Gå til innhold

Hva skjer rett etter at "mensen er ringt inn" ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det like før at jeg skal ringe inn mensen....venter på mensen hvert øyeblikk.

Lurer litt...eller mye på...hva er forløpet etter innringa?Da tenker jeg på om det stemmer at de bestemmer dagen for oppstart av spray,men hvordan får jeg tak i sprayen?

Skal jeg først legge ut for bare nesepray eller all medisin som hører til ett forsøk.(for man binder seg vell ikke til 3 forsøk)

Får jeg resept i posten?Hva koster 3 ukers nesespray?

Klarer ikke å ringe ivf avd å spørre,har ringt så mye dit....synes ikke de er så flinke til å forklare:-( De virker så stressa .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Kan prøve å svare deg litt jeg:-)

Iallefall slik vi gjør det ved St.Olavs...

Når du ringer inn mens får du tilsendt et skriv der det står hvilken dato du skal begynne med spray.

Som regel er det på dag 20, 1.mensdag er dag 1.

I brevet mitt sto det også dato for sprøytestart.

I mitt tilfelle hentet jeg medisinen selv ved sykehusapoteket (de sender resepten rett dit), men bor du langt unna sender de enten medisinen, eller apoteket der du bor må bestille for deg.

Det er både spray og sprøyter på samme resept, men jeg hentet ut kun sprayen i første omgang. (Dette velger du selv)

Èn flaske Synarela spray, som jeg brukte, koster 1128,-.

Det er 60 doser.

Så spørs det hvor mange ganger du skal spraye pr. dag. Dette varierer litt, og står nok i skrivet du får, eller på resepten.

Jeg spraya i nesten 1 mnd, og måtte ha 3 flasker såvidt jeg husker...

Lykke til da, og bare spør om det er noe mer du lurer på:-)

Skrevet

Når du har ringt inn mens,sender de deg reseptene i posten.Du begynner på nesespray ca dag 21 i syklusen din.

Du kjøper bare inn nesespray i første omgang til du får beskjed om å starte med sprøyter.

Du binder deg ikke til 3 forsøk.

Prisen på nesespray ligger på mellom 1100-1300,- Spørs hvilken spray du skal bruke.

Håper du ble litt klokere:-)

Skrevet

Så synd ut du føler at de ikke har tid til deg! Sånn skal det ikke være.

Medisinen ble sendt til meg fra sykehuset. Jeg begynte å spraye samme dag som jeg fikk mens, så hvis du ikke har fått medisinen ennå hadde jeg kanskje tatt en telefon:): En gang glemte nemlig posten å sende ut melding om at medisinen var kommet. Heldigvis etterlyste jeg medisinen og fikk ny tilsendt, fant ved en tilfeldighet ut nå i aug at medisinen fortsatt lå på postkontoret.

Sprayen var ikke så dyr, rundt 1000,- kr tror jeg. Du trenger ikke betale medisin for alle tre forsøkene med engang( heldigvis) de sender for en runde omgangen. Er det Synarella du skal spraye med?

Lykke til:)

Skrevet

Sorry husket nok feil ang sprayestart. De andre jentene har rett:)

Skrevet

Disse sprøytene dere snakker om - må man sette dem selv?

Grøss....

Skrevet

Du må nok det ja...

Men det er IKKE ekkelt, går så greit atte!

Og du kan selvsagt få opplæring på sykehuset der du bor!

Sprøytene er som en insulinpenn, hvis du har sett de?

Finnes instruksjonsvideo på nettet også.

Bare vent, du er nok tøffere enn du tror:-)

Skrevet

Ja eller mannen. Ikke noe problem. Ikke er det vondt heller. Mannen min satt de første sprøytene og så gjorde jeg det selv. Går så fint:-)

Skrevet

Åh, sprøyteskrekken min blir satt på prøve skjønner jeg...

Tusen takk for svar og for at dere prøver å roe meg ned :)

Skrevet

Tusen takk jenter !

Det er så godt når dere tar dere tid til å svare meg:-)

Blir straks litt roligere,når man skjønner bedre hvordan ting "henger sammen".

Kommer sikkert nye spm etterhvert.....

Skrevet

Vi er i samme situasjon her - jeg venter på mensen så jeg kan ringe inn. Er så spent på å komme igang. Har begynt å få brun utflod så da er vel mensen rett rundt hjørnet.

jeg har fått time i veke 42 for uttak. Når har du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...