Gå til innhold

Virkelig gravid?

mamma til 2 prinsesser :)

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt legetime for en uke siden, tok da standard prøver, og fikk svar på u-prøven som var positiv, (hadde jo tatt 2 tester hjemme som lyste knall blått) så var ikke helt overrasket, skal til jordmor i uke 15, er nå 10 uker på vei. Det er ikke lenger vanlig med GU, ei heller mange jordmorkontroller fikk jeg beskjed om. Det jeg lurer på er om jeg må vente helt til uke 15 for å virkelig få bekreftet at jeg er gravid og at alt er bra, eller må jeg vente helt til UL? Finner de ut på tidlig GU om alt er bra? Celleprøve skulle jeg ta etter fødsel. Hva skjer hvis man er gravid med Klamydia?

Håper på svar !

Klem fra en som er spent og som stortrives med å lese fra uke til uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

graviditetstesntene er jo 100% sikre så du er nok gravid, ikke noen tvil i det:)

Synst det var litt rart at du har fått beskjed at det er uvanlig med mange jordmorkontroller... jeg skal gå annenhvergang til jordmor/lege.. om man vil kan man jo alle kontroller til lege eller alle til jordmor, det er opptil hver enkelt å velge det man synest er best. Tror jeg skal ha ca en kontroll i mnd fremmover.

derimot om alt er bra får du vel ikke 100% bekreftet før babyen er født. ved ul så får du jo en liten bekreftelse på at alt er bra, så det er jo kjekt:) Slik jeg har forstått det så lytter vel lege eller jordmor etter hjertelyd etter uke 12, så da får du jo høre hjertet iallefall:)

Det emd klamydia vet jeg ikke... noen andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! Neida sant det, ti fingre og ti tær og skriker ved fødsel er vel det beste tegnet man kan få :) Tviler ikke på at jeg er gravid i grunn, bare er så spent på om alt er bra, d er vel alle i 1.tri. :) Har ikke like mange "mensmerter" nå som før, er det alvorlig tegn? de avtar vel litt etterhvert? Men er fortsatt dronninga av søvn og hyppig wc besøk, d er jo symptomer ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke så mange symptomer jeg heller, og på en måte er jo d deilig det:) bare puppene, tissingen, treg mage... er igrunnen ikke noe særlig trøtt og veldig lite kvalm. Så alt er vel normalt for oss gravide, ingen fasitsvar her :)

Kgenner kanskje at d "stikker" i livmoren innimellom...;) Vi får vel bare krysse fingrer og tær å håpe at spiren er frisk og klarer seg:) tenke positive tanker så går d forhåpentligvis bra for oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjent et par stikk innimellom jeg og, var visst normalt! Hvor langt er du på vei? Er jo 10 uker nå, så runder snart 3 mnd.... håper det går bra, stresser ikke så veldig med det, men tankene slår en jo i blant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 8+5 i dag, så er vel ca 3 uker til jeg skal over i det magiske 2 tri:) blir godt å være så bekymret om sa /ma og slikt... selv om jeg vet at det er sjeldent og tenker at d ikke skal skje meg, så er jo risikoen der i bakhode. Men prøver å ikke tenke så mye på det, er ikke sundt å gå å bekymre seg så mye.

Men i 2 tri kommer jo nye bekymringer å når bebissen er født så er d jo 1000 andre ting man kan bekymre seg over, så prøver å begrense bekymringene, blir nok bare skumlere og skumlere etterhvert som årene går;) men så er d jo så mye glede og, velger å fokusere litt på det:) er så mye gøyere det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe! Sant nok, gleder meg masse til jeg får ordentlig mage , kan begynne å handle baby klær, og utstyr, og gjøre ting klart hjemme!!! Vi har utrolig mye å se frem til å glede oss over, så en får heller tenke på de tingene tror jeg :) Vi får ikke gjort noe hverken fra eller til, oddsen er større for at det skal gå bra enn ikke, så da er det bedre å nyte tiden vi er i nå tror jeg, enn å bruke den til å bekymre oss... Litt lettere sagt enn gjort, men skal prøve å se litt sånn fremover nå, d er jo en super tid!!! Så er helt enig med du :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å ja:) jeg gleder meg og til magen kommer:) og å kunne begynne å kjøpe inn babyklær, barneutstyr, vogn, stellekomode:) å er så gøy å se litt frem i tid:) håper tiden går fort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg og tenker sånn!!! Plutselig sitter vi der .. Tiden går sikkert plutselig fort ... Er ikke såååå lenge siden jeg "bare" var 6 uker på vei, og d er jo nå plutselig 4 uker siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her, tiden flyr faktisk. På enmåte så føler jeg det er en evighet siden jeg testet positivt, men på en annenmåte så kjennest det ut som det var i går:)

Plutselig sitter vi der med hver sin baby i armene og nyter tilverelsen i ammetåka:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har så rett så rett !!! Vi får kose oss i tiden fremover, det som skjer det skjer :) Tror jeg skal vurdere å hvile kroppen, jeg er jo nesten på overtid her :) Ikke likt meg å være oppe til over 23 :00 i disse dager :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får ha god natt:) vi sees vel her inne noen mnd fremmover;)

Tror jeg og snart skal finne senga...begynner å bli trøtt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...