Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Til de av dere som har født før: Hvordan er det hvis man legger på seg på andre steder enn magen i løpet av svangerskapet (f.eks på lårene), forsvinner dette ekstra fettet etter fødselen på samme måte som magen forsvinner? Jeg regner jo med at dette er individuelt fra person til person/livsstil osv, men vil gjerne høre andres erfaringer. Er det slik at man må regne med at kroppen rett og slett endrer litt fasong etter et svangerskap?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 Kroppen blir som regel litt annerledes, men veldig ofte til det bedre. De fleste får en mer kvinnelig kropp, litt mer timeglass fasong :-) Fettet forsvinner når du er i aktivitet igjen, så sant du ikke spiser for mye selvsagt. Hvis du ammer forsvinner som regel fettet veldig fort, selv ammet jeg bare 1 og 3 måneder, men fettet forsvant fort likevel.
Gjest Skrevet 29. august 2006 #3 Skrevet 29. august 2006 håper "lårene" mine blir tynne etter amming iallefall...det er der jeg ser jeg har lagt meg ut... tror det er veldig forsj. mange tar fort av igjen og for mer guttefasong enn kvinneligfasong..... jeg har iallefall tenkt og leve sunt etter fødsel, satser på at de stramme dongeribuksene sitter fint etter 2-3måneder !! "ut på trilletur" !
litagod Skrevet 29. august 2006 #5 Skrevet 29. august 2006 la på meg 20 og tok av meg 30 kg... veeeldig forskjellig, noen blir jo aldri kvitt kiloene etter en fødsel.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #6 Skrevet 29. august 2006 Nå er jeg stygg, men jeg tror de som ikke går ned kiloene etter fødsel ikke ville gått ned noen kg uansett:::
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #7 Skrevet 29. august 2006 Ved første svangerskap gikk jeg opp 15 kg og ned 20 kg etter et halvt år, uten slanking. Etter et par år var jeg oppe i de vanlige kg jeg veide før svangerskap. 2 svangerskap gikk jeg opp 27 kg (!) og etter 9 mnd var jeg nede i start vekt igjen, denne gangen trente jeg litt i begynnelsen. Nå er jeg i uke 31 og har gått opp ca 15 kg så får vi se hva det ender opp med. Kroppen har ikke forandret seg for hver gang, bare etter det første svangerskapet, litt som de andre også sier til mer kvinnelig..og mye mindre pupper:( str gikk ned med en hel fra før jeg ble gravid, og litt mindre sprettne...
GuttemammaX3 Skrevet 29. august 2006 #8 Skrevet 29. august 2006 Hvis man ammer så forsvinner fettet på problemområder som mage / rumpe / lår mye lettere enn ved en vanlig slankekur... Det har jeg hørt fra legen, og lest flere steder ellers også... Er visst der kroppen legger "ammereservene" sine:)
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #9 Skrevet 29. august 2006 snakker du om deg selv nå? hehe. du kan prøve og gå på slankekur da:-) har lagt på meg 10kg akkurat som sist...og gikk ned 15 forigge gang...men da ble jeg altfor tynn!
Lasso Skrevet 30. august 2006 #10 Skrevet 30. august 2006 Min personlige erfaring er at det ikke var noe problem å gå ned KILOENE med amming og trilling, selv om jeg spiste godt. Men man blir litt slappere i magen og rumpa sægger litt - og det blir man ikke kvitt uten noen seriøse mage/rumpe/lår-øvelser dessverre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå