rødhette* Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Sitter og funderer på hvilken dynestr vi bør kjøpe... Vi venter baby i januar. De tre første mnd skal babyen ligge i kurv, så blir det sprinkelseng etterpå. Ut fra hva jeg har forstått, trenger man ikke dyne i vogna om vinteren, når man har lammeskinnspose. Stemmer dette? Tenkte kjøpe bare en dyne, og bruke samme i kurven og sprinkelsenga... Blir så dyrt med å måtte kjøpe så mange sengesett ellers. Hva vil dere anbefale, 65x80 eller 80x100?
2nj♥ Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 Jeg hadde begge deler til min første. 80x100 ble altfor stort de første månedene. Vi hadde gutten vår i vugge de første 3 månedene og da hadde det ikke gått med den største dyna. Brukte også den minste i sprinkelsenga en stund før vi skiftet. Jeg hadde voksipose på vinteren, og brukte da ikke dyne i vogna. Trenger ikke dyne om du har lammeskinnspose heller nei! Men skal du bare ha en dyne, så bør du jo velge den største da siden 65x80 ikke passer mer enn første 6 månedene eller noe......
*Lucia* Skrevet 28. august 2006 #3 Skrevet 28. august 2006 65x80 til kurv / vogn :-) Tror ikke du får 80x100 i kurven. Men den passer fint i sprinkelsenga senere! :-)
rødhette* Skrevet 28. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 28. august 2006 Spurte mamma om hva hun hadde til oss da vi var små, og hun sa hun hadde en størrelse i kurven, som hun brukte i vogna senere. Og en større i senga. Var lurt tenkt... tror vi gjør det også
rødhette* Skrevet 28. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2006 bør man ha dundyne, fiberdyne eller thermodyne??
2nj♥ Skrevet 28. august 2006 #6 Skrevet 28. august 2006 Det er det litt delte meninger om tror jeg...... noen anbefaler det ene og noen det andre. Vi endte opp med fiberdyne da de anbefalte det på butikken der vi handlet.
MM med spire Skrevet 28. august 2006 #7 Skrevet 28. august 2006 Fiberdyner og fibermadrass hos oss og... var visst veldig allergivennlige osv... Men alle er jo forskjellige da
rødhette* Skrevet 28. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 28. august 2006 ok. princess har fiberdyne til 83 for 65x80 nå, tenkte kanskje kjøpe allerede.... Trenger man fiberpute også???
*Lucia* Skrevet 28. august 2006 #9 Skrevet 28. august 2006 Jeg skal ikke bruke puter. Har hørt at de ikke trenger puter i begynnelsen....
2nj♥ Skrevet 28. august 2006 #10 Skrevet 28. august 2006 Jeg brukte ikke pute til gutten min. Han er nå straks 1 år og bruker fortsatt ikke pute...... Her er det også forskjellig hva som blir anbefalt. Har lest at de på noen sykehus anbefaler å bruke pute, men det gjorde de ikke der jeg fødte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå