Gå til innhold

Haaar så lyst å slutte å røyke!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan skal jeg klare det? Har sinnsykt dårlig samvitighet, har prøvt den røykesluttboka, funket ikke! Noen med gode tips, og please ikke skriv meg ned med hvor dum jeg er, for det vet jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikker ikke så godt tips, men for meg gjaldt det å prøve å innse at det var et begynnende liv inni meg, og lese på disse sidene hva som skjer med fosteret når man røyker, det hjalp i hvertfall meg, så lenge du klarer å redusere det så vær stolt av deg selv for det, så klarer du sikkert å slutte til slutt, d er ganske behagelig nå, pluss vær sammen med ikke røykere :) :) :) Kjempe masse lykke til !!! Stå på :) Det er såå verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hvor mange du røyker om dagen, men uansett:

Kjempeflott at du har lyst til å slutte. Nå må du hente fram viljen!!

Du må bestemme deg for når du skal ta siste røyk, og kutte tvert over. Noen anbefaler å røyke seg ned i antall, men jeg har erfaring fra å kutte tvert.

 

Røykesuget varer i ca 5-10 minutter, og da er det om og gjøre å sette seg selv i aktivitet. Ikke bli sittende i godstolen med en kopp kaffe og synes synd på deg selv! Legg sammen håndklær, ta oppvasken, sett på en maskin med klær. Ett eller annet som gjør at du ikke fokuserer på hvor røyksugen du er. Bryt med vanene, du blir sikkert røyksyk sammen med kaffe? Dropp kaffen om så, gå deg en tur rett etter måltider. Hvis du røyker på jobb så ikke heng med de som stikker ut for en røyk (de kommer inn igjen:-). Du blir ikke sosialt utenfor på noen uker hvor det viktig at du bryter egne mønster.

 

I første omgang kan du konsentrere deg om å stå imot hvert enkelt røykesug! Når du har kommet deg gjennom en dag så kan dag to være målet. Tenk såpass kortsiktig, for det er mulig det hjelper på selvtilliten. Det er veldig deilig å kjenne at du har kontroll over egen kropp! Har du kommet deg gjennom en uke så kan de hende det blir motiverende å jobbe for to uker!

 

Jeg hadde et veldig kraftig sug i ca tre uker, og et jevnt sug i tre måneder. Etter hvert som dagene og ukene går så forsvinner den fysiske avhengigheten, men du vil forsatt være psykisk avhengig. Det er greit å vite at hvis du bare tar et bitte lite trekk så er du tilbake på minus! Da er gifta tilbake i kroppen igjen og du må igjennom den samme pinen igjen - og det vil du vel unngå?

 

Vet ikke hva som funker for deg, men ønsker deg lykke til!

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...