Gå til innhold

Sykemelding

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid med nr tre. Er laerer i full stilling, noe som tar veldig paa. Enkelte elever sliter meg helt ut og jeg orker ingen ting naar jeg kommer hjem. Er bare i uke 16 men er saa sliten. Paa jobben er det liten forstaaelse... Faar jeg sykemelding hvis jeg ber legen om det - Noen andre i samme situasjon - fant ikke sporsmaalstegnet paa denne maskinen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi er i samme båt! Er selv lærer. Begynte skoleåret i full stilling, men ble sykemeldt etter bare en uke. Trodde jeg skulle kunne klare å ta det mer med ro enn det som faktisk er mulig. Har nå mye kynnere og kan ikke gjøre mye før hele magen strammer og jeg nesten ikke klarer å stå oppreist. Er i uke 26. Håper på fortsatt sykemelding, men det er vel ikke så lett? Vanskelig med tilpasset arbeid på en skole. Kan ikke bare sette seg ned med litt kontorarbeid liksom. Enten er du i klassene eller så har du ikke så voldsomt mye å gjøre der...

Skrevet

Skjønner godt hva du snakker om! Er lærer på en spesialskole for ungdom (14-16) med atferdsvansker. Jeg jobbet i tre og en halv dag før jeg måtte til legen. Han sykemeldte meg 50%, noe som funker kjempebra for meg! Når man er gravid hører legene veldig på deg, og du styrer i veldig stor grad hvor mye du greier å jobbe selv! Det er jo en liten en å ta hensyn til:-) Jeg tror at det er viktig å ikke presse grensene når kroppen sier ifra om at det blir for mye stress! Så fort deg til legen din! Lykke til!

Skrevet

Ja, forstår deg veldig godt!!!! Er i uke 26+5, og jobber selv fulltid som butikksjef. Er så trøtt når jeg kommer hjem, at det føles som jeg kan sove hele døgnet. Skal til legen etter en liten ferie for å få sykemelding. Trenger det nå... Sliter med bekkenløsning, som bare blir verre og verre for hver dag... Synes det er rart hvis legen din ikke gir deg sykemelding. Du bærer jo på et lite barn som kan ta skade av mye stress og overarbeid!!! Er heldigvis veldig heldig med mine ansatte på jobb som støttet meg og hjelper meg så godt de kan med tunge løft!

Håper det ordner seg!!! Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...