Gå til innhold

Har min mann godt fra vettet?:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå er det oppstått en del samtaler(Diskusjoner på høyt volum nivå) ang. navnet på vårt andre barn. Min mann ønsker at vår sønn skal hete for -Alve Ib Lawerens. (Hjelpe meg). Hva syns dere om dette navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må være tull?!? Han kan da ikke mene det??? Når har han tenkt at ungen skal klare å skrive navnet sitt, eller SI navnet sitt, for den del?! Nei dette kan du ikke godta!!

Føler med deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seiøst??

Min mening er at det er tungt å uttale, ikke særlig fint og lett å bli mobbet for. Regner med at det kommer et etternavn også etter den "regla" der, og da blir det helt forferdelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det ble litt voldsomt med tre navn som attpåtil (etter min mening) er uvanlige,syns det ble litt tungt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det vakreste jeg har hørt på lenge. Din mann må være genial. Det er både uvanlig og moderne. Hvorfor ikke stikke seg ut litt når det gjelder navn til barnet. Norge er sååååååååå kjedelig på dette, følge tradisjoner og trege navn.

Din mann er ikke redd for janteloven.

Jeg støtter han helhjertet i navnevalget på deres sønn.

Lykkeliten 71.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

jeg syns navnene var fine, jeg...

 

men kanskje litt mange av dem etter min smak. men hvis dere f.eks bare har tenkt å bruke Alve til hverdags så syns jeg det er helt i orden.

 

Alve var forresten det flotteste guttenavnet jeg har hørt på lenge. skriver det bak øret i tilfelle det kommer en sønn en gang...

 

jeg håper egentlig at dere tør dette.

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes navnet navnet kunne blitt gjort om til Alv Iben i stedet da. Det var veldig fint. Men Lawrence høres ut som et etternavn. Kan bli en del misforståelser etterhvert der da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser noen skriver at IB ikke er et navn!

 

I følge SSB (synes jeg hadde hørt det før, ja):

 

Det er 96 menn som har Ib som første fornavn.

Det er 39 menn som har Ib som eneste fornavn.

 

Iben er jo jentevarianten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en Ib jeg, og synest navnet er greit. Kombinasjonen av navn var vel litt spesiell.. Hva med Ib Lorentz?? Hmm...

Ja, ja, han får vel ikke bestemme helt alene håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...