Gå til innhold

Flere som skal ta tidlig ul (privat)?


Merethe ♂ ♀ ♂ ♀

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å ta en tidlig UL i uke 11 for å sjekke at alt er normalt (hjerterytme etc.). Etter det tror jeg at jeg skal fortelle det til foreldrene og svigers. Er dette veldig tidlig synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal på ul neste uke, pga at jeg er gravid rett etter en sa. Da er jeg ca i uke 11, og har tenkt å fortelle nyheten hvis alt er som det skal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta UL neste uke pga SA tidligere i sommer. Fått henvisning fra lege. Jeg er bare 7 uker da og kommer ikke til å fortelle noe før jeg er 11-12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at hvis man vil ta en UL tidlig for å slippe å gå å være nervøs, eller at man bare er veldig spent så gjør det! Jeg fant ut at jeg var gravid før det hadde gått 4uker, og da jeg var 7 uker på vei, orket jeg ikke vente lenger, så jeg fikk time til UL,hos min fast lege.( For han utfører dette selv, derfor tok jeg ikke privat) Jeg synes det var veldig fint å få bekreftet at alt så bra ut! Det var ikke så veldig mye å se, men som sagt betryggende at alt var som det skulle! Jeg er i uke 11. nå og har fortalt det til de nærmeste i familien og av venner! Gleder meg til å kunne si det til absolutt alle jeg kjenner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt sa tidligere i år, men har ikke vurdert tidlig UL før jeg begynte å lese her inne...

Ser det er mange som gjør det og spesielt etter sa og ma, er det oppfølging dere får, eller? Jeg har ikke fått det...

Og når gjør dere det? Jeg er 9+2 idag og tenker at jeg kan sikkert vente til uke 12 eller når det er de kan høre hjertelyden..

Men de kan vel kanskje se om noe er galt med fosteret på UL??

Tror jeg bestiller time til UL, jeg og, når alle andre gjør det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt ul på eget initiativ, det er ikke henvisning fra legen. Pga sa er jeg usikker på hvor langt jeg er på vei nå (har ikke hatt mens etter det) + at jeg selvfølgelig lurer på om ting står bra til der inne.

 

Håper ikke du føler at du "bør" ta ul fordi alle andre her inne gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ta ul i uke 12 pga B-12 mangel, legen ville være sikker på at barnet tok til seg nok næring. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ta i ca uke 8. da kommer mannen min hjem fra øvelse. Tenkte det var en fin tid å gjøre det på....synes at 17-18 uke er alt for lenge å vente....

 

men hva kan man forvente å høre og se i ca uke 8 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 7. uke og har opplevd å spontanabortere to ganger. Skal til legen i morgen tidlig og prøve å få mer oppfølging enn vanlig. Hvis jeg ikke får det, bestiller jeg time hos spesialist!

 

Har ei venninne som jobber på akkuttmottaket på Ullevål, hun har opplevd 3 spontanaborter og i tillegg måtte fjerne den ene eggstokken. Hun har nå to nydlige døtre...når jeg fortalte henne at jeg hadde hatt to sa, så sa hun at risikoen minsker allerede i uke 9 og 10.

Jeg mener at uke 11 burde ikke være tidlig å fortelle familie og nærmeste venner (jeg har allerede fortalt mine søsken), men til kollegaer og resten av verden kommer jeg nok til å vente til etter uke 12. Familien din vil jo være der for deg om det skulle skje noe!!! De er gode å ha i såfall!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lurte litt på det selv.. Hva kan de egentlig se så tidlig, utenom liv?

For det er derfor jeg vurderer det nå, kan de se om noe er galt?

For det er det absolutt sjans for at jeg bestiller time...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det er mange som tar tidlig ul fordi man da kan se om det er noe galt og eventuelt få redusert risikoen for SA/MA. Man kan visst se hjerterytme fra uke 7, og dersom den er der, er det mye mindre sjanse for SA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... Sniker meg litt innom her fra 2 tri jeg :-) Jeg var på ul da jeg var 10+6. dette på eget initiativ pga en sa tidligere og vi ville SE at jeg faktisk var gravid. det vi så da var en bitteliten baby på 3,6 cm fra hode til "hale" og vi fikk høre hjertet :-) Nakkefolden fikk legen også målt! Babyen vinket såvidt det var, men var i grunnen mest sjenert ;-) Kjempe fin opplevelse og jeg anbefaler alle som lurer på om alt står bra til om å ta en tidlig ul. Leeeeeenge og vente på den ordinære ul rundt uke 18-19, og da kan man kose seg de ukene i stedet for å gå og være bekymret! Er min mening da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med de som har bestilt tidlig. Jeg gjorde det hos privat gyn og betalte 100 kr. ( Bra pris) Har roet meg veldig etter det. Han sa jeg kunne komme tilbake i uke 12, så jeg gleder meg masse til det. Tror det er mange private gyn som kan ta innvendig ul. Jeg tok det lenge før jeg ble gravid også, pga legen trodde jeg hadde en cyste. Sjekk guledier eller noe, så finner dere sikkert en/ei der dere bor.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok UL da jeg var 8+4 og så en nydelig liten spire med armer og ben som sprellet, og et lite hjerte som slo :) Fikk med flotte bilder derfra :) Vil ta ny UL til neste uke, da er jeg 11+5. Noen vil kanskje kalle det hysterie, men jeg har lest så mye ekkelt om at man helst ikke skal fly i 1 trimester og nå som jeg er hjemme fra ferie, vil jeg bare sjekke at alt har gått bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...