Gå til innhold

Kjenner bare liv på kvelden..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp hadde det sånn jeg også:o) Men plutselig en dag i forrige uke begynte jeg å kjenne liv på dagtid også. Det kommer, så tror ikke det er noe å bekymre seg over nei:o) Jeg er inn i min 26 uke i morgen.

Hadde det slik med min førstefødte. Han hadde en livlig periode rundt barneTV og en rundt midnatt, resten av døgnet merket jeg ingenting til nurket. Da han ble født hadde han samme søvnmønsteret. Han var absolutt mest våken på de tidspunktene.

Andremann var litt mer livlig, men også her var kvelden den mest aktive. Da hun ble født, sov hun natta gjennom, sov seg gjennom det meste av dagen, og våknet først på kvelden etter at storebror hadde sovnet (sånn i 19-20-tiden). Da var hun imidlertid meget våken - og SULTEN- og spiste i ett fram til hun sovnet rundt midnatt igjen.

Ennå er du nok kommet for kort til at knøttet har fått et fast søvnmønster, men etterhvert vil du kunne kjenne igjen faste rolige og faste aktive perioder i løpet av døgnet. Det kan også hende du gjenkjenner dette søvnmønsteret/aktivitetsmønsteret etter at babyen blir født. Slik har det iallefall vært med mine 2 barn. Morsomt i grunn..

Denne ungen har våkenperioder gjennom hele døgnet, så det skal bli spennende å se om aktivitetsmønsteret også denne gang stemmer etter fødselen....

Jeg er 21 uker og kjenner mest sparking om kveldene når jeg har lagt meg. Av og til om dagene også om jeg setter meg ned og slapper av. Barnet sover mens vi er i aktivitet og med en gang vi er rolige så våkner den. Ikke rart babyer sover godt når de kjører bil eller blir trilla i barnevogn :-)

Det sies at så lenge vi er i aktivitet så dysser bevegelsene våre den lille i søvn. Når vi legger oss eller slapper av blir det mer fart på nurka. Apropo søvnmønster inni og utenfor magan, så sleit jeg med å sove mellom kl. 3 og 4 på natta; Gjett hvem som var våken akkurat på den tida av døgnet når hu kom ut! Så lenge du kjenner liv om natta er det jo ikke noe farlig, vil jeg tro. Tvi, tvi!

Annonse

Ja hvis det stemmer med s0vnm0nster inne og utenfor magen, kommer jeg til aa ha et helvete rundt 4 om natta tihi :)

Gaar naa inn i min 29 uke, men synes egentlig at den lille er aktiv annenhver time jeg.. Haaper hun roer seg ned etter hun blir f0dt hehe :)

Spurte ul legen om dette i går - for slik er det hos meg også.

Han kunne fortelle at nå så hadde ikke babyen noe mønster - men at han somregel var våken når mor slapper av og osver ellers.

men etterhvert vil du kunne kjenne sovemønsteret til babyen - det samme som han /hun vil ha utenfor magen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...