Gå til innhold

Vært på shopping i Tyskland ;)))

Anbefalte innlegg

Nå har vi også begynt på "ordentlig" med å handle inn til den lille! Hadde ferie forrige uke og vi var i Tyskland til min sambos familie. Vi har kjøpt sååå mye fint!! Vi fikk jo vite like før vi reiste at vi (med stor sannsynlighet i allefall) venter ei lita jente. Det har derfor blitt en del smått, søtt og rosa... Har nå en svær bærepose stappfull av bittesmå klær..tjihi.. Svigermor fryda seg over alle innkjøpa og hver kveld kosa vi oss sammen med å se på alt jeg hadde kjøpt. Kjempekjekt!

I tillegg kjøpte vi bleiebøtte, ammepute, vippestol, bæresele + en del annet småtteri. Vi fikk en hel søplesekk av brukte klær av ett vennepar av sambo,- stort sett klær i str. 74-86. Vi fikk også en fin sprinkelseng og babygym.

Og så bestilte vi barnevogn (en Teutonia Mistral i litt sånn militærgrønn farge,- knallfin!!). Sambo skal hente den i oktober,- gleder meg sånnn!!!

Nå står vippestolen i stua og en masse babyklær ligger strødd utover stuebordet. Tor jeg kan sitte å se på det i timevis ....

Føler meg så utrolig heldig og lykkelig for tida.. er det rart eller?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6108458-v%C3%A6rt-p%C3%A5-shopping-i-tyskland/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjekt da :-)

Hvordan er prisene egentlig?

Vi lurte på å ta en Kiel tur, bare for kos - men hvis det er mulig å gjøre noen varp i tillegg... Hørt at England egentlig er stedet å reise, for billig barnetøy o.l, men men.

Det var en del billigere enn her hjemme ja. Bleiebøtta kosta 260, den samme som her koster 399. Bæreselen (Babybjørn) koster her 699,- mens vi betalte 560 for den. Emmaljunga duo vogn var ganske dyr, men billigere enn her,- 719 Euro tror jeg de skulle ha for den. For vår Teutonia Mistral skal vi betale ca 630 Euro. Det inkluderer softbag, stelleveske og forlenger. Vet ikke hva den kommer på i Norge?

Spesielt på en butikk som heter C&A (vet ikke om vi har den i Norge?) fant jeg mye fint og billig babytøy. Bodyer til 20-30kr, pysjamaser til 30-35 kr osv. Det var ganske morro ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...