Gå til innhold

Min fødselshistorie:)

Anbefalte innlegg

Min fødsels historie!!

Torsdag 20/7-2006 skulle jeg ha planlagt keisersnitt. Jeg og samboeren min troppet opp på sykehuset kl 07:00 som avtalt.

Da ble det lagt inn kateter, barbert litt nedentil, fikk noen smertestillende også ble det satt veneflon. Dette gikk helt greit, jeg var så klar for å få se den lille nå etter 9 mnd ventetidJ

Vi ble kjørt inn på operasjonsstua da klokka var ca 08:15. Da gjorde de klart med ryggmargsbedøvelse (spinal), de stakk og de stakk i ryggen, og vondt var det. De fikk litt problemer da bedøvelsen ikke gikk ut i kroppen der den skulle, så de fikk hjelp av en anestesisykepleier til. De valgte så å sette lokalbedøvelse i ryggen så jeg ikke skulle kjenne stikkene så godt siden de stakk meg så mange ganger.

Etter hvert begynte jeg å kjenne at det ene benet ble ”borte”, og det er bra for da begynte spinalen og virke. Så forsvant det andre benet litt, men ingen av bena forsvant helt, og dette sa jeg i fra, men det var normalt sa de.

De ville drøye litt så bedøvelsen virket. De begynte å klype meg i magen, og spurte om jeg kjente det, jeg svarte at jeg var usikker på om jeg kjente det eller om det var psykisk. Anestesisykepleieren kløp meg i armen og lurte på om jeg kjente det sånn, nei langt i fra. Ok så da begynte de operasjonen.

De begynte å snitte opp magen, og jeg skrek til at jeg kjenner det, det gjør vondt som et helvete, jeg kjenner tårene presse på. De gir seg, og bestemmer seg for å drøye 5min til.

Så prøver de igjen, nå er smerten uutholdelig, jeg kjenner jeg får pusteproblemer. Jeg hyperventilerer pga store smerter, jeg får hvisket frem at jeg ikke klarer mer. Jeg kjenner det er like før jeg besvimer av smerte.

De er raske nå, jeg får oksygenmaske for å få hjelp med å puste, samboeren min blir kastet på gangen og de sitter narkose.

Da narkosen begynner å virke kjenner jeg at jeg slipper taket og endelig for sove, vekk fra all smerte.

Jeg våkner 2 ½ time senere, første jeg spør om er om babyen er frisk. Ja babyen er velskapt og vi har fått ei lita jente. Endelig er ventetiden over og lille Angelica er kommet til verden.

Hun ble født kl 09:19, veide 3830 gram og en halv meter lang. Verdens vakreste så klart!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6112705-min-f%C3%B8dselshistorie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...