detvarengutt! Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 hei hei:) Venter en gutt (terminen var sist søndag), som er +21% i str, omtrent som deg, og var også til stripping før helga. Hadde 2 cm åpning, og så røska jordmora litt til der inne;) MEN INGENTING SKJER ! argh hva med deg?
Bilba og gutta :) Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 Hei!! Gutten min var + 12 og ikke 22% som jeg først skrev. Legen ringte meg opp igjen og sa at han hadde sagt feil... så jeg regnet ut at +12% blir ca 4 kg. Ingenting skjer her heller...er seriøst så dritt lei nå at det snart kan være med hele ungen. Hver dag er som et langt år, og jeg blir så giddalaus og i dårlig humør av denne ventinga. Hadde termin mandag den 21, men allerede den 15. var jeg inne til ctg pga regelmessige modningsrier...der fikk jeg beskjed om at jeg sannsynligvis kom til å føde før terminen. Dvs at jeg har innstilt meg på fødsel i over 2 uker nå og begynner å bli rimelig lei. Greier liksom ikke glede meg til fødsel på samme måte lenger heller...har liksom kommet over et punkt, og nå er jeg bare sliten og lei. Dessuten er jeg redd han skal bli stoor hvis jeg blir gående enda en uke til....føler på meg at de må sette meg i gang, og det gjør vist sinnsykt vondt! Ingen tegn til fødsel du heller? Slimpropp, blod, kynnere??
detvarengutt! Skrevet 29. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2006 Min blir omtrent 4300 gr, men med en pappa som var 4800 gr (!) vil jeg IKKE gå lenge over tiden, grøss . Svangerskapet har gått kjempefint, men nå som de har funnet ut at jeg har 2 cm åpning, og er moden, holder jeg meg i nærheten av hjemmet , så det blir litt kjedelig! Har en del stikkinger, og litt nedpress, men ikke vondter, mest ubehag... har også kynnere men de er hellre ikke vonde.... Tror slimproppen har gått, var en del slim i helga.... Det beste er vel å ikke bli satt igang ja, for det er bare stressende på kroppen, men om man har begynt å få litt åpning, tar de visst vannet og da bør det vel starte etterpå...? Har man ikke åpning, blir det som om babyen blir stående og stange mot en stengt dør sa jordmora, og det er nok ikke behagelig. Vel, vi får x fingrene! Lykke til!!
Bilba og gutta :) Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 Jeg er ikke helt moden enda, så en igangsatt fødsel vil bli tøffere enn en vanlig fødsel sa jordmor. For da kommer riene ofte tettere og er vondere, dvs at man nesten ikke får pauser mellom. Fordelen er jo at fødselen ofte går fort... men hvis man er helt moden og har åpning så greier det seg kanskje å ta vannet ja....er ikke helt sikker jeg... håper i det lengste at det kan starte av seg selv. Lykke til du også, og si fra hvis det skjer noe! Hvor skal du føde foresten? Ullevål fødeavd B her...
detvarengutt! Skrevet 29. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 29. august 2006 st.olav i trondheim, så vi møtes nok ikke:) lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå