Gå til innhold

han bare kaver og vrir seg unna...Et slit å amme!

Anbefalte innlegg

Heisann.

Lillegutt på 2 mnd kaver så fælt med puppen, er nesten et lite ork å amme for tiden... Hører han svelger en del luft når jeg ammer, ammer med skjold også så det har vel kanskje noe å si for luft svelginga???

Han er mye plaget med kolikk smerter, men det er blitt mye bedre etter kiropraktorbehandling.

Er han ikke sulten nok at det er det som gjør det?? Hvor lenge kan det gå mellom måltidene? Jeg begynner å stresse litt når det er gått 2,5 time og han enda ikke vil ha mat el dvs ligger og vrir seg og skriker ved puppen...

Bør jeg prøve flaske?? kan det være bedre?? Med tanke på luftsmerter..

Uff mange spørsmål dette, håper noen tar seg tid til å komme med noen gode råd...

Ps. melka renner fort, så er ikke det at han blir irritert over iallfall.

Fortsetter under...

Jeg hadde det også sånn, men fant ut at det var en bedre løsning for oss å pumpe og bruke flaske. Fungerer kjempefint for oss i allefall. Du må gjøre det du føler er riktig. Man skal vel ikke bruke opp all energien sin på amming heller? Det viktigste er at ungen får mat!

Her i huset er vi så fornøyde nå.

Uansett valg : Lykke til!

amme uten skjold går ikke, det har vi prøvd, da blir det verre... amme liggende er ikke bedre nei..

Tror jeg får prøve å drøye måltidene ja, ikke kave fordet om det har gått noen timer... hm...det går seg vel kanskje til.

Du sier du begynner å stresse litt når det har gått 2,5 time ... Gutten min kan gråte etter mat etter 1,5 time, eller etter 4 timer. Det er veldig forskjellig. Nå er han kun 4 uker (i dag :o), og noen fast rutine er det ikke enda, men for meg høres det ut som om han ikke er sulten nok ..? (er ikke proff på dette, da :o).

Annonse

Vi hadde det samme problemet ved ca tre mnd, og jeg vet fremdeles ikke hva det var. Antar at hun rett og slett ikke var sulten. Det hender hun har tendens til å vri seg unna og si "nnnngggh!" hvis hun har en rap på tvers nedi systemet, og da er det bare å legge henne over skulderen, støtte stumpen og trekke henne i bena, så kommer det opp, og da vil hun som oftest ha mer :-) Samme hvis hun skal prompe eller bæsje, det er vanskelig å gjøre med pupp i munnen. Kan også være mageknip, da kan det hjelpe å trykke fingeren inn i magen fra siden gjentatte ganger mens hun ligger ved brystet, men dette skal man være forsiktig med, de små har visst lett for å få tarmslyng, har jeg hørt. Man kan også amme gående. Det er kjempegøy :-D Skal si baby får noe annet å tenke på enn å vri seg, ja!

Jenta mi holder også på sånn innimellom, og da viser det seg gjerne å være en gulp på gang. Prøv å ta han opp litt å få han til å rape, så kanskje han vil ta puppen igjen etterpå?

gutten min på 14 dager kan fint sove 4 timer før han vil ha mat i hele tatt, så tror nok du kan vente mye lenger mellom måltidene. når han begynner bli sulten så gi han smokk en 5-10 min så er han god og sulten og sugevillig når du tar han opp, plopper ut smokken og gir han puppen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...