Gå til innhold

Kontorjobb og sykmeldt? (samme som annet sted..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere som jobber på kontor og er sykmeldt? Jeg er i uke 32 nå, og kjenner at det begynner å bli tyngre etterhvert. Syns det er travelt å sitte hele dagen, og med den aktiviteten som er nede i magen blir det til tider uutholdelig. Får liksom et veldig "trykk" rundt magen. I tillegg er jeg våken halve natta, og får ikke nok søvn. Er dette grunn nok til å redusere jobbingen litt? Vi skal vel liksom samle krefter nå... Hva sier dere andre?

Octobaby

Skrevet

Hei jeg er også gravid i uke 32 , jeg er sykemeldt 100% fram til permisjon pga at jeg har en veldig tung jobb ,gåing og ståing hele dagen jeg klarte rett å slett ikke mere jeg var så sliten , jobber i en ferskvareavdeling.

Jobben den ble tilpasset så godt som mulig , men det blir for tungt , jobber ikke på verdens beste sted der de vet å ta hensyn for at jeg faktisk er gravid... Så ta deg en tur til legen du , kan jo redusere arbeidet om ikke noe annet...

Lykke til....

Skrevet

Jeg har også kontorjobb, og er 40% sykemeldt. Det er igrunnen ikke det at JOBBEN er så tung i seg selv, men hele situasjonen. Har trekvarter å kjøre til jobben, og to små barn fra før. Blir sliten av lang pendlevei, full jobb og familie. Og familien er tross alt det viktigste. De to dagene jeg er hjemme er gull verdt. Får hvilt ut, og ordnet med litt ting hjemme, som ellers ikke blir gjort.

Har fått bekkenløsning, og får vondt når jeg har sittet lenge, og så reiser meg. Stabber derfor rundt i gangene på jobben ;-)

Og med de "vanlige" gravideplagene på natta, samt to små som vekker meg et par ganger hver, så blir det ikke så mye søvn... Må opp 0530 når jeg skal på jobben også...

Nei, sykemeld deg med god samvittighet du, hvis du er sliten.

Skrevet

Går i uke 35 og har vært sykemeldt 50% siden midten av juli, men i går gikk jeg ut i 100% sykemelding. Har nok gått litt for lenge på jobb, er utrolig sliten med to barn fra før, bekkenløsning og mye kynnere. Tenk på at du skal ha krefter til å få ut den lille!!

Skrevet

Jeg jobber nå 50% og er svært fornøyud med det. Jobber halve dagen, fra morgen av. Blir mer sliten utover dagen. Og for meg som har kort vei til jobb er ikke hele dager og noen dager fri noen god løsning.

Jeg syntes så absolutt du skal snakke emd legen om en 50 % sykemelding,.

Skrevet

Jeg har også kontor jobb og har vært 100% sykemeldt siden uke 22.. er nå i uke 35.. pga bekkenet..Får sinnsykt vondt hvis jeg sitter for mye/lenge..

Skrevet

Jeg har også kontorjobb og er sykemeldt 33 % og har vært det i to uker nå. Jeg er i min 30. uke. Får fryktelig vondt i ryggen av å sitte hele dagen + at jeg har carpal tunnel syndrom i høyre hånd og begynnende i venstre.

Jeg jobber 5 timer for dag og prøver å rusle meg en tur midt på dagen - etter "ordre" fra legen.

Som legen min så fint sa det "hvem tror du kommer og takker deg hvis du sliter deg ut på jobb?".

Nei, få deg i det minste en delvis sykemelding - som du selv sier, vi skal samle krefter nå!

Skrevet

Jeg jobber 100% med beina på bordet og tastaturet i fanget. Men det hadde ikke gått uten det jeg synes er perfekte forhold:

-forståelsesfull sjef

-rolig jobb/har trappet litt ned på stressende elementer

-god fleksitid og forståelse for at ikke alle dager blir fulle arbeidsdager

-det er førstemann=mindre stress hjemme

-kort vei til jobb og gode kommunikasjoner

-god fysisk form og glede ved å gå på jobb

-lav terskel for å ta en egenmeldingsdag eller en kort arbeidsdag om jeg har sovet dårlig noen netter (har skjedd et par ganger)

Jeg er 29 uker på vei straks og merker også at det begynner å bli tyngre. For første gang tenker jeg at det ikke er rart om også jeg skulle bli litt sykemeldt, enda det heldigvis ikke er slik nå. Hvis du tror du ikke ville kunne hente deg helt inn i løpet av en rolig helg/langhelg med god søvn og mye hvile - nei, da er det på tide å tenke på alternativer. Kanskje en aktiv sykemelding (om mulig), der du kan jobbe korte dager, men slipper å binde deg til bestemte tider? Her er det bare du som kan hjelpe deg selv, andre kan gi deg støtte, men du må bestemme deg for om dette er nok eller om du har mer å gå på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...