Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det vanlig med bekkenlÅsning, samtidig med bekkenlØsning? Jeg låser meg helt i venstre bak/hofte enkelte dager, og klarer nesten ikke å tråkke ned på foten en gang fordi det gjør så vondt... Har fått veldige plager med bekkenet også, så lurer på om det kan være en sammenheng...?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6111070-bekkenl%C3%A5sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg tror det er VELDIG vanlig å ha begge deler, evt. så er det bekkenlåsning og enn tror det bare er bekkenløsning. Jeg er forundret over at det virker som mange ikke engang vet at det er noe som heter det. Jeg stoler ikke på legen angående det å vurdere om det er det ene eller det andre, ihvertfall ikke når symtomene er vage, mange og kan gjelde for både B.LÅ & B.LØ. Det er lov og lurt å være skeptiske der folkens!! Jeg tror det er mange som får beskjed om at det er B.LØ. Så sant en er gravid, så ER det det!! Mens de egentlig går rundt med en låsning, evt. begge deler, og en kiropraktor kan enkelt og greit hjelpe til der det er låsning. Jeg har gått dit flere ganger pga låsning.

Jeg skal til legen imorra. Jeg er HELT sikker på at han kommer til å si det er B.LØ jeg har og leger er generellt ikke veldig glad i å anbefale kiropraktorer. Jeg har både sårhet i lysker, skamben og symfyse, veldig "tidlig stadiet", så så langt går det bra. Men det som plager meg er sårhet / smerter / tyngdefornemmelse i korsryggen. Kjennes ut som et bredt / tungt belte over der. Vondt å stå for lenge, og å gå for lenge. Dette har jeg hatt før, uten å være gravid, og da var det B.LÅ.

Interessant! Jeg vurderer sterkt å ta sjansen på å gå til kiropraktor. Som jeg visste så sa legen idag at de anbefalte ikke manipulasjon av bekkenet. Hm!!!! Så sa han heller ikke noe mer. Så jeg måtte selv spør hva jeg burde gjøre da. Om det var fysioterapeut jeg burde gå til, og ja det kunne jeg gjøre hvis jeg følte jeg hadde behov for det. Men jeg vet at det er laange ventelister hos dem, til kiropraktor kan jeg få time på dagen. Men er selvsagt litt skeptisk, hva om jeg blir verre.....og da får jo legen litt rett!! :-) Men jeg har jo gått så mange ganger til k.p tidligere og alltid følt at jeg har blitt bedre. Takk for svar iallefall.

Kiropraktoren eg går til sa til meg at det er noko som heiter bekkensyndromet. Dette er om du frå før hadde bekkenlåsning, som under svangerskapet sammen med hormoner utvikler seg til bekkenløsning. Gjere ein noko med dette tidlig i svangerskapet, er det mulig å "utsette" ein evt bekkenløsning. Det har i alle fall hjulpet meg. Hadde bekkenløsning i forrige svangerskap, og blei liksom ikkje heilt kvitt plagene (2 år etter fødsel). Gjekk til kiro, og han hjalp meg. Det gjer han fortsatt, og eg er fortsatt oppegående (begynner kjenne det litt). Sist gang starta det i veke 15, og eg e no i veke 18. E verdt et besøk han kiroen meine eg!! Eller manuell terapeut..

Jeg har fått konstanter bekkenlåsning av kiropraktor og legen. Hvis jeg løfter for mye på ungene i bhg eller vrir meg feil e.l. klarer jeg nesten ikke å sette den ene foten om kvelden pga av smerter, men det går over når jeg får hvilt meg litt. Kiropraktoren min sa at det er vanlig å ha bekkenlåsning på den ene siden, og b.lø. på den andre siden. Det er fordi den andre siden jobber så hardt for å stabilisere bekkenet.

Skal nå til Manuell terapeut for å se hva han får til. Det er også MYE billigere siden de får refundert. Er spent på hva dem gjør for jeg har kun gått til kiropraktor...

Annonse

Har vert hos kiropraktor i dag, har bekkenlåsning. Dette har eg hatt en god stund og det viste seg at eg i tillegg har fått betennelse i bekkenet og i korsryggen. glad eg får gjort noe med det lei av smerter, som eg i følge min kiropraktor ikke hadde trengt å ha hadde eg bare kommet meg til hjelp tidligere. Ingen grunn til å gå for lenge med smerter. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...