Gå til innhold

Lenn :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser også at du er pedagogisk leder, det er jeg også. Hvordan går det å sykmelde seg hos dere? Blir det godt mottatt? Det blir faktisk det hos meg,ennå, har verdens meste fantastiske sjef. Han ba meg om å være hjemme og ta det med ro. Men jeg får så dårlig samvittighet over å være hjemme, for som du vet, så er det alltid hektisk i bhg. Ingen dag er lik. Tunge løft, stress og man må jo være blid og imøtekommende. Hadde ikke klart det i dag..

Vi får snart tilbake gamlesjefen vår, og jeg gruver meg til det (hun er i mammaperm). Hun er absolutt ikke slik som sjefen vi har nå. hun er kald og tenker bare penger og jobb..

Hun kommer tilbake o november, og det er jo snart.. Har du noen tips til hva jeg skal si? grunnen til at jeg spør deg er at jeg synes du har så gode svar, og vet så mye! Også har du dessverre vært med på karusellen her alt for lenge.

Jeg sykmeldte meg i 14 dager ved forrige forsøk, og kommer til å gjøre det ved frys også.. Om det blir godt mottatt på jobb.

Jeg begynner på en ny avd fredag, og vet ikke hvordan jeg skal klare å gjøre jobben min og være sykelmdelt.. Jeg må jo lage planer, tilrettelegge.. Og samtidig så skal jeg jo være hjemme og helst ikke tenke på dette. Jeg klarer ikke. Hvordan skal jeg gjøre det??

dette ble så mye rot, ikke sikkert du skjønner hva jeg mener her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes det er så mye lettere å være syk, eller borte fra jobb når man ikke er avdelingsleder, og skal ha ansvaret.. Får alt for fort dårlig samvittighet jeg

Skrevet

Hei Gøril!

Koselig å høre fra deg. Vet du har en vond dag i dag...*sukk*

Ja jeg er ped.leder....:o)

Vi hadde vårt 1.forsøk i desember i fjor. Jeg var da så ufattelig heldig å ha en leder som hadde vært gjennom det samme selv! Hun hadde hatt 2 mislykkede forsøk.....Så hun var en enorm støtte for meg den tiden.

Jeg var SM fra den første UL og hele desember (innsetting 7.des)

Det var da hun som la til rette i bhg (det er vikarstopp i vår kommune pga pengemangel.....så vi får ikke vikar før etter 14 dager...)

Hun snakket også med de ansatte slik at de var forberedt på det som kom. Dessuten er jeg veldig åpen av natur, så jeg fortalte likegodt alt til alle kollegaane mine. Med entydig positive tilbakemeldinger.

Synes det er så vondt med spekulasjoner og sånn....

Men hadde jo dårlig samvittighet likevel.... Og tenkte mye på hva foreldrene sa osv...... Kjempedumt å tenke sånn!!

Og så hadde vi frys i mars...... Da hadde jeg samme lederen og jeg ble sykemeldt i ca 3 uker (mislykket forsøk) Alle var forberedt på det, og jeg kjente at den verste samvittigheten var i ferd med å slippe taket...

Så fikk vi frys igjen i juni.... Det var rett før ferien og jeg skulle slutte i jobben likevel...... Så da jeg ble SM var den dårlige samvittigheten blåst vekk!! Jeg gav blanke (unnskyld uttrykket) i hva de gjorde. Bare ønsket dem lykke til videre og god ferie :o) Og da ble jeg gravid....... (mista)

Nå skal jeg ut i fryseforsøk igjen. Har begynt i helt ny jobb, og er på 3 forskjellige avdelinger!! (litt forvirrende...)

Valgte også denne gangen å fortelle det til lederen - med positivt utfall igjen :o) Har også fortalt det til mine nærmeste kollegaer, og de kan si det videre til de andre. Bare "klapp på skulderen" og lykke til og masse engasjerte kollegaer....Det er så godt!! Vet at jeg har vært veldig heldig med kollegaer - de har vært fantastiske mot meg!! :o)

Nøkkelen her er : begynn å lytt til deg selv!! Hva er det DU vil.... ikke tenk så mye på hva andre forventer! Føler du for å være SM, så gjør det. Vil du fortelle det til kollegaer, så tenk ut hva du vil si, forklar så godt du kan hva du skal igjennom og forklar følelsene dine og hva du er redd for (stress, tunge løft, et ufrivillig "spark" fra en unge, dytting osv)

Det er DEG dette gjelder. Og det er da så kort periode av livet det dreier seg om (at du er sykemeldt altså) - men resultatet har du resten av ditt liv!!!!! Altså babyen!!!! :o)

Når det gjelder den sjefen din og den gamle som skal tilbake. kan du ikke be din nåværende sjef om å snakke med din gamle? Kanskje det blir bedre mottatt? (ikke at du skal bry deg om det heller :o))

Får dere vikar? Hva med å snakke med henne/ vikaren så snart du kan/ før neste forsøk. Si hva du har tenkt ang planer etc og legg planene FØR du blir SM.

Forøvrig så er ikke planer og stress og styr noe du skal tenke på når du er SM. Man skal ikke gjøre NOE hjemme når man er SM. Jeg har ikke gjort noenting jobb i det hele tatt når jeg har vært SM.

Spurte min forrige sjef om jeg kanskje skulle bli med på ledermøtene? Men hun bare lo og sa "ikke tale om - er du sykemeldt så er du sykemeldt" Og da er det lederen som skal "få det til å gå rundt" på jobben Ikke du. Du skal bare kose deg og tenke kun på deg selv!!! For neste gang blir du gravid!!!! nemlig :o)

Dette ble langt og litt rotete, men jeg håper du skjønner hva jeg vil fram til..... Man må jobbe litt for å legge vekk den dårlige samvittigheten... Det er typisk kvinnfolk å ha dårlig samv.het for "alt".......

Det er liksom ille nok med prøverør om man ikke skal sitte hjemme med klump i magen i tillegg!!

Jeg ønsker deg alt godt framover Gøril - håper du er raskt i gang igjen med neste forsøk og at den dårlige samvittigheten forsvinner. Det er ingen grunn til å ha det!!!!

Lykke til :o)

Klem fra

Skrevet

tusen takk for et veldig fint svar. Jeg er også veldig åpen av natur, og vil gjerne fortelle til alle hva vi holder på med.. Men har allikvel holdt det skjult for de fleste på jobb. Noen vet det, og det er godt, for de skjønner at jeg ikke vil være på jobb i dag. Men det er ikke alle som tenker sånn..

Jeg skal i allefall fortelle det til hun jeg skal jobbe med nå. Jeg tok en spansk en sist. Hun spurte hvorfor jeg skulle være sykemeldt, og jeg kom ikke på noe å si, og ville heller ikke si sannheten der og sa.. Og sa jeg skulle fjerne cyster.. Huff, skulle jo bare ha sagt det.

Fredag begynner jeg å jobbe med 12 barn (mange spes.ped barn som krever litt ekstra oppfølging) i en utegruppe. Vi er bare to voksne. Begge er relativt unge, og uerfarne.. Jeg er mer erfaren enn hun. Og jeg er litt redd for hva som kommer til å skje med den avd når jeg ikke er der. Vi får jo vikar, men det blir tungt for hun som skal være igjen på avd uten meg.. For hun er litt sjenert, og er glad hun slipper å ha ansvaret. OG det skal hun jo heller ikke ha.. For hun er jo assistent.

Tror jeg må tilrettelegge til for henne. og skrive planer lang tid på forhånd. Det er jo ca 2 mnd (mindre enn det også) til jeg skal ut i ny sykmelding, så det bør være klart til det.

Gleder meg veldig til å ta fatt på den nye jobben, det er lettere å holdet motet oppe når man får nye og utfordrendes oppgaver man liker. Jeg elsker å være ute og holde meg i aktivitet, og nå får jeg ansvar for 12 barn, i stedet for 25.. Og det blir jo lettere, allikvel om vi er bare 2 voksne.

Du er heldig som har en slik flott sjef. Jeg tror jeg vil fortelle den gamle sjefen det selv, og jeg vil stå på mitt. Hun kan ikke sparke meg av den grunn i allefall.. Jeg må jo få lov til å ta tiden til hjelp, og prøve å få dette ønskebarnet. Det betyr mer enn noe annet. Men jeg skal i allefall informere flere på jobb, så slipper man spekulere på hvorfor jeg er borte fra jobb igjen..

Nå vil jeg prøve å finne på noe å overraske min mann med når han kommer hjem. han er verdens snilleste, men han tenker bare på meg hele tiden. Han er så lei seg for at det ikke lyktes, men allikvel så synes han mer synd på meg enn på seg selv.. Og det er ikke riktig. Det er like synd på han. og like trist for begge..

Han er verdens mest omtenksomme og bedre mann finnes ikke for meg, så jeg må prøve å vise det på en måte i dag, og det må være i dag, for denne dagen har bare vært fæl.. Og vi må se fremover og tenke fremover. Nytter ikke å annet.. Jeg vil være litt ekstra god mot han på en dag som denne..

Men vet ikke hva jeg skal gjøre? har du noen tips?? Jeg er en elendig kokk, men jeg kan jo selvfølgelig prøve å lage noe god mat :)

Skrevet

Hva er det beste han vet....?

Hjemmelaget pizza er jo helt topp for de fleste menn jeg kjenner.....

Og hvorfor ikke rett og slett åpne en flaske vin....

Lag en "skravle-kose-bare dere to" kveld.

Gjør det dere føler for, snakk litt sammen, se TV........

Prøv å ha en så "fin" kveld som mulig........

Kanskje det er OK å gå seg en tur i kveld...?

Fortell mannen din hvor mye han betyr for deg ;o)

Skrevet

Så rart! Jeg er også pedagogisk leder i en barnehage:). Er enig med deg Gøril i at det er vanskelig å holde på konsentrasjonen og skrive planer når hodet egentlig er et annet sted. Spesielt var det slik ifjor. Nå går det heldigvis bedre, men prøver å ha lagt planene i god tid fremover så jeg slipper det senere hvis jeg skulle bli dårlig av medisinen.

Ellers så er jeg så heldig å ha 4 helt enestående assistenter( vi har også en del barn med spes. behov) som jeg vet vil klare å styre skuta hvis jeg blir borte.

Gikk du deler at utd. i Oslo Gøril og er egentlig fra Bergen? Hvis du gjorde det tror jeg at jeg gikk i klassen din. Trenger ikke svar hvis du ikke vil:). Vi var på skikurs sammen:) hvis det er deg da hihi.

Klem

Skrevet

Kanskje du kan prate med din nåværende sjef før hun gamle kommer tilbake? Da kan jo hun fortelle det for deg hvis du føler det blir vanskelig.

Ellers har du jo også lov til å holde det hemmelig hvorfor du er borte, du har jo ingen opplysningsplikt. Men erfaringen min etter 4 år på huset er at det kan lønne seg å fortelle sjefen ihvertfall, kanskje hun overrasker deg og mer støttende enn du tror?!

Lykke til uansett:)

klem igjen

Skrevet

heidu.

jeg utdannet meg i trondheim, og kommer fra trøndelag. Så jeg er nok ikke den personen du tenker på dessverre..

Moro at det er flere som er ped.ledere her. Da kan man kanskje dele litt erfaringer der også? Kjekt det synes jeg!!

Ja, du har kanskje rett finetine. kanskje tar gammelsjefen min det bedre enn jeg tror, hvem vet.Jeg skal i allefall fortelle det til henne!!

Lenn: jeg jeg faktisk dra ut å handle inn for å lage pizza og sånn nå. Det var et godt forslag, og det klarer til å med en kløne som meg på kjøkkenet å lage. Har brødbakemaskin, så den kan jo lage deigen for meg :)

Begynner ikke før sent i morgen heller. Endelig ser jeg lyset i tunnelen.

mannen min vet heldigvis at jeg setter pris på han. Vi er flinke å fortelle hverandre det hver eneste dag! Vi har et unikt forhold, det er jeg sikker på. Veldig glad jeg har funnet han! Han føler jo at det hans skyld at vi ikke har barn ennå, siden han har dårlig sædkvalitet. Men heller han enn hundre unger for å si det sånn.. Han er det beste som har skjedd livet mitt. Tror kanskje jeg skal kjøpe et fint kort og skrive det til han. Ikke ofte jeg gjør det. Gjøre litt ut av situasjonen.. Noe positivt.

Det var ikke ment å være gravid for meg nå, men kanskje lykkes vi på frys? må bare se fremover og tenke positivt..

Takk for innspill Lenn og finetine! fine, fine mennesker er dere!

Skrevet

Det var koselig og fint sagt gøril :o)

Du må ikke glemme at du er et flott menneske du også!! Høres ut som dere er kjempeflinke å ta vare på hverandre du og mannen din. :o)

Og du s k a l lykkes, det var bare ikke meningen denne gangen.....

Finetine: jeg tok utdannelse på HiO :o)

Gikk der fra 98/2001. Når gikk du der??

Ha en god dag snille jenter! :o)

Klem fra

Skrevet

i dag føler jeg meg myyye bedre, og ser fremover til neste forsøk. På jobben i dag storkosa jeg meg, og alt ser mye bedre ut. Ikke vært lei meg i hele tatt i dag,og jeg synes jeg har vært flink egentlig.. (skryte litt til meg selv)

Trodde at det skulle ta laaang tid å komme over dette, særlig med tanke på hvordan jeg hadde det i går. Men kan ikke dvele over dette heller, det er mye bedre og se fremover.

Jeg ser på prøverør som lotto. Man trenger jo en sekser for å komme seg videre i spillet, og og hvem er det som får sekser på første kast? Det er veldig få. Men vi får jo alle sekser til slutt, man må bare kaste terningen mange nok ganger, og til slutt så får man sekser. Er det ikke sånn med prøverør også? jeg tror det :)

Så nå ser jeg fremover til frys. Leste at du ikke fikk to egg Lenn? Hva er årsaken til det??? Jeg får det, og jeg er 24 år.. Vil vel helst unngå å få tvillinger føste gang, men jeg tenker det er bedre å sette inn to egg og sikre seg.Det er vel større sjanse at ett egg fester seg da, og blir det to, så må det jo være ganske fantastik. Jeg sier gjerne jatakk til to barn jeg. Heller det, enn ingen..

Huff, nå vil jeg bare at vi alle skal lykkes.

STOR KLEM

Skrevet

Blander meg inn litt her jeg også....:-)

Nok en ped.leder skjønner dere!

Jeg har også valgt å være åpen rundt forsøkene, kom til et punkt der jeg ikke orket mere spekulasjoner.

Men også jeg har fått kun positive tilbakemeldinger,

og når jeg er sykmeldt unner de meg det av hele sitt hjerte.

Som ei på jobben sa;hvis du går her og sliter unødig er det ingen som takker deg for det senere... Så rett så rett.

Man MÅ bare tenke på seg selv innimellom...

Stor klem til dere!

Skrevet

Hvordan sier du det Sunniva? Jeg vet liksom ikke når jeg skal få meg til å si det til alle. Blir etterhvert flere som vet det, men jeg vil at de skal høre det av meg. Har litt ekle erfaringer når de går fra munn til munn (ei fjær til ei høns osv)

noen tips??

Skrevet

"bomba" sprakk da enda ei på jobben fortalte hun var gravid...

Jeg knakk nærmest sammen,og fortalte hvor landet lå.

Senere når vi hadde litt mere datoer å forholde oss til fortalte jeg det på et basemøte. Jeg skulle da begynne med hormoner, og tenkte det var greit de fikk vite det. Senere ville det jo også bli sykmelding så....

Styreren fortalte det til den andre basen på møtet deres, og i etterkant kom de og pratet med meg alle som en.

Jeg fikk da sjans til å utdype det jeg ville, og det var egentlig godt at de var interessert i å høre hvordan ting lå an, og hva som skulle skje.

Nå skal det sies at vi er en veldig sammensveiset gjeng, som har jobbet sammen i 6 år. Det hjelper selvsagt på....

Jeg skjønner at det kan være vanskelig å finne den rette måten å si det på, men et på et møte er kanskje ikke så dumt?

Det var veldig greit for meg iallefall.

Klem-

Skrevet

Så artig at vi er flere ped.ledere :o) kanskje vi rett og slett må danne en klubb :o)

Tenkte bare å nevne at hos meg så ble nyheten "offentliggjort" på et personalmøte. Da var det noen som visste det allerede (som jeg hadde sagt det til). Det var styreren vår som fortalte det. Husker at jeg syntes det var godt at jeg slapp å offentliggjøre det selv, for jeg fikk litt tårer i øynene når hun sto og fortalte det.... kanskje like greit at det er en annen som sier det når det sitter så mange mennesker sammen.

Etterpå ble det en del prat på pauser ol. Veldig godt å være åpen om det. Da føles hele prosessen enda mer naturlig.... (naturlig var vel ikke det rette ordet da men :o)) Dere skjønner!

Ha en god kveld :o)

Klemmer fra

Skrevet

mener ikke lotto, jeg mener LUDO:: herregud, for en feil. Det er vel ikke så mange som vinner i lotto, men det er heldigvis mange som kaster en sekser i ludo..

Håper dere skjønner hva jeg mener..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...