Gå til innhold

brunsvart utflod opptil fem dager før mensen for alvor starter? Noen flere??

Anbefalte innlegg

Sånn er det mer og mer for meg. Jeg starter gjerne med litt brunsvart utflod fire fem døgn før det kommer friskt blod og sterke smerter. Dermed blir jo "mensen" veldig langvarig, hvis man skal ta med den irriterrende spottingen. Jeg har gjerne smerter også, når spottingen begynner. Så er det gjerne "stille før stormen" i noen dager før orntlig menssmerter setter inn. Noen som vet hva dette er? Jeg har vært sånn i noen år og det er så irriterrende. Også fordi man HVER gang tenker at det "kan jo være en festeblødning"??. Man fortsetter å håpe i unødvendig lang tid. SLITSOMT!!

Fortsetter under...

Jeg har det også slik. Utfloden er nesten helt svart og bare bitte litt. Tre til fire dager før mensen. Jeg har ikke så mye smerter da, men jeg kjenner jeg venter på mensen for å si det slik. Kjenner at noe er i gjære.

Håper noen kan svare oss om dette er normalt!

Hei

Jeg har siden pilleslutt for ca 1 1/2 år siden hatt brunsvart utflod fra 2-7 dager før mens og det samme etter. Sa dette til min gynekolog, men han sa at det ikke hadde noe å si for å bli gravid ihvertfall.

De to siste gangene har det vært lyserosa først og så mer rødt. Aner ikke hvorfor det har forandret seg men ant dager er nå ca 5 før mensen kommer for fullt.

Har aldri hatt så mye smerter, men merker når spotting/mensen kommer.

Vet dessverre ikke hva det kommer av, men veldig enig at det er SLITSOMT...

Hei

Jeg er en tidligere sliter. Jeg hadde slik som deg etter en sa. Spurte legen min hva det var, han hadde ingen god forklaring, men sa at det var normalt. Jeg ble gravid etter nesten to år med prøving. Det skal ikke ha noe å si for å bli gravid. Da jeg ble gravid hadde jeg disse dagene med brun utflod, men ingen mensen kom....... Men slitsomt og irriterende er det.Jeg hadde 4-5 dager med utflod og 6 dager mens. Følte at jeg gikk med truseinnlegg og bind hele tiden.

Så det er flere som er sånn altså! Jeg har vært gravid tre ganger i denne prøvetiden, og da hadde jeg også svartbrun utflod i dagene før IKM slik som deg Fisk 77.. Det er snodige greier. Men, når har dere EL da? For meg er EL på ca dag 14-15 etter start på spotting.

Takk for gode svar.

Hei

Jeg har hatt el mellom dag 13-15 fra dag 1 altså mensen dag, men før det har jeg jo hatt nesten 5 dager med spotting da.

Bortsett fra i dag da. Fikk nemlig mensen i dag og da har jeg bare spottet i 2 dager, men syklusen er litt kortere enn forrige gang - blir helt surrete av å tenke på alt dette jeg.

Lykke til videre.

Annonse

Jeg er liksom "sikker" på at all den spottingen er ugunstig for lutefasen hos mange av oss? Noen ganger begynner jo spottingen bare en uke etter EL og selvom det ikke er mye som kommer kan det jo være det forstyrrer litt? Nå har jeg sendt spørsmål til legen min på sykehuset om dette, så skal jeg legge ut svaret fra han hvis han svarer.. God helg jenter!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...