tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 var på kontroll hos legen idag, vekta viste ikke mindre enn 79 kg.... har gått opp 12kg og er i uke 35. veide kanskje et par kg for mye fra før av (67 og 1.64 høy), men nå de siste 2-3ukene synes jeg kiloene har poppet på fort som bare fy... fortsetter det i dette tempoet er jeg jo gooooodt over 80 før jeg skal føde. får litt småpanikk!! og når jeg i tillegg har fått streng beskjed fra lege om å ta det med ro; ikke gå turer,svømme etc.. hjelper neppe på at jeg har elveblest over hele meg, heller måtte bare lufte frustrasjonen min litt, føler meg ikke helt på topp idag!!!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 jeg føler meg bare dritt jeg..er i uke 31 og har lagt på meg 12 kg og gruer for resten. og jeg var 162 og 50 kg da jeg begynte, så var vel akkurat passe. og vil gjerne tilbake dit nu! jeg vil bli ferdig nå!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #3 Skrevet 29. august 2006 Ikke noe synd på dere....jeg er i uke 34 og gått opp 19 kg!!!!! Synes liksom ikke jeg spiser så mye heller, kroppen bare suuuuger til seg alt!! Skikkelig dritt med alle disse kiloene. Men jeg la på meg 28 kg forje gang og klarte å gå ned alle, pluss to ekstra!! Det skal jeg klare denne gangen selv om det er et blod-slit! Lykke til alle som sliter med kiloene!
Murmeline Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 Hva!!! Vi må da over 20 kg vennen:) Da veier vi ca det samme nå faktisk. Ut og trille tur og trene om få uker vet du... Fått tak i hvitvask?
Gjest Skrevet 29. august 2006 #5 Skrevet 29. august 2006 Hah, jeg har passert 90. Siden jeg ikke røyker mer er det vanskelig å vite når man skal avslutte et måltid gitt.... I tillegg klarer jeg nesten ikke å bevege meg pga bekkenløsning og ca 10 liter vann i alle ledd.. Håper jeg kommer meg ned til normal størrelse fort etter fødselen. Skjønner alle "gravide er gale" historiene nå, for siste tia har vært tortur- Vi burde hatt lov til å slå hvem vi vil nå. Skjønner ikke hva det skal ta så lang tid for...
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 29. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 29. august 2006 Alle blir vel frustrerte, det er jo ikke akkurat en ønskesituasjon for de fleste å gå opp 15-30kg.... men akkurat idag ble jeg superfrustrert, har hatt som mål å ikke passere 80, men ser dårlig ut med det gitt! Trilling og trening ja takk, gleder meg til å komme igang med det!!! Ja, har vært å kjøpt hvitvask...Er ekstra fin her jeg sitter idag innsmurt i det;)
Murmeline Skrevet 29. august 2006 #7 Skrevet 29. august 2006 Hehe, hvitflekkete flodhest faktisk:) Legger du ut bilde eller? (ikke slemt ment) Det er kjempefrustrerende med vektnål som bare vil en vei, og en kropp som ikke tåler trening i ønsket grad. Blir jo ikke til at man spiser mindre heller da, med sofasliting. Bare gleder meg til jeg får ut lille krapyl, og vekta kan gå nedover igjen:) Ikke lenge igjen da, vi er jo høygravide jo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hurra for oss, og gode vibber nordover:)
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 29. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 29. august 2006 Skulle gjerne lagt ut bilde, men nå har sambo stukket av med digitalkameraet.... han skulle ut på sykkeltur:) (Jada, fint at han gnir det inn at han kan trene og ikke jeg) hehe. Skal få tatt bilde iløpet av kvelden når han kommer hjem. Ja, du er jo kommet etter idag, gratulerer som høygravid:):) Gode vibber mottas med stor takk, og sender noen av de i retur sørover... heldigvis ikke såååå lenge igjen nå til vi kan bli normale igjen;)!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #9 Skrevet 29. august 2006 Gid det var jeg som BARE hadde lagt på meg 12 kg!! Er i uke 30, og har lagt på meg 18 kg... Så hvis du er en flodhest, hva vil du kalle meg da???
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 29. august 2006 Forfatter #10 Skrevet 29. august 2006 Det er jo det jeg føler meg som iallefall... men ei venninne av meg som fikk i mars gikk opp over 20kg og jeg syns hun var flott hele tiden.... Men det hjelper ikke på følelsen min, likevel vi skal ikke være lett å hanskes med når vi er gravide...sånn er det bare;)
Murmeline Skrevet 29. august 2006 #11 Skrevet 29. august 2006 Det er så sant det du sier der. Ei jeg jobbet med la på seg 31,5kg!!!!! Og hun så så flott ut, skikkelig flott gravidmage. (hun var ganske tynn fra før da.) Selv følte hun seg som den flodhesten. Men, var inne og sjekket albumet ditt, og beklager, men du kvalifiserer ikke til flodhest. Du ser flott ut! (Herregud, har såååååååååå mye gode vibber i dag. Bare spør meg, og jeg deler de villig ut)
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 29. august 2006 Forfatter #12 Skrevet 29. august 2006 Jeg fant netopp ut hvordan man sjekket album, det var jo arti - men du får ta å legge ut bilde av deg Var jo bare ett lite magebilde. De bildene jeg har der er ganske gamle, før jeg ble ett oppsvulmet levende utslett hehe. Neida, virker som hevelsen er gått litt ned nå på kvelden...føler meg litt bedre nå! Så superfint vognposen din var!!! Har du laget den selv? Og barnerommene våre er utrolig like. Arti Du er virkelig en humørspreder idag, herlig!! Kanskje det er min tur imorgen, håper iallefall jeg får sove inatt
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 30. august 2006 #13 Skrevet 30. august 2006 Da er vi omtrent akkurat like, både mht. vekt og høyde og antall kg opp. Jeg håpe rå klare meg med et par kg til de siste 8 ukene, men det spørs vel når jeg får kruppen full av vann osv. Du har unaett termin over 14 dager før meg. Lykke til videre. Klem fra nok en gravid ""flodhest"
Murmeline Skrevet 30. august 2006 #14 Skrevet 30. august 2006 Er blitt litt lyserosa-frik i det siste. Har mareritt om at det blir gutt, hehe.... Har trukket om den gamle posen jeg hadde da jeg var liten. Den var så mørkeblå og guttete. Oppi den guttete vogna ble det bare helt feil... Æsj, i dag føler jeg meg feit igjen. Ugh... Har du noe godt humør til meg i dag? Tror jeg ga bort for mye i går;)
Gjest Skrevet 30. august 2006 #15 Skrevet 30. august 2006 hei tulleku... synes ikke du ser feit ut nei , at du veier 79kg er egent rart i følge bildene dine hverfall, du så fin ut!:-) jeg er i uke 33 nå og på tor er det veing hos JM igjen.... jeg er 173 cm og veide 62,5 kg før graviteten...veide 75kg for 1mnd siden så det blir spennede og se om jeg har gått opp....tror faktisk det ja. magen din kan minne litt om min (se album) , skal snart legge ut 1 nytt bilde for magen min har vokst mye i det siste:-)
Brillemamma Skrevet 30. august 2006 #16 Skrevet 30. august 2006 Off, og hva skal jeg si da, som nå er oppe i 86kg??? Må jo være smellfeit jeg da.... Men er jo ikke det da... Har altså lagt på meg 23kg, og er 37+4... Og tror ikke vekta har tenkt å stoppe opp før den lille er ute virker det som. Men jeg tenker positivt, at jeg skal klare å komme nedigjen i startvekt!! Ikke bekymr dere, de aller fleste renner kiloene av etter fødsel. Og tenk på den jobben kroppen gjør ved å bære fram ett lite barn! Klart den trenger noen extra kilo!! Klem
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 30. august 2006 Forfatter #18 Skrevet 30. august 2006 Kan sende over litt bedre humør til deg, jeg, til tross for at jeg ikke har SÅ mye.... det er så utrolig varmt idag. (Jada, hør på nordleningen.... klagd hele sommeren over dritvær, og nå når det er sol og varmt da klager jeg søren meg da også) Hihi:) Det er jo sant at man skal jo legge på seg, og det mest sannsynlig forsvinner etterhvert... men jeg har problemer med tallene på vekta;) Sambo sier også til meg at han hadde aldri gjetta at jeg snart er 80kg... men, de tallene gjør meg sinna!!! Æsj! Glad jeg ikke har vekt som fungerer hjemme iallfall, da hadde jeg sikkert blitt sprø!! Jaja, nå nærmer det seg med stormskritt...kan ikke vente til jeg skal trilletrilletrilletrille Skal kokkelere til med fiskeboller i hvitsaus snart, har invitert foreldrene mine på middag... sunt & godt Dere får ha en fin dag sålenge, superjenter som alltids får humøret opp:)
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 30. august 2006 Forfatter #19 Skrevet 30. august 2006 Hvitvask er forresten ett klødempende middel du får kjøpt på apoteket som man pensler med en bomullsdott over der det klør.... man blir helt hvit på huden av det - men det lindrer iallefall )
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #20 Skrevet 30. august 2006 hvis 50 kg er passe vekt på en som er 162 høy, så er dette en gansje sjuk verden... det er helt på grensen til undervektig, og hvis du har et gram med muskler på kroppen må du veie mer enn det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå