Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt et slikt Römer babysafe bilsete.... men kan babyen bringes hjem fra sykehuset i dette? Dette er kvelden for de store spørsmålene... kan babyer sitte i slike seter med en gang??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også kjøpt et slikt og vi skal kjøre babyen hjem i dette setet ja..

Skrevet

Jeg synes ikke de skal sitte i bilseter for tidlig. Det ser ikke behagelig ut i det hele tatt. De klarer jo ikke holde seg selv oppe. Har sett flere på sykehuset som bærer babyer ut fra barselavd. i bilseter hvor babyen sitter og "henger" fremover.

Vi skal ha bag med nett over. Legger tepper rundt babyen så han/hun ikke slenger fram og tilbake.

Det går an å leie nett eller boxette på helsestasjoner eller sykehuset noen steder.

Skrevet

JA!!! Det er ikke farlig å kjøre dem hjem i slike seter,det er derimot anbefalt å ha dem i disse setene, de er de sikreste for babyen og de skal sitte lenge i setet og vippestol hver dag for at ryggen skal ta permanent skade. Min svigermor er fysioterapaut (underviser på høgskolen i Begen) og hun sier at treningen de gjør nå de ligger på stellebord og teppe er vel så viktig. PS har akkurat samme sete som du:)

Skrevet

Å ha de i bag med nett er ihvertfall farlig. Sjekket dette med trygg trafikkog de anbefaler det ikke! De sier at det ikke er noe problemå ha babyen i et slikt sete som du har. ( Jeg har samme selv) Det som kan være lurt er å ta en å pause hvert 20. min om man har lang vei å kjøre.

Å la være å sikre babyen er ihvertfall ikke noe alternativ.

Skrevet

Tusen takk for alle tipsene! Vi har ikke mer enn litt under ti minutter å kjøre hjem, så da synes jeg det høres greit ut å bruke sete... og babyen kan jo bæres i armene frem til bilen... trenger ikke akkurat å bæres slengende i bilsetet ut av sykehuset...

Deilig å ha det klart for seg hvordan hentingen kan foregå :-)

(Sambo mobber med at jeg tror verden kommer til å gå under slik at vi er absolutt helt isolert fra omverdenen og at det blir for sent å få tak i noen ting etter at tulla vår er født, men kan ikke helt la være å ville ha alt helt helt klart selv om jeg vet at han har litt rett...;-)

Skrevet

Hihi! Du kommer sikkert til å stresse litt i begynnelsen - alle nye mammaer gjør det:) Du skulle sett alt det jeg hadde med i stellebagen, bare for en tur i butikken:) For ikke å snakke om å stille hysterisk på legevakten med det legen kalte "et akutt tilfelle av tett nese" (hihi)

Men så oppdager man at man blir kjent med dem, de er ikke så skjøre som man tror de er og ikke kommer til å gå i stykker med en gang:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...