lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Fikk masse støtte av en del av dere på forumet da jeg ble gravid for en stund siden. Det har vært en vanskelig tid. Vi mistet fosteret og har vært innmari nedrykte. Men... Har gått morgenkvalm, oppblåst og uggen i snart to uker. Lurer på om det kanskje er noe nytt liv igjen. Tør nesten ikke ta testen for å få det bekreftet. Er så utrolig tungt å gå å glede seg, for så å få en smell. Noen som har noen gode råd til hvordan man kan bedre kjangsene for å beholde spiren? Nå som vi har hatt muligheten og vært der ønsker vi så utrolig sterkt å bli foreldre.
mia72 Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 Stakkars deg.. Jeg føler virkelig med deg.. Det er så trist og miste, og lysten på å få det til etterpå blir jo bare enda sterkere. Var du mange uker på vei da du mistet? Har du andre barn? Dersom du føler deg gravid igjen bør du jo bare ta en test og finne ut av det! Husk på at sjansene for at det skal gå galt igjen er veldig små. Det er (kanskje heldigvis) ikke mye du kan gjøre for å påvirke om det går bra eller dårlig, men bare forsøk å tenk positive tanker og ta det litt med ro. Lykke til!! Klem fra meg..
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 29. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2006 jeg var nesten 2 mnd på vei forrige gang. får vel kjøpe en test nå, men føler egentlig at det er tryggere å la det gå litt til he he. har jo sluttet med usunn mat, alkohol og røyk. skader jo ikke å vente. blir bare så sinnsykt tungt om jeg skal miste igjen. gynekologen min skjønte ingenting. ifølge henne var jeg innmari bruktbar, og alt lå visst til rette. er jo mulig det var noe galt med fosteret, og at jeg burde takke for at naturen ordner opp. har ikke andre barn fra før av, selv om jeg og samboeren har snakket om det ett par års tid. vi ville bare være helt sikre på at alt lå til rette og at vi kunne ta vare på barnet på best mulig måte.
Simåne Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 Heisann lioever jeg hadde en sa i mars etter 19 pp, vart svært nedfor, i april var jeg gravid igjenn og denne gangen ser det ut til å gå bra, er i uke 23 nå. Jeg har pcos og gikk ikke på metaformin unner første graviditet, men nå går jeg på det,etter å ha hørt at det skal minske sjangsen for å sa når man har pcos, fikk godkjenning for å gå på det hos gynokologen. Mitt råd er at du slapper av, spiser ogever sundt, evt tar metaformin vist du har pcos, ellers tror jeg ikke det er så mye å gjøre,sa skyldes som oftest en alvårlig feil hos fosteret. Lykke til, krysser fingrene for at det går bedre neste gang!
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 29. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 29. august 2006 hei hei hva er egentlig pcos? pp? metaformin? jeg går ikke på noe annet enn mat jeg da har ennå ikke satt meg inn i noen hjelpemidler. tenkte å rpøve el.natura først. men hvis det går galt nå også, da får jeg heller vurdere
Simåne Skrevet 30. august 2006 #6 Skrevet 30. august 2006 Heisann :-) Pcos er en sykdom jeg og mangen andre har, det er en hormon forstyrrelse som kommer av at kroppen min tar til seg for mye insulin og begynner å produsere mannelige kjønshormon (testosteron). Bula har lakt inn et langt og oppkllarende inlegg og pcos, hvis du vil vite mer. Metaformin er tabeletter mot aldersdiabetes, som hjelper oss med pcos med og få orden på hormonene v at kroppen ikke tar til seg så mye insulin. Kvinner med pcos har økt sansynlighet for spontan abort. pp= prøve periode= prøvd å bli gravid periode :-) Vist du har prøvd p bli gravid lenge ca 1 år, anbefaler jeg deg å få en utredning. Trenger ikke vere noe galt fordi om det tar tid å bli gravid, men vist du er blant de som trenger hjelp, så er det lurt og ikke vente. Lykke til, de aller fleste lykkes :-) klem
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 31. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 31. august 2006 Tusen takk for den gode utgreingen. Vi har allerede vært gravide en gang. Har faktisk ikke prøvd ennå. Har kommet mer av seg selv. Vet ikke hva som skyldtes den aborten, men hvis jeg får en til må jeg jo sjekke litt. linda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå