Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Kan man svømme i svømmehall når man er gravid? Er i uke 32 nå og lengter etter å trene på en mindre belastende måte. Er det fare for infeksjon?
februarguttimagen:)høygravid!! Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 Svømming er supert for oss gravide damer.... Legen min rådet med til å svømme masse sist jeg var gravid.
Prins&Prinsessa Skrevet 28. august 2006 #3 Skrevet 28. august 2006 Nei,så lenge du kan svømme er det vel ingen fare! Men kan du ikke svømme kan det da være du flyter på magen ;p Nei,svøm i vei du! *misunneli*
bollenr3 Skrevet 28. august 2006 #4 Skrevet 28. august 2006 så lenge slimproppen ikke har gått, kan du svømme i svømmehallen:) det sies jo at svømming skal være bra for gravide... men jeg ville ungått å svømme i offentlige basenger de siste to ukene, bare for å være på den sikre siden.
Lilje74 Skrevet 28. august 2006 #5 Skrevet 28. august 2006 Svømming er det beste sier min lege. Har dessverre ikke kommet meg til svømmehallen på noen uker, selv om det er fantastisk... Har akkurat begynt min uke 40 så det spørs om det blir noe mer gravidsvømming på meg nå...
6. okt. Skrevet 28. august 2006 #6 Skrevet 28. august 2006 Svøm i vei! Det er de 6 første ukene etter fødselen en skal holde seg unna bading pga infeksjonsfare
OktoberTussi Skrevet 29. august 2006 #7 Skrevet 29. august 2006 Jeg går til vanntrening i basseng, og får lov til å gå der så lenge vannet ikke har gått.. De sier offisielt at man ikke bør bade i basseng når det er 3 uker igjen til termin, men hvis ikke slimproppen har gått eller det er tegn til at fødselen nærmer seg veeldig, skal det gå greit å bade i basseng enda nærmere termin.
*Lissa* Skrevet 30. august 2006 #8 Skrevet 30. august 2006 Hei! Spurte jordmor om dette for noen uker siden, og svaret var klart og tydelig: Svøm i vei! Hun sa det ikke var noe i veien for å oppholde seg i vanlig svømmebasseng, MEN hun understreket at gravide ikke burde oppholde seg i boblebasseng pga. noe bakteriegreier. Men hun anbefalte på det varmeste å svømme i basseng da dette er svært god trening for hele kroppen, og ikke minst ryggen!
lillejo Skrevet 30. august 2006 #9 Skrevet 30. august 2006 Problemet kan være at du dreper noen av de gunstige bakteriene i skjeden, bruk da melkesyrebakterier eller canesten i skjeden. Men vanntrening er supert. Var på vanngym i formiddag, er nå 36+5 på vei og skal trene i vannet til og med neste uke (Fram til uke 38) Synes det er hærlig å være vektløs. Vær obs om bassenget er veldig varmt, da kan mye fosterbevegelser være tegn på at det er ubehagelig for fosteret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå