Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sitter å regner ut økonomien for neste år.

På trygdeetaten sine sider har de en kalkulator som kan regne ut hvor mye en kommer til å få i støtte. En skal også taste inn hva en har tjent de siste årene, noe som ikke er veldig gunstig for meg som har studert de siste 3 årene. Jeg vil da etter disse beregningene sitte igjen med 1000- 1500 kr i uken, selv om min inntekt nå er på 17500 brutto pr mnd (dette utenom studielån på 6000pr.mnd) nå fra September av.

Stemmer dette? Blir helt tullerusk her jeg sitter... Er det noen som kan hjelpe meg, eller er i samme situasjon?

Fortsetter under...

Hvis du nå er ferdig med å studere, og får jobbet 6 mnd med den inntekten så er det 17500 pr mnd du vil få i fødselspenger. De skal ta hensyn til at du har vært student, og tar ikke tidligere års inntekt med i beregningen.

Hørte om ei som hadde møtt på en idiot av en saksbehandler, som hadde beregnet snitt av 3 siste år- hun fikk klagen godkjent siden "Fødselspenger skal erstatte reelt inntektstap under permisjonen", og du kan jo da bevise at du hadde jobbet og tjent mye dersom du ikke skulle ut i permisjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...