Sunniva- og Majamamma Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Lenge siden jeg har sett nicket ditt.... Håper alt er bra med deg! Her er alt bra, spesielt etter at jeg fikk vite at det ikke blir KS likevel. Vet ikke om du leset innleggene mine, men det viste seg at det likevel var bittelitt klaring - nok til vaginal fødsel. Er jo fortsatt ikke kvitt fødselsangsten, men skjønner jo nå at angsten for KS var mye større. Så det føles godt nå, slapper mye mer av. Er henvist til Lillehammer (byttet fra Elverum), og skal få en samtale med jordmor i forkant for å få sagt hvordan jeg føler det. Ellers er formen min bra, Maja sparker som besatt der inne - må jo bli en fotballspiller, kan jo ikke skjønne annet.... Hvordan er det med deg om dagen? Fortsatt mye kynnere??? Håper du koser deg med magen din :-)
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 Hei du:) Er her jeg ja.. Formen er det så som så med om dagen ja.. Kynnerne kommer i perioder, men bekkenet blir vel mer og mer plagsomt og jeg føler at eg får skikkelig åndenød innimellom. Det kan komme sånn helt plutselig, når jeg sitter stille foran pc eller liknende.. er så ekkelt. Jeg må da gå og legge meg ned. Hmm...vet ikke hva dette kommer av. Også har jeg begynt på alle disse pillene da.. Jern og triobe(B12). Virker som om jeg begynner å få litt problemer med å få gjor unna nummer 2 om du skjønner hva jeg mener...ble ikke sånn sist da jeg gikk på jernpiller..så kanskje det er triobe som gjør det?! Ellers så har jeg fått en ny plage også og den er liksom litt ekkel og flau å fortelle om.. er blitt så sår bak...skikkelig rød og får nesten ikke til å tørke meg bak... har vært sånn i noen dager nå, virker ikke som om det blir bedre, så kanskje jeg skulle prøvd noe canesten eller noe?! Man kan vel få sånne plager bak der også eller? Usj, sorry for ekkel info jher altså, men det er rimelig plagsomt.. Også er jeg blitt plaget av mer luft i magen igjen... herre jemini for noen plager man skal ha om dagen da! Kan jo nesten ikke være ute blant folk...hehe ... Var og fikk sjekket livmorhalsen igjen her på fredag. De hadde det fryktelig travelt på Ahus så jeg var så vidt bare innom med buksene på knærne før jeg ble kasta ut igjen... han sa at livmorhalsen så fin og lukket ut og var 4,2 cm lang. Jeg tenkte ikke noe mer over det, men sjekket da jeg kom hjem hva som var skrevet da jeg fikk det sjekket 3/7 og der stod det at livmorhalsen var 4,9 cm lang. Så altså har livmorhalsen blitt forkortet med 7mm på 1 1/2 mnd!! Har det noe å si tro?! Jeg vet jo ikke om dette har skjedd nå nettopp da jeg hadde så mye kynnere, eller om denne utviklingen har skjedd over hele den 1 1/2 mnd siden forrige sjekk... Forøvrig lå hun også med hodet ned.. trodde ikke de la seg sånn ennå jeg... men, men... Så bra at du slipper KS da:) Jeg tror nok at fødselen din vil gå veldig bra.. for det å få en stjernekikker flere ganger er vel lite sannsnlig. Også er du jo annengangs, og da går det vel unna tenker jeg. Er jo ikke så lenge siden du var gjennom dette sist... Går nok bra... og spesielt siden du skal inn på samtale først. da kommer de nok til å ta dine bekymringer på alvor og legge til rette for deg vet du:) Ellers så skal jeg til fysio nå på behandling. Skal begynne med 1 time behandling i uken og bassentrening en gang i uken.. Så får vi jo se hvordan det går... Så da stikker jeg for å blir knadd litt på..hehe:)
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 29. august 2006 #3 Skrevet 29. august 2006 Tror den målingen også avhenger av hvem som utfører den. Selv er jeg UTROLIG UTROLG plaget med kynnere, og jeg får heller nesten ikke puste til tider. Men de sitter i magen, og arter seg ikke som mens smerter og da tar jeg det med ro. Du virker til å ha en lang livmorhals, og OM det viser seg at den har blitt forkortet med 7 mm og det var tegn på "fare" ville legen nok ha sagt noe. DU kan jo ta det opp med jordmor på neste kontroll. AUUUU bekkenplager er VONDT !!!! min største medfølelse!!!!!
Sunniva- og Majamamma Skrevet 29. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 29. august 2006 Hei hei! Ja, det er utrolig så mye rare plager man får etter hvert som magen vokser :-) Det med treg mage har jeg også vært plaget med, men fikk råd her inne om å ha et par teskjeer med linfrø i en yoghurt hver dag - og det funker bra!!! Man blir jo så innmari sår bak også, også kan man jo få hemoroider også - det er ikke det du har fått da? Kan jo være sopp også, men har egentlig ikke hørt om at man kan ha det der bak, liksom.... He he, her har vi de utroligste samtaleemner altså, synes det er kjempefint å kunne spørre om sånt her inne - så jeg slipper å spørre legen min om sånne (kremt) pinlige ting. Min livmorhals er bare 3 cm, men tror det er mer enn nok. Det kan jo være at den skal sakte men sikkert bli kortere nå, eller så er det vel kanskje vanskelig å måle eksakt... Er det 15/11 som er din termin? Det er jo uansett ikke så lenge til, så du har jo mye å gå på!!! Plagsomt med så mye kynnere, skjønner at det tar på. Har mer og mer jeg også, men bare når jeg anstrenger meg på noen måte.... Er så hoppende glad for å slippe KS, at fødselsangsten har avtatt en god del. Tror likevel at det kommer til å øke på når det nærmer seg, er vel mest lettet nå for å slippe det jeg tydeligvis fryktet mest. Venninna mi fikk andremann forrige helg, første gang hadde hun planlagt KS. Denne gangen fikk hun styrtfødsel med totalruptur grad 3 (av 4), men syntes likevel vaginal fødsel var myyyyyyyye bedre enn snitt. Tenk på det, hun måtte enda opereres i timesvis etter fødselen (og kanskje flere ganger) og kan fortsatt omtrent ikke sitte. Likevel sverger hun til å føde vanlig..... Det ga meg en tankevekker!!!! Lykke til hos fysio, det er deilig med litt omsorg og nærkontakt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå