cec26 Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Vi har fått oss en ufrivlling katt unge.. hehe.. Den følgte etter mannen min i helgen... det er mange hytter der vi bor og folk mener det er en hyttekatt... noen som ikke har tatt med seg lille pus hjem fra ferie.. skjer hvert år... grusomme greier spør du meg. Den er vel en 6 - 7 mnd.. helt vill, men det regner så mye om dagen, syns så synd på den også... problemmet er at den tisser og bæsjer litt inne... arg.. kan ikke si jeg syns det er så vledig gøy.. litt redd for smitte og.. Noen som har erfaring? Kankje jeg skal ringe kattehuset og levere den der... Slitsomt med en kattunge.. en gutt på 14 mnd og jobbe fult med 2 timers reisevei hver dag til jobb...
Chiquita Bananas Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 Hvis du ønsker å beholde den så bør du få den sjekket hos veterinær for sykdommer og evt. få tatt alle vaksiner. Spesielt viktig siden den har bodd ute en stund - ellers er det ikke krise. Men du bør ikke behandle avføringen - få tak i en sandkasse så gjør den fra seg på en plass for håpentligvis. Forsto det ikke slik at du hadde det. Eller lever den inn på det huset siden du ikke føler at du kan ta hånd om den - det er det beste enn å jage den ut igjen. Det blir jo et ansvar du har leeeenge om du beholder den.
Ylva og Mathilde Skrevet 29. august 2006 #3 Skrevet 29. august 2006 Jeg har 6 kattunger som har bæsjet overalt, og mannen min har ikke rørt det... Skal veldig godt gjøres å smittes av Toxoplasmose, Gynekologen min (på ca 50) lo høyt når jeg spurte om jeg burde unngå katter eller kattunger. (oppholder meg rundt ca 80 katter flere ganger i uken) Av de titusenvis av gravide hun hadde fulgt opp hadde kun én blitt smittet av Toxo, og hun hadde ikke vært i nærheten av en katt. Statistisk sett farligere å spise jordbær i Frankrike. (Ikke at det er et vanlig dilemma: Hmmm... Plukke opp katteavføring eller spise jordbær i Sør-Europa...) Hvis du har anledning til å ta deg av kattungen synes jeg du skal gjøre det, og heng opp plakater i butikker i mils omkrets, for det kan jo være noen som savner den, selv om det ikke er så sannsynlig Hilsen frivillig for Dyrebeskyttelsen Oslo og Akershus:)
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 Ja, jeg har en katt. Fikk den da jeg var gravid med siste mann. Snakket med legen og jm, om som hu "dyrbeskytelse-kattedama" sier, set SKAL MYE MYE til for å få smittet. Min jordmor har vært jordmor i 30 år, og hun har aldri hadde noen med Toxo. Eneste råd jeg fikk: ikke ta på kattebæsj (dvs, det var min mann som hadde ansvar for å tømme sandkassa...) Miao Hilsen, cat-lover
Chiquita Bananas Skrevet 29. august 2006 #5 Skrevet 29. august 2006 dumme legen min som sa jeg måtte jo ikke ta på en katt !! jeg har katt og leieboeren fikk en kattunge for en måned siden. Var dattera til katten min - han hadde kost seg med kameraten hans' katt ;op Såklart jeg må kose og nusse på henne !! Da skal jeg kose med god samvittighet med disse kattene !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå