Gå til innhold

Keisersnitt sv forsøke naturlig (samme som på 2. term)

Anbefalte innlegg

Er nå veldig i tvil om jeg skal forsøke å få planlagt ks... Hadde en veldig skummel erfaring med jenta mi, det kunne lett gått gale, og endte i akutt ks. Legene har ennå ikke kunnet fortelle meg hvorfor det gikk galt, eller at det ikke vil skje igjen.

Jeg skal om noen uker inn til time på sykehuset for å snakke om forrige fødsel, og vet at jeg burde ha et klart standpunkt i hodet mitt før jeg går inn der - ellers blir det til at jeg sier "javel" og kanskje angrer senere.

Noen som har lignende opplevelser? Hva gjorde dere? Vil helst ha ks for babyens sikkerhets skyld, men likte plager med operasjonssåret (stikninger o.l.) i lang tid etter. Dessuten fare for blodpropp....

Når får man i så fall ks? Før termin?

*Så vedig i tvil....*

susannese

Fortsetter under...

Er førstegangs selv, men tror kanskje jeg har et par tips til deg likevel...

Sett deg ned og skriv et brev. Hva er du redd for, hva lurer du på osv. Bruk lang tid på dette arbeidet. Mange tror at "alle" på sykehuset er mot ks, men dette er ikke nødvendigvis sant. Det finnes gode argumenter FOR ks, som legene selv bruker. Det vil mest sannsynlig være mye for og i mot angående dette, og lett å tvile uansett løsning.

Det du sier om at du er redd for å bli prakket på en løsning; still forberedt. Det er ikke nødvendigvis sånn at du må kjempe for å få ks, mens de kjemper for å overtale deg til fødsel. De legene jeg har vært borti, er såpass oppegående at de tar hensyn til den gravide.

"En gravid som tvinges til fødsel, kan gjerne arbeide mot i stedet for med riene, og dermed kan sannsynligheten for komplikasjoner og hasteks øke" Dette sa en lege til meg, og fortsatte med at dette er feks en årsak til at det kan være bedre med planlagt ks..

De fleste får ks en uke el to før termin, men man ønsker å vente så lenge som mulig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...