Gå til innhold

November: Ammeslutt--- deppa jeg..

Anbefalte innlegg

Gutten min på akkurat 9 mnd vil ikke ha pupp mer..

Har ammet morgen og kveld, men nå bare biter han og vrir seg unna. I kveld ga jeg flaske med mme og det gikk fint.

Men jeg synes det er litt vemodig og trist...

Noen som har noen fordeler med å ikke amme å oppmuntre meg med?

Hvordan blir jeg forresten kvitt melken på enklest mulig måte?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6105228-november-ammeslutt-deppa-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo prøve og tilby en stund til hvis du absolutt ikke vil slutte, eller pumpe og gi på flaske.

Men skal du slutte kan du knaske peppermyntedrops eller spise ting som inneholder peppermynte eller salvie. Det skal redusere produksjonen. Ellers, pump ut bittelitt ved spreng, har du mye melk kan du prøve å binde opp puppene også.

Fordeler med ikke å amme? Jeg har mange, men de fleste henger sammen med at jeg hadde masse problemer med ammingen så de gjelder nok ikke for deg. Men du får jo puppene (og kroppen) tilbake, du slipper alt av lekking, spreng osv.. Du kan være borte fra ungen lenger, uten å tenke på melka..

Takk for svar, Lillegull. I dag morges tok han den ene puppen gitt, men beit skikkelig da han ble tilbudt den andre. Så i kveld ble det bare flaske. Da drikker han ca 150 ml, er det nok? Har jo aldri målt hvor mye han får i seg, men han er en diger baby, så det har nok vært mer enn nok.

Jeg har nå tenkt litt over det, og synes det er helt greit å slutte. Og jeg elsker opera-mints og After Eight, så da skal jeg jammen meg kjøpe det og kose meg med god samvittighet i morgen :-)

Du må vel nesten bare se an hvor mye han skal drikke, min gutt styrer dette selv. Han drikker vann i tillegg til mme da, og spiser masse mat. Drikker vel ca 4 dl mme i døgnet. Du kan jo følge med litt fremover på vektoppgangen, men jeg tror nok dette vil gå helt fint!

For min del ble verdens mye lysere når jeg slutta å amme, men jeg slet virkelig med sår og infeksjoner da. Jeg kan ikke forestille meg denne "kosen" det er å amme, jeg opplevde aldri den. Jeg synes uansett du kan slutte med god samvittighet!! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...