Gå til innhold

Gravitest meg her og meg der! (litt langt...)

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Beklager at jeg plager dere med min lille navlebeskuende verden, men jeg bare MÅ snakke med noen andre enn mannen min om alt det som fyker gjennom huet mitt for tiden, og jeg har ikke lyst til å involvere venner og familie akkurat nå... vi har ikke engang sagt til dem at vi prøver, i redsel for alt forventningspresset og alle spørsmålene når det ikke skjer noe. Vi har prøvd i to år og jeg er veldig glad for at ikke andre er involvert.

Jeg hadde IKM fredag - altså er jeg nå på dag 32 i syklusen. Kun tre dråper med spotting, ellers ingenting. Jeg har ALDRI vært forsinket i syklusen, heller hatt 26-27 dagers! Testet negativt på gravi-test fredag ettermiddag, lørdag morgen og mandag morgen (der ser dere hvor desperat jeg er... litt pinlig).

I min fortvilelse ringte jeg gynekologen min for å spørre - og fikk bare en overbærende latter tilbake og beskjed om at jeg må puste gjennom nesa og vente litt - heller teste igjen senere. En eller annen gang kommer tante - eller så blir testen positiv. Uææææh! Kan de ikke bare hente meg inn og teste meg fra topp til tå og fortelle meg at spiren endelig sitter! Jeg holder på å bli sprø i hodet av dette!

Sorry jenter, jeg bare MÅTTE bli kvitt dette - er litt frustrert... og håpefull... og redd... og optimistisk... og forvirra som bare fy!

Fortsetter under...

Hei Madame Prompadour :)

Ikke enkelt å gå å vente,tålmodighet er en dyd...

Vet ikke om du el-tester slik at du med sikkerhet vet at du hadde el som antatt.Måling av basaltemperatur er jo også en grei pekepinn.Temperaturen øker jo etter el,og har du høy temperatur i 16 dager etter el er det mistanke om svangerskap,18 dager etter el bekrefter trolig svangerskap..Spennende denne kroppen vår gittC";),håper uansett at det er slik at kroppen din produserer hcg sent og at testen er positiv innen kort tid...Lykke til!Klem fra vilsågjerne.

Forstår deg godt!

Jeg forsøker å unngå å tenke på testing,- tenker at hvis den sitter så vil det jo komme for en dag før eller senere. Men det er IKKE lett. Symptomer har jeg gitt opp,- synes jeg har vært innom alt de snakker om som graviditetssymptomer, - men hos meg er det visst vanlige eggløsningssymptomer (eller PMS?).

Er også av typen som kunne stille klokken 5 minutter frem for å være sikker på å rekke avtaler (- innbilder meg at det skulle hjelpe!), - så nå vurderer jeg å "stille" ikm til et par dager over, for ikke å få for store forventninger om det går over tiden. Hah! Da "glemmer" jeg helt sikkert hvilken dag jeg egentlig har ikm.......

Dette er jo spennende da madam prompadur!!!! Men også frustrerende for din del. Det skjønner jeg godt.

Men blir jo bare lettere desperat... ;)

Jeg håper også att dette skyldes att du har sen produksjon av hcg. Det er jo mange som går flere dager over ikm før de får en positiv test!

Men det er veldig slitsomt å gå slik å lure, og ikke få noe svar!!!

Om du ikke finner ut av det i de nærmeste dagene, så kan du jo stikke på legekontoret å ta en blodprøve da...

Håper virkelig at du har lykkest denne gangen! Det er VEL fortjent etter to års prøving!!

Hei og tusen takk for gode råd og oppmuntring! Jeg måler ikke tempen, har bare tatt EL-tester og "skutt med maskingevær" på egget fra dag 6 til og med for et par dager siden. Synes kanskje innsatsen burde belønnes... Vel, fortsatt ingen tante så langt øyet kan se - og i dag var jeg på apoteket og kjøpte en ny dobbelpack med gravi-tester. De må begynne å lure på om jeg spiser dem til frokost... I morgen tidlig er det på´n igjen - og gjett hvem som blir informert som nr. 2 (etter mannen - han har tross alt jobbet hardt for dette, han også) - jo, BIM-jentene!!! Merker hvordan optimismen stiger igjen - men så får jeg meg kanskje en smell igjen i morgen tidlig. Vi får se. Det hjelper i alle fall å skrive litt her, å lese noen tanker fra alle dere andre som er i samme båt, å kjenne glede for dem som det klaffer for og sorg for dem som må prøve igjen neste gang.

Klem

Annonse

Negativt - igjen. Nå vil jeg bare ha tante så jeg kan tenke på å prøve på nytt. Er 6 dager over tiden og burde vel ha hatt NOE hormoner hvis det var noe på gang? Har ikke så mye erfaring med dette, så tar gjerne mot historier fra andre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...