Gå til innhold

altså..litt forvirra over hs jeg. Litt langt

Anbefalte innlegg

Ja jeg har da fullammet mitt barn fram til han var 5 mnd. Da begynte han å få litt grløt til kveld og det gjør vi enda (6 mnd) Han er ikke stor men følger sin egen kurve helt fint.

Trodde det at hs fremmet fullamming så lenge så mulig jeg.?

Var der forige uke og sa at jeg ville helst ha mm som den største næringskilden om jeg så skal si da, også får han litt grøt og middag etterhvert men at jeg ville amme så lenge han ville det.

Hun ble jo nesten fra seg dama. Nei måtte begynne å gi mat osv. Sa det at jeg visste de måtte ha jern tilsudd men det var ikke det. var liksom for lenge å amme mente hun. Gutten burde få fast føde og det var dte...

ja vet liksom ikke jeg. Ble liksom sint og sa at dette bestemte jeg selv og ikk ehun men er ikke lett som førstegangs mor når de begynner slik da:(

Fortsetter under...

Slapp av, og se innlegget til Blomman fra "the horses mouth". Helsedirektoratets rettningslinjer sier mm til 6mnd hvis barnet legger på seg fint og er fornøyd.

Skriv den ut og ha den med! Forresten er "mat for spedbarn" boken på ammehjelpen.no (a-å, fast føde) kjempebra!

hehe nei men syns det var litt ekkelt å sitte der å faktsik forsvare at jeg ville amme mitt barn lengre. Flott at de kommer med råd men ikke slik å påtvinge andre meninger. Ja skal printe ut den til henne så har jeg noe å vise. Men trodde liksom at hs fremmet amming og ville at alle skulle amme lengst mulig. Skjønner jo det når gutten min er litt tynn men han har aldri vært syk, alltid blid, viser ingen tegn på at noe er galt og stor koser seg med puppen så hvorfor slutte? Skal ikke damer med slanke barn få amme de da?

Nei det ville hun ikke prate om bare at det var viktig at de fikk fast føde..

men altså han kan nå få begge deler etterhvert vel.

Sikkert samme hs som meg!!

Les innlegget mitt på småtroll 0-1 år..

Kort oppsummert.. det hele endte med at legen sa det var ok å fullamme til 8 mnd når jeg var allergisk.

Hs mente at jeg kun burde amme til hvert faste måltid, som etterhvert burde bli 3, i tillegg til natten.. 5 amminger pr døgn... Syns det var veeeeeldig lite, og jeg hadde garantert mistet melka ved å følge det "rådet".

Vi også kan bestemme alt selv, og hun vil nesten ikke uttale seg om ting og tang..

Det skal også sies at denne hs knapt bryr seg om jeg ammer, om det gikk greit med ammingen osv..

Annonse

ja fryktelig skuffet jeg. Hadde gledet meg til å amme og fikk flott hjelp på barsel til å komme i gang men hadde litt problem da melka kom. Var tilfeldigvis på hs og lurte på om ikke hun kunne hjelpe meg og vis kanskje hvordan jeg kunne sitte og amme.

Ga meg ett rart blikk og sa jeg kunne kontakte ammehjelpen og ammepute var fint og bruke. Litt skuffa ja. Satt der med melkespreng jeg ikke visste hvordan jeg skulle bli kvitt og tette melkeganger. Samt ett barn som ikke fikk ut en dråpe.

Heldigvis har jeg ei tante som har amme en god del barn så fikk det til men litt skuffet ja.

Leit når hs ikke gir hjelp og veiledning når man trenger det. Og så er man jo så sår akkurat i den perioden rett etter fødselen, og da er det jo superviktig med gode hjelpere rundt seg. Jeg fant det på nett jeg. Helsesøstra mi var jo til og med sykemeldt når jeg kom hjem, så hun kom ikke på hjemmebesøk før jenta mi var tre uker eller no'. Og da hadde jeg jo vært på helsestasjonen og veid og truffet ammeveileder maaaange ganger. Jeg skjønte ikke helt hvorfor hun skulle på hjemmebesøk for å si det sånn..

Jenta mi er så absolutt ikke slank, men hs oppfordrer til flere måltider likevel.. det holdt med 5-6 dl med mm pr dag nå som hun hadde passert 6 mnd.. Virket nesten som om amming ikke var noe særlig bra å drive med lenger.. Gikk fra helsestasjonen i går og var mektig irritert!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...