Gå til innhold

hviklen klinikk er kjent for å være norges beste? hvem har best resultater??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Titt tei...

...her er jeg igjen. Vet jo ikke svaret på det du spør om, men jeg lurer jo akkurat på det samme. Jeg håper at Medicus er bra siden jeg går der selv, men jeg må si jeg var igjennom litt tenking før det ble Medicus, og nå er jeg ikke så sikker lenger selvfølgelig.

Vi tenkte på Danmark først, og grunnen er jo at de har holdt på i så mange år der. Men for å slippe å reise over til Danmark så mange ganger ble vi bedt om å ta kontakt med en lege i Trondheim som kunne ta endel tester. Det viste seg å være legen på Medicus, og det var slik vi fikk vite at det var klinikker her i Norge som kunne hjelpe oss. Mannen min er steril, så vi er avhengig av TESA, som er kirurgisk inngrep i pungen for å hente ut vev som inneholder sædceller bak testiklene eller noe sånt. Dette var ikke lov i Norge før nå nylig.

Men selv etter å fått vite at de hadde klinikk i Trondheim lurte vi på om å reise til Oslo som hadde holdt på med dette litt lenger enn de i Trondheim. Men alt er jo mye mere lettvint med en klinikk som ligger like i nærheten, så slik havnet vi på Medicus. Og fulle av håp ble vi da de sa at de HELT SIKKERT kunne hjelpe oss i løpet av 3 forsøk... Det koster jo litt disse pakkene, og det er klart økonomien også teller til slutt....om det ikke går lissom. Sånn sett er det billigere i Danmark!

Nå sliter jeg også med at det er siste fase som mislykkes. Det er akkurat dette med at embryoet skal feste seg. Dermed er jeg inne på tanken igjen om at kanskje Danmark ville vært et bedre alternativ. Men det vet jeg jo ikke. Men det jeg vet, er at de i Danmark utfører "hatching". og det er en metode, hvor de "kakker" embryoet, eller noen vil kanskje kalle det et lite snitt for å hjelpe embryoet til å feste seg. Dette er ved lov forbudt i Norge selvfølgelig. Det er også lov i Finland, for det var akkurat en her inne som har gjort akkurat det. Og nå følger jeg henne med stor spenning, for nå må vel eggene hennes feste seg?????

Det ble et langt svar dette her, og du har vel ikke akkurat fått noe ordentlig svar heller, for hvilken klinikk som er best er vel et relativt begrep. Men det er klart man tenker når det ikke går..... Vi vil jo få til dette her!!!!!!

Klem

Hei Rolin!

Ville bare kommenter innlegget ditt! Vet heller ikke hvilken klinikk i Norge som er best. Vi hørte til Haugesund, men etter 3 mislykka forsøk der, bestemte vi oss for Danmark.

Jeg har alltid hatt veldig få egg, men de har også alltid blitt befrukta. Problemet mitt har også vært å få de til å feste seg.

I Danmark fikk vi utført hatching på de to eggene som ble satt inn, og jeg hadde akupunktur før og etter innsett. Ikke vet jeg, men en av disse tingene ble ihvertfall gullresepten vår! For i dag er jeg 28 uker på vei med vår lille prinsesse!

Irriterer meg at man i Norge ikke kan tilby Hatching, for i Danmark mener de å ha bedre resultater med det, der de føler det er nødvendig! Har forstått på noen av legen i Haugesund at de heller ikke har helt tro på det..... For her til lands må vi jo alltid finne opp kruttet på ny.... grrrrrr.

Ja, ja, mitt lille hjertesukk =) Ønsker dere alle lykke til i prosessen, hvor dere nå måtte være kommt!

Klem

Klinikk Hausken i Haugesund - den er privat, men Jon Hausken har fantastiske resultater - Vi er kjempe fornøyd! Den er nystartet i Vår. www.ivfhausken.no

Skal ned i morgen og ta ut egg! Innsetting på lørdag! Åå som vi gleder oss :-)

Lykke til Gøril :-)

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...