Gå til innhold

Mat, mating, mengder, hun spiser til hun kaster opp, avføring

Anbefalte innlegg

Jeg gir min lille mme, hun har fått rundt 80ml til nå. Hun er ikke fornøyd med 80 lengre så jeg har økt til 100ml det går ned på høykant. Som regel går det veldig fint men hvis jeg ikke stopper når jeg tror hun er mett kaster hun opp det hun har fått for mye..... det er vondt og se på og vanskelig og tilpasse mengden. Hun er snart 3 uker gammel

Hun har heller ikke avføring hver dag men viser ingen tegn til å ha vondt i magen ennå...... som sliter med noe av det samme?? eller liknende?

Har malt oppi men er usikker på hvor mye som skal oppi. Har noen en god "oppskrift"?

Føler meg noen ganger som en dårlig mor, har så utrolig mange spm, vil bare det beste for den jeg elsker over alt på jord. Skulle selfølgelig ammet men det gikk bare ikke, jeg fikk det ikke til.

Hilsen ei som føler seg klønete men er veldig takknemlig for at det er mødre her som har samme eller mere erfaring.

Fortsetter under...

Hei på deg.

Du må ikke føle deg som en dårlig mor! Du gjør ditt beste!!

Å tilpasse så små barn en melkemengde er vanskelig,om de skulle kaste opp etter mat så ser det mer ut enn det det er.

Ha en halvtil en hel ts malt i hver flaske om magen sliter,ikke alle dette funker for,gjorde ikke det for vår eldste...Jeg ammer ikke nr 2 lengre så du må ikke føle deg elendig at du ikke gjør det,mange som ikke gjør det.

Lykke til!

Jeg er sikker på at akkurat du er den beste moren for ditt barn. Slike ting som du lurer på, har alle vi som gir mme lurt på en eller annen gang, så det er bare så spørre.

Dersom hun ofte gulper mye, og vil spise mer selv om det er fult, så kan det kanskje være en ide å gi henne smokk. Ofte har de et stort sugebehov, og vil fortsette å suge lenge etter de er mette. En smokk løser dette problemet. Ellers er det jo sånn at mange babyer gulper fordi det har ligget luft der nede som må opp og tar med seg en del melk på veien. Man kan prøve å få babyen til å rape litt oftere i løpet av en flasek og se om det hjelper.

De anbefaller at barn som får mme skal ha avføring hver dag, men dersom hun ikke ser ut til å være plaget med det, og avføringe ikke hopper over mer enn en dag, og hun da ikke har problemer med å få det ut, så ville jeg latt være å gjøre noe med det. Ellers har jeg hørt flere anbefalle trikset med termometeret.

Veldig mange unger trenger malt i melka, men noen oppskrift kan jeg nok ikke gi deg. Noen trenger mye, i alle flaskene, noen trenger mindre og kanskje det holder å gå malt i en flaske. Du kan jo begynne med lite og se det ann.

du må IKKE føle deg som en dårlig mor, men vet desverre hvordan du har det! og det er ikke gøy å føle at man ikke duger til amming:/

Men MME har dattern min fått siden hun lå på sykehuet, fikk endel morsmelk også de første 5 ukene, men så gikk melkeproduksjonen ned drastisk... men men

min lille spiste endel, fikk allerede på sykehuset opptil 80ml (ALTFOR mye for en liten krabat der og da) men hun spiste mye og hadde perioder hvor hun spiste mindre og noen ganger mer igjen... men var en lang periode hvor hun lå rundt 80-120ml frem til hun var ca 3 mnd tror jeg:) Hun gulpet endel, men det roet seg etterhvert...

ta mange pauser hvor du raper henne, og noen barn kan reagere på de forskjellige MME - vi brukte NAN, deretter Collett og nå bruker vi HIPP, den er vi mest fornøyd med - men barn er forskjellig.

Hadde endel hard avføring med NAN- og en gang skrek hun når hun måtte bæsje ut- var så vondt å se på så da fikk hun endel malt i melken, og etterhvert skiftet vi erstatning til HIPP som fungerer bedre på vår jente:) bruker bare en liten t-skje i morgen melken hennes nå, mens tidligere brukte vi opptil 2 spiseskjeer i hele døgnets melke blanding... men da ble avføringen veldig mørk og diare aktig...

NÅ er berta mi 8 mnd, så det går seg til, men i begynnelsen var det mange tanker og mye slit synes jeg da:)

håper det var litt hjelp:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...