Gå til innhold

Når gi far "reiseforbud"? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra hvilken uke ville dere bett far slutte å reise? Det er snakk om dagsturer, men han reiser med fly. Fra hvilken uke bør vi begrense dette? Hvis han plutselig blir sendt på møte i jobbsammenheng- har han da noen rett til å nekte det? I så fall hvor nært termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren min skal på dagstur med fly i morgen. Blir borte fra tildig morgen til midnatt. Jeg har mindre enn to uker til termin og har hatt masse kynnere/maserier i det siste, så jeg liker det dårlig. Men han synes uansett han må reise. (Er i jobbsammmenheng)

Skrevet

pappaen her har fått reiseforbud (jobbsammenheng) fra 14 dager før termin. her er det snakk om 2 dager ut i nordsjøen, kan være vanskelig å komme seg hjem igjen.... hvis det bare er en times flytur eller noe sånt, ville jeg muligens vurdert det fra dag til dag...

Skrevet

Samboeren min er ute på en 3 dagers reise nå (også jobb) når jeg har ca 2 uker igjen til termin og kjenner at det blir den siste lange reisen han får dra på. Føler meg anspent og nervøs for at noe skal dukke opp og at jeg må føde alene. Dagsturer blir det nok mange av i jobbsammenheng fremdeles, men tror han selv ønsker å begrense avstanden litt og "nekte" de lange turene om det lar seg gjøre på jobben. Ikke noe gøy å gå å være nervøs, men ofte så kjenner man en fødsel ganske lenge før det virkelig setter igang slik at de får tid til å komme seg hjem hvis det ikke er så langt unna :)

Skrevet

Tja, ikke lett å svare på når det gjelder dagsturer med fly....

Min mann får ikke lov til å reise bort på fjelltur f.eks. Jeg har Snart 3 uker igjen... Liker heller ikke om han måtte overnatte borte, han pleide å gjøre det en del før hvis det ble sent fordi han har lang vei til jobb.

Har heller ikke lyst til at han skal drikke alkohol hvis vi er et stykke unna sykehuset. Skal i bryllup til lørdag og er usikker på om han bør holde seg edru eller ikke...

Du fikk visst ikke noe klart svar av meg:) er usikker selv.

Sannsynligvis rekker han å komme seg hjem hvis han er et sted der det er mange flyavganger og du ringer med en gang du merker noe.

Skrevet

Jeg gir ikke rejseforbud - det er jo en hel måned det drejer seg om, 14 dager før og fjorten dager etter termin... Vi planlegger bare løs, så må vi ta det som det kommer. Skal feks i bryllup dagen før termin, men har jo sakt at det må bli med forbehold. Har jeg rier om natten, rejser han selvfølgelig ikke afsted om morgenen.

Synes ikke bare han skal sitte hjemme og vente på at noe kanskje skjer...

Skrevet

Har 20 dager igjen i dag. Mannen min reiser hovedsaklig til diverse steder i Afrika hver uke. Det går 2-3 fly i uka til de stedene han reiser. Han har derfor ingen mulighet til å komme seg hjem hver dag. Dette er tredje barnet og denne gangen vil jeg av en eller annen grunn at han skal holde seg i nærheten. Sist jeg fødet bodde han i Afrika og da var det helt ok at han kom hjem 2 dager før termin. Vet ikke hvorfor jeg ikke synes det er ok denne gangen. Jeg håper vel på fødsel før terminen tenker jeg :-) Men det er veldig kjedelig å ikke kunne vite, da han egentlig burde vært der hver uke.... Jeg får litt dårlig samvitighet...

Skrevet

Han får iallefall ikke lov å være lenger unna annet enn at han kan komme seg hjem på en fire-fem timer ca. 2 uker før termin. Og skal han på noe i den tiden skal han også være edru så han kan kjøre.

Skrevet

jeg gav visst mannen min reiseforbud 6 uker før termin, jeg. men da var det snakk om reiser til utlandet med overnatting. Dagreiser til steder hvor det ofte går fly er jo litt tryggere. Alkoforbud ble vi enige om at gjaldt fra 4 uker før termin. Jeg tror fødselen kommer til å ta tid, men i mammas slekt har det vært noen styrtfødsler på 20 min osv, så vi tar ingen sjanser.

Skrevet

samboeren min har reise forbud i hele oktober, siden babyen kan komme når som helst da.

dette sa jeg til han for lenge siden så det allerde er ordnet på jobben.

hadde aldri tilgitt han om han ikke rakk fødselen fordi han satt fast på en flyplass og ikke kom seg hjem fra jobb!

kansje litt strengt...men for meg er det en selvfølge,vil at vi skal oppleve fødselen sammen , og jeg hadde aldri orket og føde alene.

Skrevet

Mannen min skal til Frankrike 3 dager og kommer tilbake dagen før ul-terminen. Mens-termin, som vi stoler mer på, er 9 dager senere...veit jo at fødselen kan begynne når som helst fremover, men satser på at han kommer seg hjem hvis det skjer noe =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...