Gå til innhold

Litt bekymret.... :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er 14+4 i dag og er litt lei meg for at jeg ikke merker noe vekst i magen, har jo litt mage fra før, så det er sikkert derfor jeg ikke merker den "gravide" magen, men blir så bekymret likevel... Likedan er nesten alle svarskapssymtomene mine forsvunnet... ikke er brystene ømme lenger, og ikke har jeg behov for så mye søvn som jeg hadde, er dette normalt? Eller bør jeg være urolig?

Er enda 4 uker til UL, og synes det er litt vanskelig når jeg ikke vet om det er liv eller ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det din første, eller har du vært gravid før?

Hos meg første gangen, merket jeg ikke antydning av mage før i uke 20.

Denne gangen kom forsåvidt magen fort. (Eller, ikke utover, men jeg kjenner livmora ganske langt oppe, er 14-6) Men jeg har ingen svangerskapssymptom i det hele tatt, og har heller ikke hatt det. Slike ting er veldig individuelt, og symptomene kommer og går, så jeg tror nok ikke du trenger å bekymre deg.

:)

Skrevet

Det er helt normalt at svangerskapet blir litt lettere i 2 trimester!

Bare vær glad for at du føler deg frisk og fin du, det er mange som sliter også langt uti dette trimesteret!:)

Jeg er 17 + 4 og det er ikke mye til mage her heller nei..

Jentene her inne beroliget meg med at jeg er ikke den eneste som ikke har gravidmage på denne tiden!

14 uker er jo også ganske tidlig, det er ikke jo ikke lenge siden livmora kom opp:)

Skrevet

Mente forresten 14+6, ikke 14-6...=)

Skrevet

Det er jo ikke nødvendig å gå å bekymre deg i en mnd.. Kan du ikke ringe jordmor eller lege og få deg en time? De kan lytte etter hjertelyd evnt ta en blodprøve og se om hcg er høy fremdeles.....

Klem

Skrevet

Jeg også mistet de fleste svangerskapssymtomene mine i uke 14. Fortvil ikke, det er helt normalt. Nyt det heller! Er du veldig bekymret kan du ta kontakt med jordmor, så tar du en prat med henne. Hun kan jo lytte etter hjertelyden, men problemet er at den kan være vanskelig å finne så tidlig. Hun vil også kunne henvise deg til ultralyd hvis hun mener det er hensiktsmessig.

Men nok en gang, det er nok helt naturlige årsaker! Ønsker deg lykke til.

Skrevet

Skjønner at du føler deg usikker, men jeg tror nok du kan slappe av, det er nok helt normalt å føle seg sånn som du gjør nå.

Når man er over i 2. trimester, går man vanligvis en fin tid i møte, kvalmen forsvinner for de fleste, og det gjør også mange av de andre symptomene og plagene fra første trimester. Samtidig har man kommet såpass kort ennå, at man ikke kjenner liv, og magen for de fleste ikke er synlig ennå. Selv om det er herlig å endelig være i god form igjen, følger det for mange med en usikkerhet om hvorvidt alt er OK. Slik følte jeg meg også denne gangen, selv om dette er mitt tredje barn...

Tidspunktet for når magen blir synlig vil variere fra person til person. Her spiller både kroppsbygning og livmorens plassering inn. Selv er jeg i uke 28, men det er først den siste måneden jeg har følt at jeg har begynt å se gravid ut. Før den tid følte jeg nok at magen i en overgangsperiode så mer dvask og stappmett ut enn gravid..

Du får prøve å slappe av og trøste deg med at så lenge du ikke har blødninger eller smerter, så er sannsynligvis alt bra med den lille. Du er over i andre trimester, og faren for spontanabort er nå liten. Prøv heller å nyte den fine tiden du nå har foran deg, enn å la deg plage med alle slags bekymringer :o)

Skrevet

Skjønner godt du er bekymret, det var jeg også den tiden fordi jeg ble mindre kvalm, og brystene ikke var så ømme... Men er nå kommet til uke 24 så alt har nå gått tt bra.

Magen kom ikke før i uke 20 og da eksploderte den:) hadde ingen antydning når jeg var i uke 14...

Blir det sånn at du ikke klarer å slappe av men bare går å tenker på om det er liv i magen din, bør du ringe jordmor/lege å høre om du kan få komme tidligere. Det er alt for lenge å gå en måned å være så bekymret...

Skrevet

Tusen takk for mange flotte svar, dette er virkelig en fin side hvor får svar på ting man lurer på og ikke minst medfølelse av likesinnede.

Dere sier at magen beveger seg oppover mot navlen, men jeg synes å kan kjenne at livmoren fortsatt ligger helt nede med bekkenet, er dette også normalt?

Skrevet

Ja, fordi du er såpass tidlig enda. Rundt uke 12 er det først livmora beveger seg opp av bekkenet. Og etter uke 20 en gang er den på linje elelr over navelen.. Så det kan jo ikke gå aaalt for fort heller:)

Skrevet

Det er nok helt normalt,har det akkurat slik selv,er 18+3 og begynner og få litt mage,men den kommer nok etter hvert skal du se.Var skikkelig plaget av kvalme,svimmelhet,og kunne sove nesten døgnet runt,men det har avtatt og er helt normalt,2.trimester skal jo være det "beste",da mange av plagene forsvinner,jeg selv er bare glad for at symptomene er borte,endelig kan jeg kose meg med og være gravid,har heller ikke kjent noe liv enda,skal på UL 1.sept. og håper på og få se en frisk liten baby inne i magen min:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...