meg & to små vampyrer Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 ...som dere snakker om, hvordan kjennes de ut? Er dette det samme som sånn murrende vondt man har nederst i magen? Eller? kan noen beskrive de? Og hvis ikke det er det samme, hva er disse vonde murringene nederst i magen for noe egentlig?
Tredje nurk underveis Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 Murringer nederst i magen kan man ha i mange uker før fødselen, ser mange kaller det mensmurringer. Jordmoren min sa det hjalp på modningen. Man kjenner også slik murring og ev. stikking og nedpress når babyen presser seg nedover i bekkenet for å feste seg. Modningsrier er sterke kynnere/sammentrekninger hvor magen blir hard en liten stund. Kynnere er vanligvis ikke vonde, maserier er vonde.
meg & to små vampyrer Skrevet 28. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2006 Hmmmm... Så når jeg har krampeaktige murringer nederst i magen som er vone og som kommer som "tak" eller "bølger", så hjelper dette bare på modningen og ikke noe mer? Kynnere har jeg ikke kjent på mange uker og magen er hard hele tiden... Babyen sitter i seteleie, så regner ikke med at skal feste seg?
Tredje nurk underveis Skrevet 28. august 2006 #4 Skrevet 28. august 2006 Når murringene er krampeaktige og kommer som tak, er det nok heller modningsrier. Da er du nok ganske nærme fødsel da? Kanskje det snart er ordentlige rier da?
meg & to små vampyrer Skrevet 28. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2006 Har bare 14 dager til termin, så det gjør jo ikke noe om det er modningsrier, nei:) Er bare så mange rare smerter overalt for tida, ikke godt å vite hva som er hva. He he:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå