Gå til innhold

Er det rart jeg er forbanna på sambo?

Anbefalte innlegg

Fy faen...

Jeg er så forbanna/irritert/oppgitt akkuratt nå....

I går begynte sambo å demontere halve kjøkkenet fordi han skal bytte kjøkkenvask. Dvs, allt inni alle skap rundt ligger rundt i stuen og kjøkkenet.

Spurte om han hadde planer å gjøre ferdig prosjektet i dag.

"Nei, jeg må jo kjøpe ny kran da"... Og det får han ikke gjort før han får penger til den....

Hallooooo liksom.... Guttungen her blir 5 år på lørdag. Dvs vi skal ha voksenbursdager i helgen, og bake kaker til barnebursdagen på onsdag, og vi har ikke kjøkkenvask!!!!!

Han ser ikke på dette som et problem i det hele tatt "for vi har jo vasken på badet"...

Er det meningen jeg skal stå å vaske kjeler/stekepanner o.l i en håndvask på do?

Og når vi skal ha voksenbursdager her, så må jeg fly inn på do for å hente kaffevann på badet. Skal jeg be gjestene skylle oppvasken på do og eller????

Og i tillegg så har ingen i familien min vært i leiligheten her siden vi flyttet inn, så det hadde jo vært fint å hatt leil i orden da!

(Vasken han tok ut i går var fin, men den var rundt, og han bytter den ut til en firkantet, ellers helt lik).

Jenter... er det RART jeg er forbanna? Seriøst?

(Og samboern min er IKKE den som stresser med ting, så dette kan ta LANG tid...)

Fortsetter under...

Har stor førståelse førr at du e førbanna...

Håpa bærre æ klart å få inn i hodet, tel sambo at når vi ska puss opp vaskerommet så må det gå fort... han skjønnt ikke koffør det mått gå så fort... jada... høres det ikke supert ut å ikke få vaska klea på x-antall uka?

JA nemlig! Kan ikke begynne på et slikt prosjekt når han ikke har penger til å gjøre det ferdig?!!

Jeg har IKKE penger til å kjøpe kran hvertfall, da bursdager koster masse penger!!

Bare barnebursdagen kommer på 1300 kr.

Ååååhhh... jeg KOKER!!!!!

Annonse

Hehe, Smurfan; det er det jeg skulle gjort! SOM om han hadde betalt regningen!!! hehe

ÆSJ...Stå i dusjen å vaske kjeler og andre kjøkkenting.

Hvor ekkelt er ikke DET da!!! Fytte grisen! Sammen med hår og døde hudceller!!

Nå er han sur på meg, for at jeg er piss-irritert, for han skjønner virkelig ikke problemet mitt!

hehe,må si jeg måtte le når jeg leste innlegget ditt...sorry..men d var så morsomt skrevet:)

Skjønner meget godt at du er forbannet på samboeren din..VELDIG unødvendig å begynne med dette prosjektet når han ikke har penger til d...Typisk mannfolk dette ja!

Håper d ordner seg for deg:)

klem

Hehe, ikke sant tette?!!

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte jeg!

Når jeg sto på badet og vasket kjeler ( I HÅNDVASKEN) sprutet tårene, men nå sitter jeg bare å flirer over hvor kort-tenkt samboer jeg har!

Han mener ikke noe vondt med det, (han vet nok bare ikke bedre)!!!!

...Litt søtt da egentlig! :)

Også kan jeg faktisk si: JA.... Han ER blond! (men det kommer vel ikke som noe sjokk!!!!!!)hihi.....stakkar sambo :)

Annonse

Nei, det er ikke rart at du er forbanna! Jeg hadde klikka! Ikke alltid man får tak i en rørlegger kjapt heller. Vi har byttet kran på kjøkkenet, hadde en slik eldgammel sak med kald og varm skrue på hver sine side. Krana kosta ikke stort den. Kjøpte i rørleggerforretning, hehe, det som var dyrt var han som kom for å bytte den for oss. Brukte like lang tid på å snakke i telefonen med kompisen sin, som han gjorde med kranbyttet, og man blir jo selvsagt fakturert for det greine der. Men han har vel en tusenlapp til en ny kran vel (kan helt sikkert få en billigere type, vi kjøpte ikke den billigste husker jeg)?

Vet ikke om jeg bare blir oppgitt eller bare irritert, når jeg leser dette..... For JEG er han håpløse samboeren!

Jeg skjønner meg jammen ikke på dere....hvis dere har en type som ikke klarer en dritt, klager dere bare....og ja, da kan det være en idè å ringe f.eks en rørlegger. Men har dere en "handyman", er jo F... meg det galt også! Det dere ikke skjønner, vi menn er ikke til bare for å gjøre ting når DERE vil ting, og når det passer dere.....nå snakker jeg for meg selv først og fremst (jeg er en type som IKKE bare sløver'n, liker å ha noe å gjøre hele tiden). Som jeg sier til min samboer, blir jeg mast på, eller blir ting "press"...så mister jeg bare lysten til å gjøre meg ferdig.

Så...tilbake til dette det dreier seg om......for det første, vi har oppvaskmaskin, så å vaske ting er IKKE noe problem......for det andre er badvasken nøyaktig 8 skritt fra kjøkkenet. Så hvorfor gjøre så big deal av en så liten ting... Jeg skulle gjort dette for lenge siden, pga benken var sprukket flere steder pga vannskader (har nemlig ikea benkplate m/rund vask..byttet nå til stor firkantet vask med sideplate, for da kunne jeg fjerne all råtten/sprukket treverk). Så hvorfor skal jeg bare bli hengt ut pga. at jeg redder oss for å kjøpe en ny benkplate til 3500-4000kr??? Dette er noe jeg virkelig har utsatt, og gruet meg til, pga at hele kjøkkenet måte jo støvsuges og vaskes etterpå....(noe JEG gjore etterpå, da sagingen m/maskin var gjort)... Så igår fikk jeg ånden over meg, å bare begynte med det... Og hvis det er så VELDIG big deal å gå dem få skrittene, og dette går veldig innpå samboeren (noe som det gjor tydeligvis), synes jeg henne kan enten legge ut for et nytt blandebatteri, eller overraske meg med å kjøpe det inn. Så skal jeg gjøre ferdig alt i kveld.

Men en kjekk kraftig rørlegger, frister vel flere av dere?? ;)

jeg må le enda en gang...hehehe,ble visst stille her nå..ingen kommentarer nå nei...her inne kan man jo få skrive om alt mulig,men fatter egentlig ikke at dere gidder å ta en sånn diskusjon ute på nettet blandt alle andre...min mening da...men som sagt det er jo lov å skrive om det meste her da,å vi bruker jo tid på å lese å svare vi andre også da...hehehe,synes det hele var litt morrsomt,for det er vel noe alle kan kjenne seg igjen i......

Hehe, ikke lett dette. Kjenner meg godt igjen fra begge sidene.

Men til deg Samboer som ble sintså jeg må innrømme at nå når vi er gravide er vi ekstra sårbare, så en slik ting som dette kan seriøst ødelegge humøret. Skjønner godt at hun vil vise fram huset sitt pent og rent første gangen, og spesielt når det er bursad. Slik er bare vi kvinner.

Mannen min rister på hodet over mine hormoner om dagen, men begynner å bli vant nå.

I morges begynte jeg å grine for at jeg ikke greide å stille inn noe fra tv`n.. Sorry mannfolk, slik er det å ha en hormonell kvinne i hus.

Det ordner seg etterhvert:-)

Men tenk så søte og koselige vi blir når den lille babisen kommer i hus:-)

Hei Tonygutt... Fint å få din mening her også. Det finnes jo selvfølgelig alltid to sider av en sak. Men sånn som din samboer forklarte seg er det ikke rart mange av oss reagerte. Dere skal jo tross alt ha barnebursdag til helgen. Og for meg må jeg si det høres tungvint ut... I tillegg har hun jo lyst til å vise hjemmet deres på finest måte til gjestene.... Synes fortsatt du enten måtte ha gjort deg ferdig før helgen, eller ventet til etter bursdagen. Men kult at du skrev et innlegg her....

Og du anonnym: Må ikke tro du klarer å komme hit å ødelegge stemningen!!!!! Gå til skravlesiden der du pleier å lage kvalm, du!!!!!

Ha en god dag!!

Får svare jeg og da!

For det første er det ikke meningen å "henge ut" sambo i det hele tatt!!

Kjempeflott at han fikser vasken, og jeg er like glad i han fordet!

Kjempeflott at han er en handymann som kan fikse alt. (Så slipper vi å ha "kjekke" rørleggere med rør-leggersprekk og øl-mage i leil til enhver tid!

Om badet er 8 skritt fra kjøkkenet spiller jo ikke noe rolle!! (Man vasker jo ikke kjeler o.l i en håndvask man pusser tenner, eller i dusjen der man barberer seg uansett om badet er i rommet ved siden av eller 4 etasjer over!!!) Det er OK mens man reparerer, men får man ikke delene og reparert den før 2 uker senere er jo det jæ**** kjipt da?!!!

Da kunne mman kanskje ventet med å demontere til man hadde alt?!

Jeg ble voldsomt provosert / irritert over TIMINGEN!!!

Her er det bursdager, og vi skal ha leil full av folk som aldri har vært her før... da er det jo greit at leil er i orden?!!?

Ja, jeg kanskje over-reagerer? Men jeg er gravid, og har for mye hormoner jeg ikke klarer å styre.

Hei Popkind! Neida, jeg skjønner på en måte at hun reagerte, men at stemningen her ble helt jævlig, DET synes jeg var unødvendig! Jeg gjorde jo dette NÅ tross alt for å få det fint til alle kom....for vasken er nemlig på plass, mangler bare kranen.....så det ser verken rotete ut eller stygt! Hadde det sett ut som en byggeplass her, hadde jeg seff. vært helt enig...men nå er det ikke slik:) Å ja...må jo svare for meg...hehe, når jeg ser at samboeren min har skrevet noe om meg....Må innrømme at jeg ikke er så veldig aktiv her. Er her mest for å lære og prøve å bli en "superpappa"..hehe... Men ser ut som ting ordner seg....dere jenter har litt mer behov for å snakke/diskutere med hverandre, enn oss gutta...hehe!

Hey Tony!!

hehehe

Du er dødskul som gidder å svare på alt dette her :)) Håper dere får eller har hatt en fin bursdag for gutten deres, da! og grættis med gutt i magen!!!

Gleder me til å høre om det hele "laiv/live" på torsdag, - møter angela.

:))

Hei Tony... Enig i at vi jenter/damer elsker å diskutere om alt og ingenting... hihi kjærringer altså.... Håper i alle fall det går bra med dere og bursdagen til helgen!!!! Bra det ikke er rotete, da - da hadde jeg også klikka.... Hormonene våre løper litt løpsk nå...., det skal jeg skrive under på at sambo også har fått erfare!!!

Du blir helt sikkert en helt SUPER pappa.....

klem ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...