Gå til innhold

"se, jeg røyker, akkurat som bestemor!"

Anbefalte innlegg

Hva skal man si til unger om besteforeldre sin røyking? Vi har sagt at det er dumt å røyke, men det føles litt rart å henge ut bestemor sånn også. Her om dagen tok vesla et hvitt sugerør, putta i munnen og gjorde røykebevegelser: "se, jeg røyker, akkurat som bestemor!". Det var da vi sa at ja, det gjør bestemor, men det må ikke du gjøre. Vesla ble jo kjempelei seg.. og alt føltes ganske dumt for oss alle. Hos oss røyker både bestemor og bestefar, og vi ser dem cirka en gang i måneden. Har ikke lyst å alminneliggjøre røykinga sånn at hun tenker at det er greit å røyke, men ikke å fortelle henne dumme ting om besteforeldrene heller. Hva gjør dere?

Fortsetter under...

kommer an på hvor gammel hun er. pappaen til vår jente røyker, og det hender at jenta på 3 år "hermer". jeg er selv festrøyker når jeg ikke er gravid....

vi gjør ikke noe nummer ut av det, hun er uansett for liten til å skjønne det nå. når hun blir større, vil vi selvfølgelig forklare at det ikke er bra - da har pappaen forhåpentligvis klart å slutte også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...