Gå til innhold

til dere som har født før...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det sies at en ofte får en lignende fødsel som ens mor mtp hvor lang tid fødselen vil ta og om den kommer før eller etter termindato.... noen som har erfaringer med dette?? mor mi gikk overtid med meg og begge brødrene mine... + at jeg som ble født først brukte en hel evighet på å komme meg ut... hadde lissom håpet på en forholdsvis rask fødsel og unngå overtid ;) men det har vel de fleste andre oxo =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har også hørt at man ofte kan ligne sin mor med tanke på fødsel.. Her stemte dette, både jeg og min bror ble født med forholdsvis "enkle" fødsler hvor min bror brukte 4 timer og jeg 3 timer.. han til termin og jeg to uker før termin..

Min sønn kom for underkant av 5 år siden ut på 2,5 timer. Sydde ingen sting. (ikke min mor heller). Jordmor sa jeg var som en strikk... Hmmm...ja ja.. vi får se denne gangen.. man vet som sagt aldri!!

Skrevet

stemte ikke med meg... min mor hadde to relativt raske fødsler, en rundt termin og en før termin. min forrige fødsel var langvarig og skjedde 10 dager etter termin...

Skrevet

Jeg tror dette avhenger mye av om man faktisk ligner på sin mor sånn kroppslig. Mamma er bittelita, tynn som en strek og spretter rundt hele tida, mens jeg og søstra mi er høye, ikke fullt så "spretne" og ligner mer på kvinnene i pappas familie. Mamma hadde veldig tunge graviditeter og tre enkle fødsler, mens søstra mi hadde enkle graviditeter og tre veldig harde fødsler. Jeg har så langt hatt enkel graviditet, så da spørs det hvordan fødselen blir... håper jeg ligner på mamma der...

Skrevet

Stemte ikke på meg heller. Min mor hadde tre langvarige fødsler langt etter termin, jeg har hatt tre ganske kjappe fødsler (ca 6-7 timer). Første kom en dag over termin, andre riktignok 12 dager over og lillejenta kom bare tre dager over termindatoen.

Skrevet

Dette stemmer overhodet ikke i mitt tilfelle. Min mor gikk over tiden med alle tre, og hadde en steinhard fødsel med førstemann, mens jeg som sist i søskenflokken kom i full fart. Mine tre barn har kommet før eller akkurat til termin. Hos meg var den tredje fødselen den hardeste. Nå er jeg veldig spent på hvordan det vil gå når fjerdemann blir født. Jordmor har sagt at fødsel nr. to og nr. fire ofte blir like. Det gjenstår å se.

Håper vi alle får en rask og ukomplisert fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...