Gå til innhold

Beskrivelse av rier

♥Koseklumpen-3 barnsmor♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen gi meg sin forklaring på hvordan riene kjentes ut? Alle sier at man merker det. Men jeg synes jeg merker så mye for tiden som kjennes vondt ut. Blir det de samme sammentrekningene som ved kynnere? Og hvor sitter smertene stort sett, ryggen, i mensverk-området, på magen..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DA er vi to som lurer på det:)

Skrevet

Hei du :)

Tror rier kjennes litt forskjellige fra person til person. Veldig mange kjenner det i ryggen/korsryggen. Sammentrekningene er som harde kynnnere. Bygger seg opp, gradvis. Selv kjenner jeg det mest i magen, som et stort bånd som strammer, hardere til det gjør vondt. Smerten slipper deretter taket og kommer tilbake ved neste rie. Den er der ikke under hele rien, men på slutten kan det gjøre riktig vondt.

Når det gjelder hva som er ekte rier og ikke, sliter selv jeg med å finne ut og jeg skal ha nr 4 :) Men når de kommer, gir de seg ikke, så man vet det når det skal skje. Enkelte kynnere kunne vært starten på noe ja, men de gir seg jo etterhvert som oftes...

Skrevet

Rier er som kynnere, bare sterkere.

med min 1 fikk jeg vondt i korsryggen,

med nr 2 fikk jeg mens smerter.

Veer gjør enda vondere enn rier igjen. De gjør at man konsentrerer seg om pusten og man går litt inn i seg selv liksom..

Skrevet

Takk for svar. Har hatt noen ordentlig sterke kynnere, slik at det kjennes ut som livmormusklene skal sprette ut gjennom magen. Men de roer seg som regel etterhvert. Og de kan stramme i to -tre minutter før de gir seg. Jeg er helt sikker på at jeg har hatt "maserier", for kombinert med disse kynnerene så har jeg hatt både ryggsmerter og mensverk. Blir ikke helt klok, men vil vel sikkert merke det dersom jeg er så heldig å komme i gang på egenhånd. Begynner nemlig å tvile på det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...