sommerfryd Skrevet 29. august 2006 #1 Del Skrevet 29. august 2006 Jeg har en datter på 6 uker. Hun har godt sugetak, men er litt "lat på brystet", sovner lett og har tendens til å bruke meg som smokk. For at hun skal få nok næring må jeg gi henne mme i tillegg siden jeg har lite melk og dessverre kan det gå litt lenge mellom hver gang jeg ammer siden hun sover så godt på mme... Nå ønsker jeg å gjøre det jeg kan for å øke melkemengden og vurderer akupunktur (har forsøkt de fleste kjerringråd allerede). Hvordan gikk du frem Lilleh? Jeg ønsker å finne en akupunktør/homeopat i Bergen som er dyktig på dette området... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6113125-lilleh-kan-du-hjelpe-evt-andre-som-har-erfaring-med-akupunktur-eller-andre-gode-metoder-for-%C3%A5-%C3%B8ke-melkemengden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleh Skrevet 29. august 2006 #2 Del Skrevet 29. august 2006 Jeg brukte internett til å finne en homeopat. Det viste seg senere at den homeopaten jeg fant, også jobber med akupunktur. Hos homeopaten har man en samtale hvor allmenntilstanden diskuteres før behandleren bestemmer seg for løpet videre. Hun ønsket å sette nåler i øret mitt (det er et triggerpunkt for melk der), samt at jeg fikk et homeopatisk middel. Dagen etter første behandling trengte ikke gullet mme. Så gikk det litt opp og ned med mme/bare mm i noen dager/uke og til slutt bestemte jeg meg for at jeg skulle amme og amme og amme hver gang hun ville ha mer mat, og ikke gi henne mme (hun fikk ca 30 ml - det var omtrent det jeg manglet da for å fullamme). Dette funket ) Selv i dag, nå er hun 6 mnd, har jeg ikke overflod av melk, men nok til henne. Så det er ikke mye overskudd jeg kan pumpe ut og fryse. Men hun har altså ikke fått mme siden hun var ca 6 uker gammel. Det har vært mange økedager/økeuker opp igjennom, jeg går fremdeles jevnlig til homeopat (det er mye annet en homeopat kan fixe enn melk, for å si det sånn:), og tar en lilten "kur" med de homeopatiske midlene når jeg merker at øking trengs. Så nå får hun grøt en gang om kvelden, og ammes hver annen-fjerde time på dagen. Jenta mi var også veldig til å sovne - være litt lat - men det var jo fordi ho var så lita, og måtte jobbe så veldig for å få ut noen få stakarslige dråper med mm. Måtte hele tiden stimulere sugerefleksen ved å kile under føttene, inni hånda, på kjaken.. Det at hun bruker deg som smokk stimulerer jo også melkeproduksjonen da Vi brukte til å begynne med ca 1 time pr amming + 1/2 time på koppemating (jeg nektet å bruke flaska for å ikke forvirre henne, dessuten kommer jo melka mye lettere på flaske enn på puppen..) Jeg syns det var kjempekjipt å bruke såååå lang tid på mating, og når hun sovna ved puppen, og jeg prøvde å legge henne fra meg våkna ho etter 5 min. Følte jeg ikke fikk gjort annet enn å bære, bysse, mate, skifte bleie... Trodde aldri det skulle bli bedre.. Men de vokser jo til, og ting går kjappere! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6113125-lilleh-kan-du-hjelpe-evt-andre-som-har-erfaring-med-akupunktur-eller-andre-gode-metoder-for-%C3%A5-%C3%B8ke-melkemengden/#findComment-6113303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petiteM's Skrevet 29. august 2006 #3 Del Skrevet 29. august 2006 Du kan bruke ammepoliklinikken på Storken. Ring dit, eller få en time, så kan de sikkert hjelpe deg med råd. De har også jordmor som gjør akupunktur tilgjengelig. Jeg fikk helt fantastisk god hjelp der. Rådet de ga for å øke melkemengden : Ikke gi mme, amme ofte (hver 2,5-3.t), og spis havresuppe/grøt. Jeg har fått det til:-) Hvis du vil ha direkte kontakt med akupunktør, kan jeg anbefale Sigrun Franzen. Hun jobber som jordmor, men har en privat akupunkturpraksis på Askøy i tillegg - helt perfekt for denne problemstillingen, altså:-). Jeg gikk 2x, og har ikke hatt trøbbel siden. Melkemengden økte, og utdrivningen har blitt kjempebra! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6113125-lilleh-kan-du-hjelpe-evt-andre-som-har-erfaring-med-akupunktur-eller-andre-gode-metoder-for-%C3%A5-%C3%B8ke-melkemengden/#findComment-6116284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snull Skrevet 29. august 2006 #4 Del Skrevet 29. august 2006 Kan bare si at det virkelig anbefales....er på min andre runde nå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6113125-lilleh-kan-du-hjelpe-evt-andre-som-har-erfaring-med-akupunktur-eller-andre-gode-metoder-for-%C3%A5-%C3%B8ke-melkemengden/#findComment-6116774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå