Gå til innhold

nå er jeg veldig negativ igjen.. men kan dere se på dette?

Anbefalte innlegg

hvor stor sjanse er det for at vi ikke kommer til å lykkes?

Jeg er 24 og han 25 år. Vi er begge normalvektige (slanke). Han har dårlig sædkvalitet, og jeg en mild grad av PCO.

Jeg tenker nok i disse dager fordi jeg fikk mensen i dag, og forso at nok en gang var vi ikke med barn.. Nå er jeg redd jeg aldri får barn. Er nok bare veldig negativ nå. For mener vi har gode sjanser da.

Vi fikk 5 kjempefine embryo sist gang, så har 4 "barn" i fryseren..

Fortsetter under...

Hei

Vet ikke hvor stor sjanse dere har prosentvis, men har hørt at sjansene skal øke litt gang for gang. En venninne av meg har PCO og ble gravid naturlig, men kan ingenting om de med dårlig sædkvalitet. men de på sykehusene blir jo også flinkere og flinkere og dere er jo veldig unge, alderen spiller jo også en viktig rolle her det er jo lettere jo yngre man er.

Dette skal nok gå bra, ikke mist håpet. Kjenner så mange nå som har lykkes selvom de har alle odds mot seg, så hvorfor skulle ikke dere lykkes da?! ( Men kjenner meg igjen i det du skriver altså man blir motløs når det ikke lykkes, eller andre ting klusser det til)

Trøsteklem sendes deg innpakket i en stor porsjon håp

Synest dere har gode sjangser jeg!

Må ikke glemme at dette er første forsøket (ja jeg vet, dårlig trøst i den tanken) Men de færreste klarer å bli gravide på første forsøk.

Første ganger er det jo også litt utprøving. På medisinene og sant.

Dere er jo faktisk kjempeheldige som har hele 4egg på frys!

4 ekstra muligheter, hvor kroppen ikke bli like belastet som under forsøket dere nå har vært gjennom.

Har du ringt å snakket med klinikken? Fått ny time, eller vite mer om hva som skjer videre?

For min del hjalp dette mye.

Hei gøril

Det er jo vanskelig å si hvor gode oddsene er prosentvis... Jeg kan for lite om legevitenskap til det. :-) hihi. Men klinikken som behandler deg er sikkert trygge på at de skal klare å hjelpe dere til å få en bebis til slutt. Skjønner at du er litt negativ, men prøv å husk at du er ung og har 4 egg igjen som du kan få satt inn. Ikke mist motet fordi du ikke ble gravid denne gangen. Mange av oss som er her har slitt lenge for å bli gravid, og mange har mistet underveis - inkludert meg. Vi får stå sterke sammen her og prøve å holde fokus og kromme nakken videre. Det skal ordne seg for oss alle til slutt. :-)

Hei, Gøril!

Det er lov å være negativ. Men jeg vil gjerne prøve å gjøre deg litt positiv... Ok? :)

At mannen din har nedsatt kvalitet kan gå utover befruktningen, men til tross for dette fikk dere mange fine egg som ble befruktet. 4 på frys til og med! At du har pco kan nok være et hinder, men du har en mild grad, og mange med alvorlig grad med pco er blitt gravide, så hvorfor ikke dere? Deres problemer (nedsatt kvalitet og mild pco) tror jeg ikke har noe å si for at dere ikke lyktes på dette første forsøket. Tror rett og slett dere har hatt uflaks! At dere er så unge er en stor fordel! Så vips! Neste gang er det deres tur! Ikke mist håpet, Gøril!! Som du sier, dere har meget gode sjangser tross alt!

Dette med prøverør består visst av en berg og dalbane med oppturer og nedturer. Nå har dere hatt nedturen deres, neste gang blir det opptur!!

Håper du ikke mister motet, Gøril! Du får prøve komme deg igjennom denne negative fasen (som det ikke er noe galt å ha, heller naturlig) og være klar til neste runde!

Ønsker deg og mannen din alt godt.

Klem

kjære Sulmitten. sender deg gode tanker, og håper du får positiv svar om 4 dager. Håper den negative testen du fikk nå, er fordi du produserer hcg sent, denne gangen.

Jeg har pratet med klinikken, og skal i gang med fryseforsøk neste syklus. Ringer vel inn mens om 30 dager da tipper jeg.. Det er det jeg vet. Har ikke spurt noe mer om dette, for jeg synes det er så vanskelig å komme på alt jeg skal spørre om der og da. Denne siden er jo genial. Dere er geniale!!

Jeg tror jeg skal i gjennom akkurat samme dose med medisin neste forsøk, siden alt hadde gått etter planen, og det så veldig fint ut.

Annonse

Hei!

Utrolig at du kan tenke på andre akkurat nå!! :-)

Det er jo egentlig en fin egenskap å ha...

Det går bra med meg foreløpig. Har disse stikningen/murringene i magen som jeg aldri i mitt liv har kjent før, så alt som er nytt er liksom bra. Men vi får se, er ikke over-optimistisk for å si det slik.

Skal teste lørdag ettermiddag, hvis jeg ikke får mensen før da.

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...