3småskatter:0) Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 God kveld:0) Jeg har i den siste tiden hatt store problemer med sterk kløe og svie nedentil. Jeg tror det er soppinfeksjon som jeg har hatt problemer med i lange tider men nå er det blitt såååå mye verre. Jeg har prøvd ganske mye behandlinger tidligere,blant annet canesten og noen andre slags kremer og reseptbelagte medisiner fra legen uten virkning. Det siste jeg prøvde var å vaske/skylle med eddik som jeg har hørt har god virkning på noen uten resultat. Nå er jeg ganske fortvilet siden dette er blitt en såpass stor plage i hverdagen... Jeg vil sette stor pris på om noen kan komme med noen gode råd,hva som helst som kan hjelpe??? Hilsen lykkelig mamma som blir mamma igjen:0)
Pippi Rullegardin, termin0809 Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 Hei! Jeg har også vært plaget av soppinfeksjon, prøvde det meste av kremer. Men ingen av de hjalp, prøvde tilslutt canesten stikkpille å den hjalp. Prøv den du, håper den hjelper deg også. Lykke til!
ballong Skrevet 28. august 2006 #3 Skrevet 28. august 2006 Det hjelper ikke å behandle bare deg, han må også..
LilleMy85*og veslejenta +1til? Skrevet 28. august 2006 #4 Skrevet 28. august 2006 prøv grønnsåpe..sitt i i en balje med grønnsåpe og vann...GRØNNSÅPE FRA APOTEKET VEL OG MERKE;) det skal rense;) håper du blir kvitt plagene
Winterlady Skrevet 28. august 2006 #5 Skrevet 28. august 2006 Kan hende du er blitt immun mot Canesten. En venninne av meg hadde god hjelp i Pevarylkrem som også får reseptfritt på apoteket, hun var før dette svært plaget. Prøv også å fylle skjeden med yoghurt naturell et par dager, skal gi umiddelbar lindring og gjenoppretter den naturlige bakteriebalansen i sjeden. Pass også på at alle håndklær og truser alltid vaskes på minst 60 grader, og sov helst uten truse en periode om natten- da sopp trives i varme klamme miljøer.
milla75fikk en gutt Skrevet 28. august 2006 #6 Skrevet 28. august 2006 sikker på at det bare er sopp du har da? Du kan jo ha en urinveisinfeksjon i tillegg! Men det har du kanskje sjekket... Hvis det er sopp skal det i hvert fall hjelpe å spise Biola, rikelig med vann og god lufting (gå uten truse så ofte du kan. Helst ikke trange og klamme klær). Selvfølgelig er renslighet viktig. Både for deg selv og mannen din. Det går ann å be om en urindyrkning med resistensbestemmelse for å finne ut hvilket medikament som virker best mot bakteriene/soppen som forårsaker dette.
lana<3 Skrevet 29. august 2006 #7 Skrevet 29. august 2006 jeg hadde samme problem for noen år siden..hovnet opp, og klødde meg til blods... behandling etter behandling...prøvde å ik klø meg, men bare måtte, og det ble det jo verre av...klarte tilslutt å la være å klø meg på dagen, men gjorde det i søvne og ble da seff ik bedre...fikk tilslutt en bedøvelsekrem slik at jeg ik kjente kløen og svien...og smørte meg med engang kløen eller svien kom...dette gjorde at jeg ble kvitt soppen.... når jeg kjenner tendenser til det nå, tar jeg ik på nedentil i det hele tatt, og putter på m en Ecovag som du kan kjøpe på apoteket...det er melkesyre bakterier som du fint kan bruke i graviditeten... Men bare det å ta mange behandlinger etter hverandre kan også gjøre det verre...har du prøvd melkesyretabletter? Barbering kan gjøre det verre, trange bukser, mye utflod, stringtruser, sex, sæd...og ubalanse i melkesyrebakteriene...
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #8 Skrevet 29. august 2006 Har du vært hos legen og tatt dyrkning av utflod? Mulig det ikke er sopp i det hele tatt? Spør f.eks. om henvisning til gynekolog, han er eksperten på området og vet sikkert råd. Det har jeg gjort tidligere, og det hjalp. Viste seg det ikke var sopp som jeg først trodde..
lana<3 Skrevet 30. august 2006 #9 Skrevet 30. august 2006 xylocain fra aztra zenica er kremen jeg tenkte på..har hørt flere som har brukt den som lokalbedøvelse i skjeden også under fødsel:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå