Gå til innhold

Har noen erfaring med Brio duo vognene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vurderer å kjøpe meg en Brio duo, men vil gjerne høre om hva andre synes om denne vognen. Både negative og posetive erfaringer. Har også sett på emmaljunga, men de vognene er for store for meg, er kun 1,54 høy. Så Brio er akkurat passe høy. Noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har jobbet på brio i mange år, noen år siden jeg sluttet nå. Da solgt vi svært lite av duo vognen. Men egentlig er den bedre enn kombien, for bagen på duoen er jo mye større, ergo du får bruke bagen lenger.

Har selv brio kombi nå, og bagen er ikke så stor.

eneste minus jeg kan komme på med duoen er at du må ha lagringsplass, til enten sportsdelen eller bagdelen når den tid kommer.

Skrevet

Jeg har brio duo vogn med vendbart håndtak og klikksystem.

her er det jeg liker med den:

-Det vendbare håndtaket :-)

-Stor plass under, til treningsbag, shopping etc.

-Relativt stor bag (Simo sin duo er lengre)

-God demping

-Klikksystemet er kjempesmart

-Den er fin som sovevogn ute

-Den ser fin ut (har farge sort)

-Den virker solid og Brio er kjent for å lage kvalitet meg bekjent

Dette synes jeg er litt negativt:

-Håndtaket er hardere å snu enn f.eks. Teutonias Mistral (og sambo har litt trøbbel med å legge den sammen fordi den er litt tricky, litt "hard")

-Jeg bør sikkert ha en lettere vogn når babyen blir større

-den er ikke trehjuling med vendbart hjul som f.eks. Quinny freestyle, jeg synes jo de er geniale da, men da kan naturligvis ikke håndtaket vendes. Dessuten har jeg hørt at dempingen på Quiny med bagen på er litt dårlig, også er bagen liten..

Lykke til med valget, Brio er ikke et dårlig valg :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg vurderer også å kjøpe Brio duo eller SIMO duo, men så er det mangen som sier at de er så tunge å kjøre. Stemmer dette? Litt dumt å kjøpe en såpass dyr vogn, og så må du bytte den ut med en lettere vogn etter 7 mnd.. Noen som har erfaringer med dette?

Skrevet

jeg har hatt simo kombi har nå kjøpt simo duo og min venninde har emmaljunga edge.. synes ikke de finnes tunge å trille.. de trille rjo nesten seg selv.

Skrevet

Hvorfor byttet du fra SIMO kombi til duo? Jeg synest duoen er finest å se på da :) det er egentlig derfor jeg tenker å kjøpe duo.

Skrevet

fordi sist fikk jeg et barn som er født i februar og selv til hun synes jeg det ble fryktelig trangt med voksi pose opp de 2-3mnd hun hadde det. og så syne sjeg at jeg måtte gå fra bag til sportsdel for tidlig fordi bagen ble for trang for snuppa mi..

så denne gangen skal jeg ha i desember og skal derfor også bruke voksien noen mnd lenger, + at da kan jeg bruke den lenger etter vinteren også, siden i duoen kan ryggen settes opp i bagen sånn at en baby på 6-7mnd fint kan bruke bagen..

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...