monicah Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Hei, Du må fortelle hvordan det gikk hos JM? Er kjempespent siden vi er i mer eller mindre samme situasjon. Når har du UL termin?
*toppris* Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 bøh, der var du ja;) Var hos min jm på kontroll idag, uke 38 nå... Der var alt bra, står bra til med lillegutten osv.. Det er jm på sykehuset som snakket om igangsetting ang vekten... Min jm syns de bare kan gjøre det, hvorfor gå i to uker til når barnet kan komme ut og få Ul terminen er 12.september, så er ikke lenge til, to uker etter midnatt, helt eksagt;) Hvorfor vil du være alene under fødselen? husker ikke helt, når var din term? alder om jeg kan spør?
*toppris* Skrevet 28. august 2006 #4 Skrevet 28. august 2006 jepp... 37+3 ble gutten estimert til 2500, ny kontroll på onsdag... hvis det fortsatt er lite så blir det vurdert å sette meg igan... ojojoj... spennende!
monicah Skrevet 28. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2006 Hei, Hadde termin 25/8, har fått beskjed om at jeg blir satt i gang 8/9 hvis ikke junior kommer før. Jeg er 35 år, du da? Skal være alene under fødselen fordi gubben er livredd. han besvimer bare han ser blod. han var med på ultralyd i forrige svangerskap og besvimte bare av det :-) Hei Månebarn, ja vi venter begge babyer med vekstavvik. Du da?
*toppris* Skrevet 28. august 2006 #6 Skrevet 28. august 2006 kjipt å gå over tiden da! Håper selv jeg slipper det, hvis jeg ikke blir satt igang, noe jeg sikkert ikke blir... (grunnet jeg vil det selv, så da er det typisk). Hehe, litt pinglete gubbe da eller? neida.. stakkar, bra du ikke tvinger ham da, vet noen kvinner SKAL ha mannen med, det er ikke noe valg der... Besvime av uktralyd? hehe... uff, må være fælt og kjipt for ham. Lurer på hva jeg skal gjøre ang bilder, hadde vært artigt og gøy med noen bilder fra fødselen. Noen tips?
monicah Skrevet 28. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 28. august 2006 Ja, noe dritt å gå over tiden :-( Jeg kunne personlig ikke tenkt meg noen bilder av selve fødselen, men hvis du har med kamera går det jo an å spørre evt en jordmorstudent eller noen andre som er til stede. Har 2 venninder og 2 tanter som ønsker å være med på fødselen, men føler liksom det blir litt feil. Føler meg litt for sårbar og blottlagt i denne situasjonen. Du da, helt sikker på at du ønsker å være alene? Jeg tenkte å skrive lapp til føden med ønsker om å være minst mulig alene og mest mulig smertefritt.
*toppris* Skrevet 28. august 2006 #8 Skrevet 28. august 2006 Uff, er derfor jeg vil være alene. Tenk da, ligger der helt utilregnelig,naken og skal oppleve det kanskje værste og beste i livet. Smertehelvete, stor påkjenning fysisk og psykisk, følelsesmessig ustabil osv. Nei uff, føler meg nok tryggest alene tror jeg ja. Hehe... Har ikke tenkt over medikament enda, smertestillende... Min mor har kun hatt "plopp" fødsler, der det har gått raskt.. så håper på det samme.. Tar det som det kommer... Eventuelt da pudentalblokkade, det er det jeg har vurdert så langt... Etter fødselen håper jeg på å ligge på fødselshotellet... Dersom alt går som det skal uten komplikasjoner for meg eller barnet. Mest mulig i fred og kan styre litt selv... Blir vel helt motsatt av deg det da;) hehe.
monicah Skrevet 28. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 28. august 2006 Ja, det blir vel det :-) Jeg har en gutt på 13 1/2 som jeg fødet uten noen form for smertestillende. Har også tvillingjenter på 4 1/2 som ble tatt med KS. Denne gang vil jeg bare ha det overstått så fort som mulig, og siden jeg skal være alene vil jeg helst ikke ha mye smerter. ved mine første fødsler var jeg ikke redd i det hele tatt, men nå som jeg skal være alene er jeg livredd. Helt sykt, vet jo at det ikke er farlig :-) Min mamma hadde også såkalte styrtfødsler, så jeg håper det går kjapt for min del også. Når får du vite om du blir satt i gang?
*toppris* Skrevet 28. august 2006 #10 Skrevet 28. august 2006 såpass, ja da skjønner jeg litt bedre. Du er da heldig som vet hva du går til da, slik sett:) Jg både gleder og gruer meg, spennende.. Hadde du veldig mye smerter, helt for J smerter??? Noe du kan sammenligne med? Slik at det da blir lettere å kunne forestille meg de.. Kan være jeg får vite det på onsdag, har da time 10.50... wræl, kiler i magen med tanken på selve timen... Da får jeg vite hva som skjer... hehe... har tenkt å spørre legen om han kan sjekke om jeg beynner å bli moden etc, litt greit å vite nå når det nærmer seg slutten..
monicah Skrevet 28. august 2006 Forfatter #11 Skrevet 28. august 2006 Nei, det var ikke så j....... som mange sier. kom til sykehuset med rier kl 01.30, var ikke særlig vondt. Begynte å bli vondt i 4 tiden. Da kl var litt over 6 ville jeg bare hjem, da begynte d å bli ubehagelig. Jeg fødte kl 0920, så alt i alt var det vel vondt de 3 siste timene, men jeg husker ikke helt hvordan det var. Smerten satt i korsryggen på meg, ingenting i magen. Jeg skal til legen på torsdag, og skal da be ham om strippe meg skikkelig. Synes også det er greit å vite om man er moden eller ei, når man er moden i forkant tar som regel selve fødselen mindre tid, og det ville jo vært en fordel å rekke frem til sykehuset. Tenk å føde hjemme på sofaen :-)
*toppris* Skrevet 29. august 2006 #12 Skrevet 29. august 2006 har du ingen tegn til modning nå da? Livmorhalsen forkortet og begynt å få åpning? Ser for meg selv at han plutselig er på vei her, hehe, i toalettet etc... Hos min mor har alle fødslene gått så fort og så og si uten forvarsel, ungene har komt med en gang hun har komt seg på sykehuset. (utenom meg da, førstefødte, setefødsel). Har tre brødre der yngste blir to nå på søndag. Hun har ikke hatt smertefulle rier etc i forkant eller merket noe tilmodningen, mensmurring osv som er så omtalt og diskutert her inne. Så blir spennende å se om jeg er begynt å bli moden, da har ikke jeg merket det ivertfall. Hehe... Slik var det jo når jeg ble lagt inn i uke 29, der det da ble stoppet. Kjente ingenting utenom at det var regelmessige kynnere, tok tiden for morroskyld... De hadde påvirket livmorhalsen og begynt å korte den ned... skummelt slik sett... Hvordan har det vært for deg i forkant av dine tidligere fødsler? Blødninger, murringer osv?
vibeke0310 Skrevet 29. august 2006 #13 Skrevet 29. august 2006 heihei! mamma_85...er det ditt første barn eller?
*toppris* Skrevet 29. august 2006 #14 Skrevet 29. august 2006 heihei vibeke 1234, jepp, 1 bebisen dette. Lille go'gutten min:)
vibeke0310 Skrevet 29. august 2006 #15 Skrevet 29. august 2006 så kjekt da når var detdu hadde termin da? jeg harselv 24sep, så det begynner og nærmer seg
*toppris* Skrevet 29. august 2006 #16 Skrevet 29. august 2006 1209. to uker igjen... gleder meg! syns han kan komme nå!
vibeke0310 Skrevet 29. august 2006 #17 Skrevet 29. august 2006 hehe...jeg er så enormt enig med deg! det utrolig slitsomt og vente de siste ukene! har du psyket deg selv ut, med at du føler ting og tang på koppen, som kansje er rier å sånnt? har hollt på som en gal etter jeg mista slimproppen min sist mandag!
*toppris* Skrevet 29. august 2006 #18 Skrevet 29. august 2006 syns egentlig ikke jeg merker noe, det er da kynnere jevnt og trutt, noen sterkere og hardere enn andre, nedpressfølelse.. Men ellers ikke noe spesielt egentlig.. Blir vel som min mor der:)
*toppris* Skrevet 29. august 2006 #19 Skrevet 29. august 2006 lalletid her nå, zzzzzzzzzzzz, er tilbake i morgen kveld:) nattinatta
lana<3 Skrevet 29. august 2006 #20 Skrevet 29. august 2006 Hvilket sykehus er det du går til...var hos ny måling igår...vekstavviket har gått opp til 10% hos min baby..så np ligger jeg helt likt med deg...men jeg forstår ik hvorfor du skal settes igang? sf målet mitt er også under den røde streken...merkelig så forskjellige sykehusene er?????? jeg skal føde i stavanger...
monicah Skrevet 29. august 2006 Forfatter #21 Skrevet 29. august 2006 Hei lailaelin, De setter normalt ikke i gang uten at det er mer enn -22% i Stavanger, men ikke nødvendigvis da heller. Kommer an på morkakefunksjon og hjertelyd. Min er ca -25% omtrent det samme som mamma_85*høygravid* Når avviket blir så stort foregår normalt alle kontroller ved sykehuset, og du blir da nøye vurdert hver gang. Skal også føde i Stavanger. -10% betyr at isteden for 3600 er babyen 3240 ved termin, det er jo ikke så avskrekkende. Det høes veldig ofte mer skremmende ut.
monicah Skrevet 29. august 2006 Forfatter #22 Skrevet 29. august 2006 God kveld, Ved min første fødsel kjente jeg litt murring i ryggen ca 15 timer før fødsel, ca 12 timer før gikk slimproppen med blod. Dette var de første tegnene, ingen kynnere eller maserier. Ved min andre fødsel, ble det KS pga vekstavvik ca 1 måned før termin, hadde da ingen tegn på fødsel i forkant. Denne gang, nå 4 dager på overtid. Mye vondt i korsryggen, og sammentrekkninger i magen som ikke gjør vondt. Nedpress, og vondt i bekken og lår. Men dette har vært slik i 3 uker. 2 dager gjør det vondt og så har jeg 2 dager hvor alt er bra osv. Er til å bli sprø av for å si det sånn :-)
lana<3 Skrevet 29. august 2006 #23 Skrevet 29. august 2006 uff ja forferdelig...tror jeg skal føde hver dag nesten, men blir lurt...hun ene venninna mi hadde det også sånn og hun gikk rundt med disse "kynnerne" fram til hun hadde 5 cm åpning først da forsto hun at dette ikke var normale kynnere men rier hi hi...
monicah Skrevet 29. august 2006 Forfatter #24 Skrevet 29. august 2006 Håper virkelig jeg skjønner når det er i gang. Blir litt for dumt å føde hjemme med 3 unger til stede :-) Leste i fødeboka at du skulle reise til sykehuset når riene varte 60 - 90 sekunder og du hadde 3 - 4 rier i løpet av 10 min. Tror ikke jeg blir hjemme så lenge, hadde ikke slike rier før de siste 2 timene sist. Trodde også det normalt sett gikk raskere for hver fødsel, men man vet jo aldri. Jeg kommer til å rømme huset når det er 5 min i mellom tror jeg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå