Gå til innhold

Timian

Hjelp,jeg er 4-barnsmamma!

Anbefalte innlegg

Trodde det var et registert guttenavn,men finner det ikke.Noen som vet noen som heter det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søkte hos ssb.no:

Du søkte på mannsnavnet: Timian

Det er 19 menn som har Timian som første fornavn.

Det er 6 menn som har Timian som eneste fornavn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å,takk.Det lå ikke på lista her på siden.Da er det førstevalget mitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg kjenner en av de 19 som heter det. Søt gutt, men fælt navn.

Karen heter Timian Fredrik, og ble født i Idol-tider. Husker jeg alltid tenkte: Team Jan Fredrik... Ja, ja.

Liker da bedre Timann eller Tidemand/Tidemann/Tiedemand, det er navn (i mine ører), ikke krydder...

Og navnet ble vanligvis brukt på tiende mann, ikke på fjerdemann! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timian kan være kallenavnet på en liten nusselig duttenuttenutt....men ikke navnet på en tenåring eller voksen mann.

Stakkars mann......han skal tåle mye fliring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil bare understreke at det er et barn du skal gi navn! Tenk deg en gutt på 19 som må presentere seg som Timian - ikke særlig kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke Oregano istedet? :-)

Men jo, synes vel selv at Timian hadde vært fint om det ikke hadde vært for at det faktisk er et krydder.

Er veldig glad i gutte navn som slutter på -ian.

Men Darian og Emilian må da være mye bedre enn Timian.

Ellers er jo Tinius ganske kult - litt i samme gate kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentar til innlegget over her: Men Tinius kan fort høres ut og forveksles med tinitus da... (øresus). Ikke så kult det heller ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over at det er navn på et krydder.Men jeg synes ærlig talt ikke det er det spor verre enn mange andre "hjemmelagede" navn.

Og hva er egentlig f.eks. Dag,Bjørk,Lykke,Saga,Vår,Sol,Stein og Storm?De er jo alle "ting".

Nei,liker Timian jeg,og må ha noe på T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til endel som har svar deg her, så synes jeg Timian høres ut som et flott navn :-)

Det er nok slik for mange av oss at vi ikke liker et navn før vi har hørt det tilstrekkelig nok ganger. Ta f.eks. navnene Tom, Dag, Bjørk, Tiril, Vår e.l. Nå er det få som leer på bryna av disse navnene, selv om de sikkert i starten ble assossiert med andre ting enn navn ;-)

En voksen Timian tror jeg er en kjekk (pen) kar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten min heter Timian..Vi er veldig fornøyd med navnevalget..Ikke bry deg om hva de andre sier..Gutten min heter Timian Chrisander, og har fått masse ros for navnet.. som jeg sier

Bjørn er jo en Bjørn det å:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser noen kritiserer navnet Timian fordi det er en urt. Hva er forskjellen på det og på å hete Linnea, Rose, Lind osv? (som alle er blomster og trær)

Har aldri hørt navnet før, men syns det er en vakker blomst og et nyyydelig navn og at du burde kalle gutten din det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag känner en vuxen Timian och han har ett något ansträngt förhållande till sitt namn. I jobbsammanhang kallar han sig faktiskt för Henrik, han menar att han inte blir tagen på allvar som Timian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for noen positive meldinger.Jeg har i grunnen bestemt meg,bryr meg ikke så mye om hva andre mener :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BRA! Det er fint at vi ikke har lik smak på navn alle sammen. Noe så kjedelig..!

Selv synes jeg Timian er ganske søtt. Det passer til en liten guttepjokk, men jeg synes det blir litt rart for en voksen mann. Hvis du vil ha med Timian i navnet hans, passer det bra som et mellomnavn. Da kan han selv bestemme hvilket navn han vil bruke når han blir eldre.

Bare en tanke fra min side.

Lykke til :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

MÅ bare kommentere dette. Timian er ikke det verste jeg har hørt altså, folk kaller ungene sine så my rart nå om dagen, at om noen år er "alt er normalt"! så synes jeg det er bra at du ikke bryr deg om hva andre mener, liker dere navnet så gå for det!:) kjenner en som heter Tim, det er jo heller ikke det mest "voksne" navnet, men han kler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud, måtte le når jeg leste dette, det var mye tåpelige kommentarer, hvis du møter ei som heter Tine, så er ikke det så uvanlig, tenker ikke melk med en gang...Timian er ett veldig fint navn og det er det som betyr noe, syns ikke du skal bry deg så mye om hva folk sier om navnet så lenge du liker det selv, og han kommer aldri til å bli mobbet for det uannsett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...