Gå til innhold

føler at han ikke forstår meg:(

Anbefalte innlegg

jeg er smittet av herpes genitales men har hatt første gangs utbrudd for tre år siden. er nå første gangs fødene og har hatt en del utbrudd i svangerskapet som kommer lett når jeg er stresset og sliten.

jeg har forhørt meg med leger og jordmødre på sykehuset der jeg skal føde men de har så masse delte meninger. jeg ønsker ks for å være på den sikre siden går bare og anstrenger meg ved tanken på at ting ikke skal gå bra om det blir en vanlig vaginal fødsel. barnet kan da bli smittet av meg og få blemmer og hjernehinne betennelse og over halvparten av smittede barn dør. (har lest litt om dette)

har derfor kontaktet sykehuset som ligger lenger bort fra der jeg bor ca to timer .... og de hadde klare svar på at da ble det keisersnitt og ferdig med det og da føler jeg at det er tryggere for barnet og min sin del. vil jo gjøre alt for at barnet mitt skal få ha det bra og være frisk.

drøftet dette med samboeren min som også er ganske engstelig for smitte. men han syns det bare ble tungvindt å dra så langt når det lå et sykehus et kvarter fra der vi bor. og han sier at han har en jobb som han faktisk må dra på og at han kanskje ikke får sett meg så ofte som han ønsker mens vi ligger på syehuset for han mener han trenger pengene som han da evnt går glipp av. men kjære vene det er snakk om ca 4 dager! jeg vet at vi har råd til det og i såfall om det skulle bli vanskelig så hva så? bare barnet vårt blir født frisk!!

føler at han var egoistisk på dette området. det handler faktisk ikke om han det handler om helsen til barnet vårt.

hvorfor i all verden han skulle plutselig bli sånn skjønner jeg ikke . ¨¨

broren hans bor bare tyve minutter unna det sykehuset så han kan jo bo der de dagene jeg er på sykehuset. altså det er egentlig ikke noen problemer. men han lager de selv ut av ingenting.

pluss at jeg føler at det kunne vært greit å være et stykke unna for da slipper jeg alt maset fra mora hans...usj hu mener hu skal komme på besøøk hver dag men da kan hu jo ikke det i og med at det blir lenger å reise og at det ikke bare er å stikke innom...

hu maser nok nå kan man si..

hva mener dere om dette? er det jeg som er vrang og negativ til sykehuset som er like ved eller er det han som ikke vil skjønne meg...blir så sliten av dette det plager mneg 24 timer i døgnet og gråter masse for jeg føler at han ikke bryr seg og vil skjønne det og at jobb er det viktigste her i verden-.

Fortsetter under...

Ikke alltid så lett med disse gutta... Gi han litt tid, og se om det hjelper. Ikke press han, men la han venne seg til tanken. Har svart ei annen jente på et annet innlegg her med tilsvarende tittel, om min mann som ikke forstod min angst. Vi kranglet skikkelig, men er blitt mer enige nå...

Min erfaring er at guttene kan bli litt "teite" hvis ks nevnes, hva skal de fortelle kompisene da...

Æsj, menn, jeg blir skikkelig sur når de skal blande seg inn i ting som har med fødsel å gjøre. MEn kanskje hans reaksjon kommer fra at han er litt engstelig selv?? DU får bare gjøre det helt klart for ham at du skal reise til det sykehuset du velger, her er det du som bestemmer. Er han så teit at han ikke gidder å bli med, så får det være hans problem. Jeg går uti fra at du ønsker ham der, men det kan jo være han prøver å presse deg til å føde i nærheten for sin egen behagelighets skyld, og det er uakseptabelt. Hvis du gjør det klart for ham at du bestemmer, så skal du nok se at han respekterer det, gitt litt tid.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...