Gå til innhold

Oktober: magen "på stedet hvil"


Nina71

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg syns at magen min ikke har vokst så masse de siste ukene. Den står litt på stedet hvil. Har heller ikke gått opp noe i det siste (ca. 10 kg til sammen). Men det har ikke blitt roligere i magen, fortsatt godt med liv, så jeg er ikke veldig bekymret. Tenker likevel litt på det. Skal uansett til jordmor på fredag, så da får jeg jo sjekka symfyse-målet (som hadde gått ned litt sist - lå på streken etter å ha ligget litt over tidligere. Men var ny lege, så det kan jo være noe med måten de måler på - at det er litt ulikt) og ellers luftet ev. bekymring.

 

SIst jeg var gravid, fødte jeg i uke 33, pga. svangerskapsforg. (hastekeisersnitt), så jeg har ikke noe erfaring med å være gravid i uke 35 +! Derfor kan jeg ikke sammenligne m tidl. svangerskap.

 

Har noen erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes magen min har stått på stedet hvil i noen måneder... Jordmora mi sa at det kunne ha sammenheng med at fosteret har ligget høyt i den første tiden og nå har snudd seg og lagt seg lenger ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos jordmor før helga, og skal tilbake i morgen. Dette fordi jordmor ikke var fornøyd med sf-målet mitt. Har tidligere ligget over rødstreken, og lå nå plutselig under. Har ikke lagt på meg ett eneste gram ennå, selv om jeg er i uke 32 i dag. Jeg diskuterte dette med jordmor sist, og hun sa da at fosteret tar det som trengs uansett. Jeg er likevel glad for at jordmor følger opp dette med sf-mål. Jeg har vært større under de andre svangerskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , jeg synes også at jeg har veldig liten mage og at mage størrelsen har stått på stedt hvil kjempe lenge , har heller ikke lagt på meg mer enn ca 10 kg til sammen.Hva var symfysemålet deres på dette tidspunktet??? Jeg er gravid i uke 32!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt normalt, tror jeg. Jeg var hos jordmor mandag og hadde ikke gått opp et gram siden forrige kontroll, dvs. totalt 10 kg. Magen hadde vokst litt, og symfyse-mål var 32. Det er min uke 33 også:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her står det også stille, hadde gått ned i vekt på siste kontroll, og SF målet mitt lå under kurven, men jordmor stresset ikke av den grunn.

Nå skal jeg til legen på kontroll om en uke, så da får vi se hvordan ting har utviklet seg. Jeg har lagt på meg 4 kg. til nå og SF målet lå på siste kontroll på 27. Føler meg større nå, så jeg regner med at det har skjedd ting, mistet matlysten i sommervarmen, men lillegutt tar vel til seg det han trenger allikevel, var veldig flink til å spise masse frukt, drikke vann og smoothie,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...