Gå til innhold

dere som kan velge ks eller ikke

Anbefalte innlegg

Etter tre svangerskap, 2 med vaginal fødsel og et keisersnitt kan jeg ikke fatte og begripe at noen vil gjennomgå ks istedenfor vanlig fødsel. selv om det er utrolig smertefullt å føde et barn vaginalt kan det ikke samenlignes. Jeg føler meg snytt for fødsel etter haste ks. skulle gjort alt for å fått barnet ut normalt men da hadde han ikke overlevd.Jeg har ikke hatt lette fødsler heller og sa nei takk til epidural og annet smertestillende.Den utrolige følelsen av å se barnet komme ut og bli lagt oppå magen etterpå er ubeskrivelig og du føler deg så flink og tapper.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6114304-dere-som-kan-velge-ks-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legene på haukeland er ihvertfall ikke av de som velger keisersnitt så fort, selv ikke når det var tydelig at å bli satt på drypp igjen ikke kom til å fungere. Resultatet var at jeg måtte takle ekstremt sterke rier i 2 timer uten en eneste pause og riene gjorde ingenting for å få min datter ut.

Høres nesten ut som om du tror at når en kommer til sykehuset kan man gå til høyre for ks og venstre for vanlig fødsel. Jeg begynte faktigst på storken og var der i 13 timer før jeg ble overført til føden, og der var jeg også i 13 timer før legene valgte å utføre ks på meg.

Jeg er en lykkelig mor til min lille Oda, jeg er så glad for at jeg har fått oppleve å bli mor...det er ikke en selvfølge. Å fokusere på hvordan ungen kom ut og føle seg snytt for en vanlig fødsel er luksus problemer. Tenk på de som ikke kan få barn!!!!!!!

Jeg har også hatt 2 vaginale fødsler og et akutt keisersnitt. Før ks fikk jeg morfin i spinalen noe som legen ikke hadde fått med seg at jeg var allergisk mot. Jeg fikk ikke komme på barsel før etter 18 timer pga at jeg bare lå å kastet opp! Jeg hadde ks på onsdag og først på fredag klarte jeg såvidt å sette meg opp i senga og smerter hadde jeg ihvertfall i 6 uker etterpå. Men jeg vil alikevel ha planlagt ks hvis jeg skal ha flere barn pga fødselangst som har forverret seg for hvert svangerskap/fødsel jeg har gjennomgått.

Jeg kjenner faktisk at jeg blir litt provosert av innlegget ditt! Hver av oss har sine grunner til å ev. velge ks og det bør respekteres!

Det kan jeg forstå... Den følelsen av å føle sege så flink og tapper... eller det kan jeg ikke... For jeg har hatt et akutt keisersnitt og et planlagt keisersnitt.

Jeg er takknemlig for at det finnes et tilbud om keisersnitt, for ellers ville ikke jeg vært i live. Min gutt hadde navlestrengen fem ganger rundt halsen og ville fått hjerneskade hvis jeg hadde klart å få han ut. jeg var på storken og prøvde akupunktur, fikk drypp på føden, smertestillende der, og sugekopp ble brukt flere ganger. Så jeg er stolt over at jeg prøvde, men er ikke like begeisret for hvordna haukeland taklet dette.... kunne sagt så mye mer, men jeg gjør det ikke.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...