Lapez Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Da jeg la meg i går kveld rundt 11 tiden hadde jeg skikkelig rare følelser i magen. Var skikkelig rar, vet ikke hvordan jeg skal beskrive dette her :/ Det var faktisk ubehagelig, men det var ikke vondt liksom, bare ekkelt og uvant....så jeg lå å vrei meg noe skikkelig. Til slutt la jeg meg på magen, og la hendene på magen under meg. Mulig det var innbildning, nei, det kan det ikke ha vært, men jeg tror jeg kjente liv, skikkelig liv altså! Det ga seg på en måte ikke. Det skilte, samtidig som jeg følte sparkene inni meg, det var liksom kombinasjonen tror jeg av følelsene inni meg, og nervene i hendene mine. Så jeg vet ikke helt om jeg kjente det psykisk eller fysisk. Men det føltes som små svake dult, og noe grusom til rotering der inne. Jeg er i uke 15 nå, kan det ha vært det jeg kjente? Flere som har opplevd det samme?
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 I uke 15 skal det kunne være mulig å kjenne liv for noen .. Spesielt siden du la deg på magen og lagde liten plass til den lille.. Da spreller og romsterer fosteret for å prøve å lage seg bedre plass, eller flytte på seg til en del av livmoren de tror det er bedre plass... Det var nok babyen du kjente ja.. :0)
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 29. august 2006 #3 Skrevet 29. august 2006 Vet ikke om jeg kan svare deg helt på det du spør om, men jeg er selv i uke 18+2 nå. Mener også at jeg har kjent noe "spark" e.l...fra uke 16... (Kjent det kun 4 ganger), sånne små dult inni handa. Men kommer fra jordmor nå, og hun sier jeg ikke har kjent noe ennå, at det er for tidlig. Er førstegangs, så jeg vet jo ikke hvordan det skal kjennes ut.. Men jeg og er gangske sikker på at det er liv jeg og har kjent. Men vi finner det nok ut etter hvert når vi VIRKELIG kjenner sparkene, om det var noe lignende følelser vi kjente i disse uker:) Men noe vi absolutt kan kjenne, er livmoren som ttrekker seg sammen. Jeg trodde faktisk at det var den lille som flyttet på seg, men det er visst ikke det. Kan kjenne en rar og stram følelse og at det blir kjempehardt på magen under de sammentrekningene:) Merkelig greier, hehe......Men herlig også Lykke til.... jente 77
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 MinTurNÅ!!!!!(13pp-term:30jan) Jordmor kan ikke si til deg at det du har kjent ikke er fosteret.Det er ikke hun som har kjent det du har kjent, det er din mage.. Ja, hun har rett i at mange ikke kjenner liv før uke 18-20,, MEN det gjelder ikke alle.. Mange av oss kjenner liv tidligere.. Jeg kjente tydelig liv 15+6 da jeg var førstegangs.. Da var det et godt spark.. Jeg hadde kjent bobling fra uke 13.. Og ett det det sparket i uke 15+6 kjente jeg liv jevnlig, og det ble bare kraftigere og kraftigere.. Så jeg tror dere har kjent liv. !!
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 29. august 2006 #5 Skrevet 29. august 2006 Ja, jeg mener det samme som deg....At det er VI som kjenner, ikke JM. Det er som at en lege sier at du ikke er syk, men det er da ikke han som er i kroppen din:) Men jeg vet innerst inne at det er den lille som har gitt oss tegn, for nå er jeg jo tross alt i min 19 uke..... Så ja, vi sier det er liv vi:) klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå