Gå til innhold

Ang. navnet på dette forumet

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir ikke fortrolig med det og liker det slett ikke!

Nå hører jo jeg til vi mistet vår baby, men er jo her og kikker litt også.

Ordet abort syns jeg ikke stemmer når man mister etter 12-15 svangerskapsuke.

Er vel da man må "føde" barnet selv er det ikke? For leger og slikt blir det kanskje sett på som en abbort. Men hadde jeg mistet babyen min etter uke 15 hadde jeg slett ikke sett på det som en abbort. Har aldri tenkt over dette forumet før i det siste, for ordet abbort hører liksom hjemme hos de som har mistet veldig tidlig.

Hva syns dere?

Fortsetter under...

Jeg er helt enig med deg. Jeg har mistet to gutter, en i uke 21 og en i uke 22. Og hører dermed til dette forumet, men føler meg mer hjemme under "vi som har mistet" selvom det egentelig er fra uke 23 og oppover.

Tror forumordet abort er valgt fordi de medisinske termene er slik.

Men jeg heller føler ikke at jeg har hatt en abort, men en dødfødsel.

Vet ikke hvorfor jeg valgte å være anonym da jeg skrev innlegget men det ble nå sånn. Leit å høre om barna dine :(

Uke 21 og 22. Da er de ferdige små babyer. bare så bittesmå. Men på utsiden er de jo så godt som ferdige... Linea fikk bli 24 uker, så jeg kom meg akkurat innenfor forumet nedenfor, ikke at det egentlig betyr noe. Men ingenting er så vondt som å høre andre kalle henne en abbort eller et foster, derfor reagerte jeg litt på forumnavnet.

Det er ordet er liksom med på å bagatellisere tapet vårt, fordi stort sett alle forbinder ordet abbort med å miste en liten spire, veldig tidlig i svangerskapet.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...