Gå til innhold

klinikkfjeld

Anbefalte innlegg

Skrevet

har noen tanker om akupunktur ved neste omgang.

Er vibeke fjeld klinikken å anbefale?

hva koster dette?

blir dere behandlet, mennene deres, eller begge?

Har det hatt noen positive erfaringer fra dette?

siden jeg skal ha fryseforsøk i starten av okt, er det noe vits å begynne med akupunktur da? Bør man holde på lenge før man får se en evt. virkning

Fortell meg gjerne mer også :)

Både mannen min og jeg er svært skeptisk til dette. Mannen min tror dette er lureri, men vi er selvfølgelig villig til å ta en sjanse

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg....

..er her også jeg. Føler jo sånn med deg akkurat nå, og vil jo så gjerne hjelpe om man kan.

Det jeg har fått vite om akupunktur er at de setter nåler på de stedene som trenger å "renses" slik at ingenting hindrer fri flyt av energiene i kroppen. Det settes også nåler i magen for å samle all energi til livmoren og de mener dette er med på å forberede kroppen til å bli gravid.

Jeg prøvde det på andre runde, men det forsøket ble negativt:(

Men jeg turte ikke la det være på dette forsøket heller, og denne gangen avsluttet hun et par dager før egguthenting, selv om vi egentlig skulle holde på til dagen før innsetting, og det var fordi hun mente nålene ikke jobbet lenger, så forholdene var så optimale som de kunne bli...

Jeg har jo ikke fått resultatet på dette forsøket enda, men jeg øyner håp, og som jeg har sagt før så vil ikke jeg teste meg denne gangen hverken på den ene eller andre måten, for de testene tar knekken på meg. Nå vet jeg jo at mensen kommer rundt dag 17-18 så jeg skal ihvertfall vente til etter det... Kommer mensen så får den bare komme, men å sitte å vente på svaret på en test, nei det fixer jeg ikke....

Jeg har forresten hørt at fotsoneterapi kan være like så bra.... Går det ikke veien for oss denne gangen vil jeg nok hive meg på det neste gang. Vi har to fryseforsøk igjen, om det går skeis...

Skrevet

en liten dytt

Skrevet

Gøril,

Klinikk Fjeld kan jeg anbefale på det varmeste. Virker som de har veldig god greie på aku behandling ved prøvrørsbehandling, og de er kjempekoselige. En time koster kr 350.

Dette er absolutt nyttig også ved fryseforsøk for å forberede kroppen til å ta imot egget.

Trist at det ikke gikk denne gangen, føler virkelig med deg. God å se at du tenker fremover, ikke gi opp!

Klem

Skrevet

Anbefaler virkelig Vibeke på Klinikk Fjeld, hun er kjempedyktig og hyggelig!!

Skrevet

Ja, hun er dyktig og hyggelig - men heeeeelt ærlig så må jeg vel innrømme at jeg får litt samlebåndfølelsen der også. Hun har mange pasienter, og for at timene ikke skal forskyve seg for mye har hun ikke så mye tid til prat med hver enklet.

Og da jeg var hos henne for å få akupunktur på rugedag 8 og hun spurte "Nå skal du ha ny UL, da?" ble jeg ganseke skuffa for det var så tydleig at hun ikke husket hvor i forsøket jeg var...

:-)

Skrevet

Jeg innrømmer at jeg var litt skuffet over Vibeke de to-tre første gangene, syntes hun tok seg liten tid til meg og snakket lite etter det første "intervjuet". Hadde fått henne anbefalt på det varmeste, og ble derfor litt skuffet da jeg også fikk litt samlebåndfølelsen. Etter hvert som jeg har gått der har jeg fått et bedre og bedre forhold til henne, hun husker meg godt, og jeg føler at hun bryr seg og følger godt med i hva som skjer med meg. Hun har sikkert mange pasienter som bare er innom, og at hun derfor bruker litt tid på å bli kjent med hver enkelt, kanskje må hun rett og slett "blokke ut" noen til de har gått der en stund og vist at de er der på "årntli". Jeg skal i alle fall til henne i morgen rett før egginnsetting, og håper hun kan bidra slik at egget fester seg og alt går bra.

Skrevet

Vi har fått til akupunktur i forbindelse med forrige forsøk begge to. Vi gikk til Jorunn Krokeide (Markveien naturmedisinske eller no' sånt), og er veldig fornøyd med henne. Der er de to som gir behandling for ufrivillig barnløshet, og har også spesialisert seg på mannens forhold. Vi må benytte ICSI, så det er jo ikke snakk om at kvaliteten skal bli så bra at vi får det til på engenhånd, men vi synes i hvert fall det er ok å optimalisere forholdene for at forsøkene skal lykkes.

Skrevet

Vi gikk hos klinikk Fjeld på begge våre forsøk, og på det andre klaffet det altså :o)

Det er mange pasienter der - så der , som alle andre steder - har de jo ikke ubegrenset med tid.

Jeg har likevel fått mange gode råd der. I rugetiden gikk jeg faktisk til akupunktur der annenhver dag. Det hjalp meg å få fokus litt vekk fra alle tankene om at " dette har nok gått galt nå" - så for min del var det veldig godt å gå der - og absolutt verdt de kronene det kostet.

Mannen min gikk ikke da... han har vel ikke helt samme troen som meg - og vi visste på forhånd at hans svømmere var kjappe.

16+1 i dag.

Lykke til Gøril!!

Skrevet

Jeg må bare si at - hva om de trykker feil - slik at en IKKE blir gravid? Kanskje hadde man blitt gravid om man ikke gikk til akupunktur?

Det er jo små punkter, og man skal være treffsikker...

Jeg synes å se at veldig mange her inne bruker akupunktur, men får like ofte dårlig utfall allikevel...

Uansett... lykke til til dere alle... selv om jeg ikke kan se at det har funket...

Kanskje jeg er for skeptisk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...