Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Hadde et par uker med nesten ikke noe bevegelse i magen i det hele tatt, så forrige uke hadde jeg 2 dager med masse liv i magen dagen lang, og nå etter helgen har det vært så rolig igjen. Såvidt jeg kjenner det er noe der i det hele tatt. Drakk cola igår (masse cola!!) uten tilogmed da uten og kjenne noe særlig liv. Vil ikke ringe legen for hver minste bekymring, spør dere her først. Er dette normalt?? Hvor mye liv kjenner dere rundt uke 30? Har ikke merket tegn til liv idag i det hele tatt enda.. Leste om ei her som aborterte etter uke 28 pga navlestrengen tok inn for lite oxygen... litt ekkelt å lese om sånne ting samtidig som jeg merker så lite liv selv! Kan noen være så snill svare meg på dette??
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 Du skal jo kjenne liv hver dag. Har du brukt tell trivselen skjema? Der man skal se hvor lang tid ti spark tar? Jeg ringte selv føden i uke 36 pga lite liv. Fikk ctg og UL, da målte de bla blodgjennomstrømningen i navlestrengen. Ring føden og hør om du kan komme en tur.
lille-my *mor til Agnes* Skrevet 29. august 2006 #3 Skrevet 29. august 2006 Det beste er nok å ringe føden dersom du er bekymret, men jeg kan nå fortelle om min egne erfaringer på dette området uansett! Min baby hører nok til blant de som er av det rolige slaget. Har aldri vært voldsom aktivitet dagen lang, men hun gir seg til kjenne nå og da. Ved inngangen til uke 28 hadde hun vært veldig rolig gjennom en hel helg, så på mandag kontaktet jeg lege som sendte meg videre til sykehuset for CTG og UL. Sjekket blodgjennomstrømningen i navlestrengen, og ut ifra det han kunne se der og da så det ut til å være en såkalt "motstand" i den. Av den grunn ønsket legen å følge opp dette med ny UL noen dager senere, noe som ble gjort og det viste seg da at alt var normalt. Frem til denne rolige perioden hadde hun hatt et nogenlunde fast mønster i sparkene; morgen og kveld fikk mor gjennomgå. Etter dette har det ikke vært noe regelmessig ved det og av den grunn har jeg aldri begynt med skjemaet "Tell trivselen". Har selvsagt litt dårlig samvittighet for det, men dette skjemaet er jo lagt opp sånn at du skal ta utgangspunkt i ett bestemt tidsintervall hver dag, og frøknen i magen min er ikke så forutsigbar, hun! Og dersom jeg i to timer - hver dag - skulle kjenne etter spark som ikke kom ville jeg gått helt av hektene. Jeg har heller på en måte innfunnet meg med at for vår datter er det dette som er normalen. På den første UL i uke 28 så jeg jo også babyen bevege seg mye uten at jeg kjente det, noe som også gjorde meg litt roligere. Vel, vel; ut ifra min historie ser du at det finnes andre som har opplevd lite liv også, selv om alt var bra; men man roer seg nok ikke helt før man har fått undersøkt det av fagpersonell. Ta en telefon til føden, så får du sikkert komme dit til en undersøkelse. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 Tusen tusen takk for svarene jeg fikk, tenker litt på å ringe. har et barn fra før, og hun var rolig i magen hun og, men det er så lenge siden at jeg ikke husker akkurat hvordan det var. Merker nå at om jeg sitter og bøyer meg fremover, merker jeg at det leer seg helt nederst i magen, under navnelen. Men det er samme bevegelsene jeg kjente i rundt uke 17-19... veldig forsiktige fiskesprell nesten sagt.....:-) Uff, all denne bekymringen.... hører vel med til graviditeten...
Gjest Skrevet 29. august 2006 #5 Skrevet 29. august 2006 ring føden du. har selv vært der 4ganger ...men bedre enn og bekymre seg:-) min baby sparker lite, noen gjør det andre ikke.... men du skal kjenne litt liv hver eneste dag, det er jeg opps..på iallefall.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #7 Skrevet 30. august 2006 Til dere som tok dere tid å svarte meg; idag ringte jeg fødeavd og de tok meg inn med en gang til undersøkelser, viste seg at alt er bra med jenta mi, hun har det bra, hun er bare rolig... Jeg er så lettet. De var kjempehyggelige, og sa jeg ikke måtte være redd for å ringe om jeg var bekymret. Glad jeg gjorde det, så slipper jeg å være bekymret. Er i uke 30 og jenta mi veier nå 1800 g Moro med en ekstra ultralyd også:-) Klem til dere alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå